Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

hesten falder i trav for mig!
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 09:02
hvad skal jeg gøre? den hest ejg passer falder sommetider i trav for mig, og derefter lægger hun sig bare på tøjlerne og går. hun stikker ikke af men hun er ike meget for at stoppe :-D man har tre tons hest i hver hånd.

hvad kan jeg lave af ting med hende, som skal gøre at hun ikke falde ri trav for mig? hvad er det egentligt der gør at hun falder i trav?? det skal lige siges at jeg ikke rider med pisk på hende, da hun har rigeligt fremdrift :-D :-D

desuden er hun svagt overbygget...

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

Halve parader
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 09:05
Du skal gribe det i opløbet. Når du kan mærke, at den er ved at lægge op til at trave, så laver du en halv parade (eller flere), så den beholder töltholdningen og ikke bliver lang og "dykker".

Med venlig hilsen Sine
...Desværre uden Helena...
Hvil i fred, min ven
Haflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
0
0
Svar på denne tråd

Travtølt...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2004 12:08
Det lyder som om din hest bliver lang for dig i tølten.

Når du sætter hesten i tølt, så saml den godt, og få den om på bagparten at gå. Når du så driver den frem i tølt så skal den blive ved med at gå der. Hvis den begynder at gå på forparten, eller bliver lang, så kan du gøre som Sine skriver, drive så hesten slipper.

Du kan også træne det, at du samler hesten godt, og får den op i tøltholdning, så driver du den frem i langsom tølt, hvis den på nogen måder begynder at gå imod, driver du den ned i skridt, men stadigvæk i tøltholdning, lige så snart hesten har sluppet, driver du den igen frem i tølt. Det bliver du ved med, og til sidst vil du se, at hesten kan fortsætte længere og længere i tølt, uden at bliver travagtig.

Du skal aldrig bare lade hesten jage frem i tølt. Rid langsomt og kontrolleret, og lad aldrig hesten gå fra tølt til trav. Iøvrigt er det nok en idé ikke at lade hesten tølte over for lange afstande. Husk, at det er dig der skal styre tempoet.

Grunden er nok, at hesten ikke er stærk nok til at tølte over længere afstande, og ikke er samlet nok. Iøvrigt er det vigtigt at forberede hesten til tølten og ikke bare hive hovedet op og sparke. Det skal du bygge langsomt op.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider