Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hvor meget wrap til en islænder++
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 13:10
Hende jeg skal købe wrap sammen med har besluttet sig for at købe en islænder og så er det jeg lige (for beregningens skyld) må vide hvor meget en islæder skal have om dagen.

På forhånd tak.
Tina
Med en ven deles
minderne fra i går,
glæde fra i dag,
og håbet for i morgen.
0
0
Svar på denne tråd

Wrap...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 13:29
Det kommer an på, af hvilken kvalitet wrappen er, men ca 6-7 kg om dagen.
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 13:48
Så regner vi med det ;-)

Tina
Med en ven deles
minderne fra i går,
glæde fra i dag,
og håbet for i morgen.
0
0
Svar på denne tråd

Wrap...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 15:50
...kan alt efter tørstofindhold og høsttidspunkt indeholde fra 0,2 - 1,0 FE - i kan altså kun vide det - og vide at hesten får det den skal have, hvis I får lavet analyse på grovfoderet.

Alt andet er at fodre i blinde.

PJ

Hvorfor i helvede er det, vi laver revolution?
Er det ikke for at gøre det muligt for ethvert individ at vinde kontrol over sit daglige liv?
(Murray Bookchin)
0
0
Svar på denne tråd

mere ?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2004 18:49
Mine islændere går i løsdrift - da har wrap efter ædelyst og så vidt vi kan regne ud tager de ca 13-16 kg i døgnet ?!

Det er med 2kg/Fe - dvs de får ca 6-8 Fe om dagen.

Derudover mineraler, og en anelse korn - sådan for at vi lige kan holde en fodrings-rutine igang...

Det er jo ellers mere end anbefalet - men aldrig har mine heste været så pæne og sunde som efter vi ahr skiftet til den strategi - og dyrlægen har sagt god for det trods hun var skeptisk i starten...

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2004 08:49
Efter hvad jeg ved, kan det være yderst sundhedsskadeligt for heste, at have fri adgang til wrap hø. da det er utroligt næringsholdigt, og derfor både gør hestene utroligt fede, og kan forårsage forfangenhed. Min smed siger, at han aldrig har set så mange tilfælde af forfangenhed, som efter at det er blevet "in" at fodre med wrap hø, da folk tror det kan gives ad libitum, som med hø. Så det vil jeg bestemt ikke anbefale!

Bessi: Måske dit wrap ikke er så næringsholdigt, siden dine heste kan æde alt hvad de vil?
0
0
Svar på denne tråd

svar på spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  14-09-2004 15:03
Hejsa.
WOOOUUUWW! det synes jeg er meget. Med sådan gennemsnitskvaliteten på wrap som er rimelig tørt skal den jo have nogenlunde halvt af hvad den får af hø. Mine heste har næsten fri adgang til halm og ponyen og islænderne får ca 2-3 kg hø og et kg wrap. maks eller 2-3 kg wrap om dagen. samtidig får de ingen korn og kun gulerødder og vitaminer/mineraler. Når de bliver redet får de lige lidt melasse/korn.
De er bestemt ikke tynde. Men 13 kg wrap lyder somom hesten er ved at dø??;-)
:-P
Islandsk hest til salg billigt. Fimur 14 år, rød. skriv og hør mere.

Tag den tid ting tar' så ting tar' mindre tid
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider