Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

er det at forlange for meget af hesten..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 13:24
..hvis den skal starte orienteringsridt i skoven, samt ride dertil og fra på samme dag?
det drejer sig om ca. 5 km hen til rideskolen, og vil troa t selve ridtet er på en 5 km også. men er det for meget at forlange af en islænder?
hoppen er ikke i optimal kodi, og vhis jeg skal med til løbet har jeg kun 21 dage til at træne i, faktiks mindre, fordi der er to dage om ugne hvor det er umuligt for mig at nå ud og ride( evt. kan jeg longere, men har først fri kl. 16.35 og 16.50 i de dage)

er det lidt for optimistisk? vil ellers gerne have hoppen med :-D for det er en god måde at lære hende at kende på, men kan først begynde at ride hende fra 30 okt. ( hesten befinder sig i jylland pt :-D) hun er vist ikke helt ude af kondi, men den er ikke god....

andet spørgsmål: hvis man nu sagde jeg fik et lift enten ned til rideskolen eller hjem, ville det så bedre kunne lade sig gøre at deltage??

ps, mener at selve ridtet plejer at tage en times tid, i det tempo man selv vil. mener ikke at det er så meget på tid...men en lille galop plejer der nu at være, hvis ikke et par stykker ;-)

Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

tjah.....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 14:37
Altså hvis du spørger mig tror jeg ikke din hest vil falde død om hvis du beslutter dig at skridte der ud. Du kan vel tage den lange skridt tur og planlægge det sådan at hun kan få en pause når i når frem.

og det samme bagefter....

Måske som du skrive kunne du få et lift en af vejene.
Men jeg synes ikke der er noget galdt i det, hvis hoppen da ellers er frisk og rask.

:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Sagtens....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 16:22
Jeg kan regne ud, at du den dag så skal ride ca. 15 km. Altså derhen, selve orienteringsridtet og så hjem igen. Hvis du tager den med ro, burde en islænder i selv dårlig kondi kunne klare turen, så da du endda har mulighed for at ride den lidt i form inden, skal du ikke være bekymret.

Og så skal du lige huske på, at det aldrig er en god idé at ride 7 gange om ugen - at den har fri to gange om ugen er bare et plus. Enhver hest vil gå kold psykisk af at blive redet hver eneste dag, så giv du den fri med god samvittighed et par gange ugentligt.

-Tanja
0
0
Svar på denne tråd

udholdenhed
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 20:04
Udholdenhed er jo en af islændernes dyder.

Jeg vil mene at den sagtens kan holde til det, hvis du rider i skridt til og fra rideskolen og giver den pauser før og efter løbet. Hvis den virker træt kan du jo altid trække hjem, det er jo meget mere afslappende for hesten.

hvis det er klodt på dagen er det jo nok en god ide at tage et dækken med til den til bagefter, så den ikke bliver kold af den fugtige pels osv...

-pernille
0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  06-10-2004 10:14
jeg har siden fået at vide at der af vejene kun er 3 km der hen. så det er jo en god ting

aha, så passer det jo fint med to fridage, dejligt. min veninde har lavet et træningsprogram til mig så nu er jeg spændt på om jeg i det hele taget skal passe hoppen og om ejeren synes det er en god ide med det orienteringsløb, har jo fået lov at bruge hende til ting og sager men måske hun synes det er for lidt træningstid-spørgsmålstegn- ja sidder ved en møgpc hvor jeg ikke kan lave store bogstaver eller noget som helst øv

Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider