Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

kan du anbefale klokker?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 09:13
jeg overvejer at anskaffe mig et par klokker.bare helt alm. uden vægt eller noget, men kan det anbefales? og hvad skal det gøre godt for??
kan godt se det smarte ved dem i pasløb, hvor hesten jo er i ekstrem høj fart og kan risikere at ramme sig selv :-)

jeg vil bare bruge dem til at ride tölt med. Som sagt skal der ikke være vægt i dem, eller i hvert fald ikke synderligt meget :-)

Kan det anbefales?? og hvilke klokke vil i så anbefale? Jeg gider dog ikke dem af neoprehn. de er klodsede at se på, grimme og har på fornememlsen at de suger vand til sig og bliver tungere på den måde...

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

her er billeder:
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 09:22

kan I se hvorofr jeg synes den er ufix???

smagløst?? eller god til fastalavn??

Jeg tænkte på, de klokker med velcro, bliver velcroen ikke lyn hurtigt fyldt med skidt og snavs? det har jeg nemlig oplevet med mine benreflekser...

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

Så skal du købe
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 09:41
et par Springer, fås i sort/hvid de er nemme at få af og på og de vejer ca. 125g. Så dem kan du godt bruge, men hvorfor købe noget du ikke har brug for`?
Mange Hilsner

Line K. Jeppesen

Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 11:32
hørt at neopren klokkerne ikke suger vand fra en som har hest hos os. Men hvad skal du egentlig bruge klokkerne til?

0
0
Svar på denne tråd

Nogen neopren gør
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 13:03
andre gør ikke dem der ikke suger vand, er ligesom det martriale gummistøvler har indvendig de er også dyrere, hvor de andre er ligesom børstede på oversiden, og de suger alså vand...
Mange Hilsner

Line K. Jeppesen

Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Hm............
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 13:52
Jeg synes da det lyder lidt underligt, at du vil til at ride med klokker, hvis der ikke er nogen mening med det:-P. Klokker uden vægt er fortrinvis til heste, der træder eller slår sig selv når den bevæger sig. Gør din hest ikke det, så spar dog jer selv for besværet og pengene.

Klokker med vægt er i hvert fald mht. islændere, enten beregnet til at HJÆLPE med at korrigere taktfejl eller give løftet et sidste pift inden et stævne eller en kåring.

Det er også meget forskelligt fra hest til hest hvordan klokkerne skal bruges; er den fx til passiden, skal klokkerne ligges på forbenene og er den til travsiden, skal de ligges bagpå. Er din hest ren og fin i gangarterne, behøves du ikke klokker. Og så skal det selvfølgelig tilføjes, at klokker ikke udretter mirakler. Først og fremmest handler det om god ridning hvis hesten ikke går rent og så kan man bruge klokkerne som et ekstra lille fif.

Klokker med velcrolukning kan jeg ikke anbefale...kender mange, der har haft problemer med, at klistereffekten aftager når der kommer skidt på, så klokkerne drejer rundt eller falder af. Man kan få klokker med spænder eller massive gummiklokker, som skal vendes på vrangen og trækkes op om hoven - sidstnævnte har jeg erfaring med og dem er jeg godt tilfreds med. Det gør ikke noget, at den drejer rundt, og de er nemme at rengøre. Dog er de mere besværlige at tage af og på end de andre typer klokker.

Håber, du kan bruge dette til noget:-D

-Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Godt spørgsmål.
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 15:13
Hej Anja

Du spørger : Hvad skal klokker gøre godt for?

Hvis du ikke ved det, så er mit svar nej, du skal ikke anskaffe dig klokker.Du ved jo ikke om hesten har behov for dem.

God weekend

M.v.h.
Jette
0
0
Svar på denne tråd

klokker brugte jeg til min tidligere part
Forfatter: 
Dato:  21-01-2005 20:04
fordi han var uhæmmet klodset, og ramte sig selv konstant hvis han skulle koncentrere sig, fx ved dressur eller longering.

Ellers ser jeg ingen gavn ved klokker.
Åhja, og velcro er noget skidt, når det så er blevet så beskidt at man ikke kan lukke det, ja, hvad gjorde smarte Louise så... Hun skyllede dem, og så forsvandt lukkemetoden HELT! For de nåede aldrig at blive helt tørre ude i den klamme stald... Så det var dé klokker - til 400 kr!
/Louise

-søger job nær Maribo hvis du kan hjælpe så læs venligst min præsentation

Dyreværnsloven
Underskriftindsamling til sikring af slagtedyrs velfærd (inkl. heste)
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 11:43
HElt enig med Tanja C!

Men, jeg bruger nu klokker med velcro helt uden probelmer, hvis man rider med klokker hver dag ødelægger man sine hænder på at skulle trække klokker uden velcro op over hoven, så det kan bestemt ikke anbefales. Har alrdig oplevet at klistereffekten er forsvundet fra velcroklokker, hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Det er jo ikke lim der sidder på velcro, men stof, så hvis ikke det klistrer skal det nok bare renses (put dem i en spand vand, og tag den op igen 10 min efter). Klokker med velcro kan iøvrigt købes i rideudstyrslageret til 99 kr med vægt og ca 50 kr uden, så det er ikke just den store udgift...
0
0
Svar på denne tråd

ok tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 10:31
det er mest fordi jeg ved at hun har været redet i tölt med klokker det sted hvor hun har stået som kommisionshest :-) og der så hun ud til at have fint løft :-)

så blev jeg da så meget klogere på de tmed klokker :-) hæhæ, har godt nok hørt om dem der op til stævner rider med hammertunge klokker eller ligefrem to på hvert ben og inden de skal ind til klassen, vupti hesten får lige et par superlette klokker og nøj, søreme om ikke hesten løfter benene meget højt 8-)
hvordan kan de tmon være? host ;-)

Jeg vil helt klart tænke mig om en gang til inden jeg anskaffer klokker, hvis jeg gør det :-)

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

Tjah....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 11:46
Det må have været klokker med vægt i hun gik med tidligere - alm. gummiklokker har ikke nogen indvirkning på gangarterne.

Jeg rider med neoprenklokker på forbenene af min hest, fordi hun kan finde på at træde op i sig selv. Jeg har flere forsk. slags i neopren og ingen af dem suger vand. De er også nemme at rengøre.

Mange hilsner fra Sine
Hestepige by nature
Haflinger-ejer by choise :-)
There is no closer secret than that between a rider and his horse
0
0
Svar på denne tråd

HADER at skrive overskrift!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 21:35
Man kan altså sagtens få gummi-klokker med vægt -men også uden :-D

Som der vist også er sagt før, hvis den bare har klokker på hele tiden så forsvinder virkningen jo også. Og hvis du ikk ved hva formålet skal være, hvorfor så bare bruge dem for bare at bruge klokker!?!?

Som nina siger så har jeg heller ikk problemer med "kliser" effekten putter dem i en spand vand hver gang jeg har brugt dem hvis de er beskidte også tørre de og er klar igen. men hvis der sidder en masse skidt så vil det jo kunne forhindre "stoffet" i at "klistre"

Jaja er ikk så god til forklaringer men prøvede da :-P
0
0
Svar på denne tråd

Hvis hun..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 22:19
Hvis hun træder sig, kan det være en god idé at ride med klokker.. Hvis det ikke har nogen effekt kan det måske være ligemeget.. Til stævner ser det jo flot ud med klokker, så der kan du måske bruge det??

Vanessa d´Andrade Dreisig

Rideudstyr sælges!!
0
0
Svar på denne tråd

Et råd.
Forfatter: 
Dato:  26-01-2005 21:24
Hej :-)

Jeg har ladet mig fortælle at silikone-klokker skulle være det bedste. {>
De bliver fremstillet i Sverige, Stockholm.
De skåner hesten bedst muligt og gi´r den velbehag.

Knus herfra
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider