Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

vinterfodring
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 19:39
Hej ,

Jeg har købt en dejlig islænderhoppe som har gået på græs hele sommeren og ædt sig stor og tyk. Hvilket foder er bedst til en nøjsom islænder om vinteren når græsset hører op ? Har hørt at havre er uhensigtsmæssigt. Hun vil få hø morgen + aften samt salt og mineralsten.Hvad derudover for at sikre at hun får de stoffer som hun har brug for ?
Dorit
0
0
Svar på denne tråd

Min islænder og
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 20:56
shetlændere får Regulator Complete (et fuldfoder som ikke indeholder havre + sukkerstoffer) og wrap. Islænderen som er en slank sportsudgave - trods græsning hele sommeren - får lidt havre oven i for at give hende lidt mere energi.

Det er utroligt let at fodre på denne måde og hestene får alt det de behøver og er vilde med fodret. De skal ikke have særligt meget, så det bliver ikke så dyrt. En sæk med 20 kg. koster 219 kr.

www.stensgard.dk/Regulator%20Complete.htm

M.v.h. Tine
0
0
Svar på denne tråd

fodring
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 23:25
Hej Dorit.

Det afhænger af hvor meget du bruger hende. Mange ponyer og herunder islændere kan jo faktisk klare sig fint på hø alene - men selvfølgelig skal de så have en hel del (omkring 1 balle om dagen afhængigt af hvor gode foderudnyttere de er) og mineraler/vitaminer ved siden af.

Men rider du hver dag eller næsten hver dag, skal hun nok have noget tilskud. Tjørnehøj Mølle har noget de kalde islænder/pony müsli, som vist er udmærket. Jeg kan ikke huske om der ER vitaminer i det.

:-D
Signe

Gotlandsruss - hvad ellers?!! Engbakke Ponystutteri :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider