Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Sadel-mærke m.m.
Forfatter: 
Dato:  21-09-2004 20:17
Hej igen igen…

Det her er så ikke noget min veninde sagde jeg skulle skrive om :-P
Jeg har tænkt meget over hvordan man kan vide hvilket sadle-mærke man skal vælge? Og hvilken størrelse m.m.?
Har snakket med en voksen med forstand på det, der sagde at det ville være godt hvis jeg kunne låne sadler af dem jeg kendte for at se hvad der passer bedst (med hjælp fra en med forstand på hvordan sadlen præcis skal ligge). Men hvad så – Hvornår skal man gøre det? Hesten skal jo have udviklet sin størrelse. Skal man gøre det før hesten skal rides (og når den er udvolset)? Man skal da prøve at ride hesten med sadlen på, før man kan vide om den passer helt perfekt?! Og hvis man vælger (”skal” vælge) det sidste, er det så ikke dumt? Hesten har vel ikke godt af, samtidig med at den skal tilrides, at få en masse forskellige sadler på ryggen? Eller er det lige meget?
I kan måske godt fornemme at jeg er et spørgsmålstegn med hensyn til det her :-P Men nu har jeg jo også 2-3 år endnu til at finde ud af det :-D

Håber på noget hjælp!
Venlig hilsen Emilie og Fauni :-D

Elsk jeres heste og tag hånd om dem,
thi de fortjener al jeres omsorg.
Tag dem til jer, som var de jeres egne børn,
giv dem føden, som var de jeres næste,
og indhyld dem i omhu.

0
0
Svar på denne tråd

en videnskab
Forfatter: 
Dato:  21-09-2004 20:36
uhadada.. sadler!

har lige fået tjekket min af dyrlægen i dag, så jeg bekymre mig ikkke mere om det denæste 6 mdr :-D

men jeg har gjort det at med min sidste hest, købte jeg en sadel der kan bomreguleres - heldigvis!
For min hest døde ikke langt tid efter ( :{-()
Så nu hvor jeg er igang med at tilride min nye hyp, kan den altid reguleres så den passer. og den er heller ikke for lang! tak gud for det - jeg er meget glad for min sadel..

Min veninde gjorde det at da hun købte sin udvoksede hest, bestilte hun alle nogle sadler hun var interesseret i, og ringede efter dyrlægen, som så kom og så dem, og dereftre kunne hun vælge hvilken hun sad bedst i af dem hesten kunne passe. smart smart.

0
0
Svar på denne tråd

Det må da være dyrt
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 21:19
Bestilte hun en masse sadler?
Det må da have kostet en formue?! Når man så skal sende dem der ikke passer tilbage igen m.m.
Men ellers en smart idé!
Hvad kostede sådan en saddel der kan bomreguleres?

Elsk jeres heste og tag hånd om dem,
thi de fortjener al jeres omsorg.
Tag dem til jer, som var de jeres egne børn,
giv dem føden, som var de jeres næste,
og indhyld dem i omhu.

0
0
Svar på denne tråd

Sadler...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2004 22:10
Jegved, at man hos Hyldahl kan låne sadler med hjem, og så blot leverer dem tilbage man ikke skal bruge. Tager i betragtning hvor dyr en sadel er, og hvor vigtigt det er at man finder den rette, synes jeg ikke en udgift til en evt. porto af sadel er dyr.

I de nye Wintec sadler er der bomregulering. De kan fåes til forskellige priser, men tror de ligger i omkredsen af 3500-5000 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Sadler
Forfatter: 
Dato:  24-09-2004 14:36
Haii

De wintech, der kan reguleres, er det de der cair med luft?
Min faster gav 5000 kr. for en kunststof, men hun kunne vist også få en af læder...

Jeg synes det er klogest, hvis man får en professionel til at kigge på saddelen. Tag Hvöt som eksempel. Vi fik en, vi troede var proffessionel til at godkende saddelen, og den lå også fint, men det viste sig bare senere, at den var for lang, hvilket betød, at jeg ikke kunne ride hende i et halvt år!
Så med professionel mener jeg en, som man virkelig kan stole på.

Saddelen er trods alt NÆSTEN lige så vigtig som hesten i ridningen!

Knus fra Hvöt & Marie

Ismuler er ikke kun nuttede uldtotter. Det er gudernes heste, med stolthed, charme og tölt!

Grå/gråstribet sød hankilling (udekat) købes i Nordjylland.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider