Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

hej ,nu har min mand sat et billede ind
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 11:02
på min præssentation.
er der nogen som gidder at kikke på tjaffe og prøve og bedømme hvor meget islænder der er i ham
så bliver jeg glad.
linda
0
0
Svar på denne tråd

øøøøøøøv er der ingen der gider?
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 12:12
overskrift
0
0
Svar på denne tråd

Her er billedet:
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 13:47
:-D Kristina :-D
- Enhver ægte nordbo rider på islandsk turbo :-P -

0
0
Svar på denne tråd

tak for det
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 14:11
lige hvad jeg håbede på.
linda
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 14:26
´Faktisk syntes jeg den ligner en new forest.
Måske lidt frederiksborgblod i.
Det eneste jeg syntes der ku minde lidt om islænder er krydset.
Men, en pæn pony er det.
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>

0
0
Svar på denne tråd

Det er...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 14:32
...næsten umuligt at sige, lige præcsis hvor meget islænder der er i din pony, eller om der overhovedet er islænder i ham.

Umiddelbart kunne han godt ligne lidt en islænder, men som Karina skirver, synes jeg nu også mere han ligner en New Forest eller noget i den dur.

Hvrordan ved du, at han skulle "indeholde" islænder? Desværre er det jo et yndet salgstrick at sige, at en blandingspony er halv islænder, også selvom de aldrig har været i nærheden af at være islænder.

Hvilke gangarter viser din pony? Viser den andet (altså pas eller tølt) end de tre grundgangarter, så er der da helt sikkert islænder i ham, gør han ikke, så er det ikke sikkert at han er islænder.

Men skide være med det, så længe han er en dejlig hest! :-)
0
0
Svar på denne tråd

jeg har ikke set andre
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 14:47
gangarter endnu.
jeg har haft han i 14 dage.
han er kun 4år
han slår meget hurtigt over i galop når jeg longere ham.
det eneste jeg har lagt mærke til er at han vrikker meget med bagdelen når han går.
og jo han er en dejlig hest ,meningen var bare at jeg skulle ride ham ,så hvis der ikke er islænder i så tror jeg han bliver for lille til mig(suk)
0
0
Svar på denne tråd

Det har da ikke noget med det at gøre.
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 17:14
Du kan da sagtens ride ham selvom han ikke er islænder.
Det er ikke andet end en gang pladder at ponier kun kan rides af børn!
De er stærke de små!
Du vejer jo heller ikke ret meget, og rid du ham ligeså stille iform, så kan han nemt rides af dig!
¨Det skal nok gå! :0)
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>

0
0
Svar på denne tråd

Lide..!!
Forfatter: 
Dato:  06-09-2004 20:02
Hmm.. Jeg syntes at det er "mulen" altså der ved.. Jaah mulen.. Islandske Heste, har som regel jo en meget "lige" øh.. Ved ikk' lige hvad mankalder det, men jeg kalder det altså for mulen eller næsen ;-D 8-) :-D

Hmm.. For han er jo ikk' så specialt kraftigt bygget!! Faktiske SLET IKK' kraftigt bygget..!! Og man har han heller ikk' ret meget af..!! Såå.. Han er da godt nok noget af en BLANDING!!

(Har sket ikk' noget imod "blandinger" :-D ALLE heste og ponyer er søde!!)

Knuzz fra Nuuk & Line

Træer er grønne

Himlen er blå

Ismuler er de bedste, man kan ride på

0
0
Svar på denne tråd

Ang. gangarter...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 16:47
Hvilke gangarter viser han på marken? Når han "vrikker" med bagparten, i hvilken gangart går han så?

Når islandske heste tølter, ser det tit ud som om de vrikker lidt med bagparten, men hvis den tølter, så ville du vel kunne se det...?

0
0
Svar på denne tråd

når han vrikker
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 17:15
så er det når han skridter
det ser ikke ud som han tølter på marken ,han slår meget hurtigt over i galop når han traver.
men han galopere meget hurtigt utroligt huttigt.
det lyder måske underligt men når han galopere på marken så er forbenene meget langt fremme end andre heste jeg har set.
det er fordi at hende der havde hende før sage at moderen var haflinger og faderen islænder,men det er jo slet ikke sikkert:)
linda
0
0
Svar på denne tråd

Linda...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 19:05
Umiddelbart lyder det ikke som om, at din hest viser tølt eller pas, men det er selvfølgeligt ikke umuligt, at den indeholder gangarterne alligevel.

Hvor vant er du til at se islænderes gangarter?

Når den strækker benene langt frem i galoppen, så er det ikke fordi den går pasagtigt?

Jeg tror ikke, at du kan se på grundgangarterne (skridt, trav og galop) om din hest indeholder islænder.

Du skriver øverst, at din hest er noget høj bagtil, det kan måske være grunden til, at den vrikker når den går.

Hvis ikke din hest viser hverken tølt eller pas, ej heller når den bliver tilredet, så tvivler jeg på, at den er halv islænder.
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  07-09-2004 22:04
jeg har bare tænkt at hvis han er halv isser så kan han jo nemt bære mig .
han er ikke meget høj bagtil ,men en smule og da han kun er 4 så kan han vel godt vokse mere.
jeg er vilt glad for ham og har da også skridtet lidt på ham og han ser ikke ud til at jeg skulle være for tung såååh.
jeg har også kikket tænder og selvom jeg ikke er vilt god til det så kan jeg se at han har de 4 bønner el hvad det lige skulle hedde så alderen passer vel ca.
men han er en dejlig pony.
jeg har været lidt bange for at gøre noget forkert ang ridning nu hvor jeg er i tvivl om hvad der er i ham.
mange hilsner linda
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider