Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Wrap-hø....mængde?
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 13:59
Vi er ved at løbe tør for hø, og overvejer at anskaffe os wrap-hø istedet for. Hvor meget wrap-hø giver I jeres heste om dagen, hvis de får det?
Mette
0
0
Svar på denne tråd

Min engel får
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 18:31
1000 g. wrap, tre gange dagligt.
Han får også 3 kg. hø og deler en halv balle halm på folden med to andre.
Men husk at de skal vænnes til wrappen, da det er lidt tungt i maven.
Det skal lige siges, at de ELSKER wrap, og de fleste foretrækker wrap, fremfor hø.
Held og lykke med det.
Mvh. Maja og Hrannar
0
0
Svar på denne tråd

Ang wrap...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 20:44
Hvor meget wrap dine heste skal have, kommer an på, hvor godt/dårligt dit wrap er (det kanman undersøge gennem en analyse).

Vores heste får ca 5-6 kg godt wrap om dagen.
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2005 13:53
Okay.
Nina BT : Får dine heste 5-6 kg hver om dagen?
Mette
0
0
Svar på denne tråd

Min ishest.....
Forfatter: 
Dato:  19-02-2005 14:17
spiser ca 6-8 kg wrap om dagen. Jeg målt det ove ren periode, og så får han efter ædelyst. Han er en stor en på 145 cm.

Ellers får han Leisure Mix og gulerødder.

Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2005 16:34
Ja, det om dagen (fordelt over 2 gange)
0
0
Svar på denne tråd

wrap ?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 12:30
Hej :-D

Hvis man køber en mini big balle på ca 225,250 kg, hvor længe kan man fodre sin Islænder med det ?
Jeg har hørt at hvis du har mange heste kan det betale sig at fodre med wrap. Men hvis man kun har to islænder kan det ikke betale sig at fodre med wrap. Fordi begrundelsen skulle være at ballen på 225/250 kg kun kan holde 8 til 10 dage ? Andre påstår at den kan holde en hel måned. Så derfor kunne jeg godt tænke mig, at få at vide ved jer derude hvad i ved angående dette emne.

Spørgsmålet lyder således ?
Jeg har købt en 225/250 kg Balle wrap, jeg åbner embalagen og begynder at fodre med det. Jeg søger for at dække ballen godt til efter hver gang jeg har taget noget. Hvor længe er Holdbarheden !!! ?:-)

:-( Kom med et frisk bud, hvad mener i ?

0
0
Svar på denne tråd

Når I nu
Forfatter: 
Dato:  23-02-2005 18:17
fodre med så meget wrap, for de så ikke andet?
Hrannar får som sagt 3kg wrap, tre kg hø, samt en halv balle halm til delling på folden.
Derud over, får han korn (havre), rue/grønt piller, vitaminer og tilskud. Ja... Og så en gang Irish Mash et par gange om ugen.

Jeg ved ikke hvor lang tid, det kan holde. Det kommer vel an på kvalitet og sådan...
0
0
Svar på denne tråd

wraphø ?
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 21:39
Hej Maja

Jeg har hørt at man kan holde heste på ren wrap, hvis man kun snakke om alm vedligehold. Så snart man begynder på at ride eller træne hesten er wrap ikke nok, på trods at det store nærings indhold. Så er det godt at fodre ved siden af, med noget godt müsli-mix eller hvad man nu såen fortrækker :-D

Men det var ikke det jeg spurgte om, mit spørgsmål var hvor lang er holdbarheden på en balle wrap, når den er blevet åbnet ?:-)

Kan det kun holde 8 til 10 dage? eller en hel måned ?
Hvad mener i ???

8-)

Gør hverdagen til en fest, Rid islandsk hest {>
0
0
Svar på denne tråd

Halløj
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 22:42
Røde for stort set wrap ad libitum...
Det er der 2 grunde til, han skal tage på og for at holde ham beskæftiget.. Han begynder meget hurtigt at kede sig og så terrorisere han andre heste eller sin boks... Tsk tsk!

Jeg bruger miniballer, der er til en 4-5 dages tid. Jeg har købt noget af super god kvalitet, hesten vil næsten hellere have wrap end gulerødder nu :-P
Sisse

Glad for livet!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider