Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Helmingur fra Djúpadal?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 09:31
Er der nogen herinde, der kender denne hingst og som evt. har afkom efter ham?

Jeg vil gerne vide noget om hingst og specielt hans afkom, da jeg muligvis skal ud at kigge på en efter ham...

Eva L med Misse, som søger et godt hestekyndigt og blivende nyt hjem 8-)
0
0
Svar på denne tråd

HADER at skrive overskrift!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 09:48
Vi har 2 afkom efter ham :D begge 5-gængere, den ene Hekla er kommet sent igang men hun skal nok komme efter det igne, og den anden Grani er en nogenlunde stabil tölter
De er begge 2 list specielle, Anne og Charlotte glemmer aldrig nede på Knurreborg første gang med Hekla, de er begge lidt "hysse" til stævner men Hekla er et pragteksemplar der hjemme og Grani ka godt være lidt hys!

Men det kommer IKKE fra Helmingur af det kommer fra moren ;)
Der er billeder af dem på min præsn.
0
0
Svar på denne tråd

HADER at skrive overskrift!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 09:51
Og hestene på min præsn. der hedder Askja og Eldjárn/elle dem er helmingur morfar til.
0
0
Svar på denne tråd

har haft
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 13:35
en vallak ved navn Blossi. Der er et billede af ham på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en hoppe efter ham
Forfatter: 
Dato:  13-03-2005 21:24
Hun er en smart sporty sag. Er meget fornuftig, men er nu i en alder af 9 år begyndt at vise noget mere temperament. Især i flok går hun fremad så det vil noget ! Hun er 5-gænger med en rigtig god tølt i alle tempi. Der er et billed af hende på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Kender to
Forfatter: 
Dato:  16-03-2005 22:54
Mine to nærmeste ridekammerater har hver deres Helmingur-afkom. En 5gænger vallak og en 4gænger hoppe. De er godt adskilte i gangarterne og har nemt ved tølt, uden af være naturtøltere.
De har begge super godt sind og middel vilje - kan rides af alle. Ikke de store løft.
B8
0
0
Svar på denne tråd

min søster har en til salg efter ham...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2005 10:33
...http://www.villsen.dk/hest/

han er bare mega dejlig og rolig af en islænder.
han har dejlige adskilte gangarter også.
0
0
Svar på denne tråd

nins88
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 13:49
han ser da dejlig ud, men kunne ikke alde være emd at studse over at han er totaktet i tölten...det lyder for mig som om han går grisepas?? ellers er han ret køn. personligt synes jeg hun skal fjerne det bilelde hvor han kigger stjerner, det ser tåbeligt ud og skræmmer kunder væk! Har selv set annoncen før og der gik jeg meget hurtigt igen da jeg så hvordan hesten stod på det billede, for det er så træls med en stjernekiggerthest :-)

jeg ved godt at jeg ud fra nogle bilelder ikke kan sige om han er det elelr ej, men det giver et forkert førstehåndsindtryk at se et bilelde af hesten med snotten i sky ;-)

jeg kan godt se at han er efter helminur. han har noget over sig som min venindes ishoppe også har. hun er også efter ham :-) lidt hys, men rigtig sød og stabil :-)også ret så sporty og ikke så høj, mener det er 123 cm...men kan huske fokert.

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

Nins88...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 15:13
Er der en fejl, at I har skrevet, at hesten er 2-taktet i tølten?
0
0
Svar på denne tråd

hejsa ang Palli.
Forfatter: 
Dato:  30-03-2005 12:17
han er vidst godt nok totaktet i tølten. min søster har dog redet meget undervisning på han får at gøre hans gangarter meget bedre.
han er langt fra hys. han er rigtig dejlig og rolig og har ingen nykker. Han kigger heller ikke stjerne når han bliver redet.....langt fra men går pænt med sit hoved.
jeg har selv prøvet ham, men da jeg ikke er den store islænderrytter hehe så gik det mildest talt i ged da jeg skulle prøve på at ride hihi. kunne ikke helt sidde stille så prøvede alle 5 gangarter på få meter!

havde jeg pengene selv havde jeg købt ham selv men ak det har jeg ikke 8-)
0
0
Svar på denne tråd

ok hvis han ikke
Forfatter: 
Dato:  30-03-2005 14:18
er stjernekiggert så synes jeg altså at det billedde burde fjernes :-) ikke at han er grim på det, men som sagt. det skræmmer mange væk...

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

Nins...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2005 16:09
Jeg synes I skal lade være med at skrive i annoncen, at han er 2-taktet i tølten, specielt hvis ikke han er det, det er nemlig en stor fejl, hvis hesten er 2-taktet, i tølten skal den være 4-taktet :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider