|
|
| Roskilde Dyrskue |
|
|
Hej alle sammen 
Er der nogle her fra der skal til roskilde dyrskue og kigge på, evt se islandskeheste showet ?
Jeg glæder mig meget til at komme ned og kigge i år, men krydser fingere for at det er tør vejr og evt lidt sol
Skal også se de spanske heste
I må have en god dag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også mig |
| Forfatter:  |
Louise Østergaard |
| Dato:  |
03-06-2005 09:03 |
|
-til de islandske.
Men min veninde har tinkere, så DTFs show er jeg vel nødt til at holde ud også.... 
ej, pjat. Glæder mig rigtigt meget.
Vi håber på godt vejr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløj |
|
|
I kan roligt glæde jer... Vi er bare super seje i showet! Og i år, med ny kvadrilje 
Jeg rider som forrytter på mørk hest, der stadig har beholdt sin vinterpels... Hæ-hæ!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid samme show |
|
|
Jeg synes at det er det samme program som altid, intet nyt.
En ting jeg undrer mig meget over; Islænderne blir smallere og smallere over hofterne, mere slimline, i takt med at folk blir mere langbenet og bredhoftet. Det ser sku da ud af helvede til. Kun ganske få af islænderne, så ud til at have lidt på hofterne og havde smagt lidt græs.
Var ikke imponerede over jeres race, og den måde de udvikler sig på/til. Er dette den vej islænderracen vil gå?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
mumling |
06-06-2005 21:04 |
|
Generelt er det vel nok i den retning det går - højere og mere langbenede, slanke og spinkle "sportstyper"....
MEN vi er stadig nogle, der glæder os over vores små "gammeldags" islændere, og de skal nok også findes i fremtiden, om ikke andet, så fordi de besidder så mange gode egenskaber, som islænderavlen nok (forhåbentlig!) trods alt ikke vil ofre til fordel for det mere "sporty" look.
Vores lille Rappe er måske ikke specielt "smart" at se på, men man kan i hvert fald meget tydeligt se, at hun er en islænder, hun er dejlig robust bygget trods sin lidenhed, og så har hun eminent gode, stærke ben og hove, er smadder social og fornuftig i hovedet og har en herlig løbeglæde.
ALT I ALT : en rigtig islænder
Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PS ps ps |
mumling |
06-06-2005 21:06 |
|
Vil da lige tillægge, at jeg ikke så islænderkvadrillen i år, men jeg synes ellers altid, at islænderne laver en flot opvisning, et af højdepunkterne i hesteshowet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var der som rytter i år |
|
|
og det er ikke sidste gang det var kanon... og Jernette misundelse er en grim ting...
Mange Hilsner Line K. Jeppesen
Nordsjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Islændershowet |
|
|
Islændershowet er det show alle venter på at se.. Det er kendt for at være det bedste i det store hesteshow, og jeg synes også de var kanon gode i år.. Der er så meget power i det, som de andre racer ikke har.. De er fantastiske de små islandske heste!!
Vanessa d´Andrade Dreisig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bravo.. |
Line_H |
08-06-2005 10:45 |
|
Yep det var igen i år fantastisk!
-Og det eneste hvor publikum stort set klapper under hele showet
Jeg glæder mig allerede til at se det igen næste år
Venlig hilsen Line Gør livet til en fest, rid Islandsk Hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
|
|
Billeder fra Roskilde Dyrskue af islænderne kan findes her:
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=9714
Hvis billederne bruges til blade, hjemmesider eller lignende vil jeg meget gerne have mit navn på.
Mvh Vanessa Dreisig
Vanessa d´Andrade Dreisig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vanessa |
mumling |
08-06-2005 21:23 |
|
Sikken masse gode billeder! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vanessa pæne billeder |
|
|
billede nr. 29 er af en smuk islænder, pæn og rund.
billede nr. 40 er den type jeg hentyder til. Små og meget spinkle. Ser du dette par bagfra er mandens po po større end hestens, og det var det jeg hentydede til. Og det var der flere der var.
billede 79, hesten er da pæn, men synes at den er lidt klein til en mand. Er det den nye stil? Jeg bevæger mig ikke i islænderverdenen, jeg stiller mig bare undrene over for dette.
Showet, ja, jeg klappede da også, men jeg synes da ikke der var noget nyt i det. Jeg har hørt at Islænderen er alsidig, hvad med at vise den i noget fx. klassisk dressur, vis den for vogn mm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette |
Line_H |
09-06-2005 16:09 |
|
Du har ret til at have din mening om deres udseende, så den vil jeg ikke prøve at tage fra dig..
Jeg vil blot sige, at jeg er ret overbevist om, at når nu man har en race som tølter, hvorfor så vise den for f.eks. vogn, når nu der er så mange andre racer som viser dette? Det er da lidt skæggere at vise islænderens specialitet...
Venlig hilsen Line Gør livet til en fest, rid Islandsk Hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Folk gider ski ikke glo |
|
|
på klassisk dressur og vogne med mindre der er 6 friser foran el. der er mega meget tempo, vi er personligt blevet bedt om ikke at ændre noget af Roskilde dyreskue bestyrelse for vi er dem folk vil se... og det er masser af heste, tempo tölt og flyvende pas... så hvorfor lave det om...
Mange Hilsner Line K. Jeppesen
Nordsjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløj |
|
|
Jeanette: Der er jo mange holdninger til Islandshestens udseende.. Personligt har jeg intet mod de små spinkle heste! Jeg har selv en af slagsen... -Måske fortrækker jeg egentlig dem, det til trods for min højde på 173 (40 cm højere end min hest)
Jeg har det strålende på denne hest
Det skal dog lige nævnes at rytteren på billede 40's popo ikke er større end hesten! -Tro mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|