Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hvad kan han mon koste?
Forfatter: 
Dato:  16-10-2004 20:20
Hej..
Jeg er gået og blevet lidt nysgerig, jeg ku godt tænke mig at vide hvad "min" islænder vallak kan koste.
Lige en lille beskrivelse af ham:
Vallak med parpire.
4 år, eksemfri, rød, ca. 136 i stg.
redet ca. 2-3 måneder i alt, kan sin grunlæggende dressur.
5-gænger, men redet som 4-gænger.
Lidt usikker i tölt. God stor trav, stor blød gallop, frisk rentaktet skridt.
100 % trafik sikker ikke bange for noget.
Frisk, men helt styrbar både på bane og ved skov/vej.
Nem at ha med i byen. Står pænt ved opsadling.
Kan rides af alle, men drømme hesten for hende/ham der selv vil færdig uddanne sin hest.
Han vil også egne sig godt til børne hest, da han er så utrolig godmodig og nem...

Hvad vil i tror en hest som ham kan sælges til?

Mvh. Christina
{>En Islænder er den bedste hest der findes!! {>
0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 10:46
Det er altid svært at sige, når man ikke kender hesten. Hvem er han efter?

Jeg vil da tro, at du kan få omkring 22.000 kr for ham, men nok ikke meget mere, da han jo er ung, og iøvrigt ikke er sikker i tølten endnu (og så er han jo vallak, de er altid lidt billigere end hopper)

Hvis han nu til gengæld bliver helt ren i tølten næste sommer, og har et sådan sind som du beskriver, så vil jeg nemt tro, at du kan få omkring 30.000 kr eller mere for ham. Han lyder som den hest de fleste søger. Men, at hesten ikke har ren tølt, trækker meget ned.

Og lige et sidepors spørgsmål :-) Hvor meget plejer du at ride dine 4-års heste?
0
0
Svar på denne tråd

Det er...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 12:37
meget forskelligt...
Men jeg rider dem ikke hårdt..
Normaelt rider jeg ham her ca. 4 gange om ugen incl. en times undervisning.
men det er mest hygge og skov ture...

Jeg mener at så længe heste virker glad og er frisk og ikke har ondt nogen steder skader det den ike at blive brugt.
0
0
Svar på denne tråd

Ok.....
Forfatter: 
Dato:  17-10-2004 13:57
Skal han så ikke have pause her i vinter?

Hvem var det han var efter?
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2004 01:07
Undskyld, men Christina, hvad mener du med grundlæggende dressur?
Hvis han i alt har været redet 2-3 måneder må du da have presset ham meget, eller?
Jeg har godt nok ikke redet islænder så længe, men af dem jeg har redet, har der kun været en der kunne sin grund dressur.
Det er altså ikke negativt ment mit spørgsmål, jeg undre mig bare...
0
0
Svar på denne tråd

Det jeg mener..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2004 18:46
Med den grundlæggende dressur er at han går stabilt til bidet og han flytter sig fint for schenklerne.. han kan gå fint til siden og går også fint både frem og tilbage...

NEJ.....!!!!!!! Nu siger jeg det en gang og regner med det er den sidste...

min hest er ikke blevet presset, på ingen måde.. han har bare anlæg for dressuren og er meget arbejdsglad og lydig... Han er blevet redet meget skånsomt og på ingen måder sådan, at han er blevet overanstrengt.

Min hest skal heller ikke stå stille i vinter. Han blir selvfølgelig redet som han plejer. mener jeg sagtens han kan holde til. Jeg ved godt at der sikkert er mange af jer der sidder og tænker når i læser det her.. " Hun er da ikke rigtig klog, hun ødelægger da hesten ved at ride den som 4 års!"

Men nej....
jeg mener det er meget forskelligt fra hest til hest og fra rytter til rytter hvornår det er iorden at begynde at ride sine ungheste.

Min hest er stænk nok til at bære på mig. Han er glad og lydig når jeg rider ham og jeg kan mærke på ham at han er tilfreds. Jeg ved godt at jeg skal passe lidt på med at ride ham for hårdt når han ikke er ældre, men det vil jeg også mene at jeg gør..

mvh. Christina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider