Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Tölt og pas... hos travhesten!
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 23:45
Jeg havde min første undervisningstime med min nye travhest (der med lidt held og lidt klister skal konverteres til westernredet skovturshest..)Hmmm!

Sjovt nok kan denne travhest tölte ganske "nydeligt"... alt er relativt, det er jo en stor langbenet fætter, det går langsomt og er utrænet, men den er der! Hesten både vælger og viser Tölten på forlangende... Sør´me om den ikke også har pasgang, det har jeg godt nok alligevel aldrig set!

Min sparsomme erfaring er at nogle travheste kan tölte lidt og andre (primært amerikanske) er tillærte pasgængere...

Er der nogen her der er stødt på sådan en travhest der gerne vil være islænder?

0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 00:33
Jeg har redet en travhoppe, som også töltede og passede ind imellem. Det med passen gjorde hun mest, inden hun rigtigt lærte at galoppere på ridebanen; så gik hun pas, nogle gange endda kun på bagbenene, mens hun galopperede på forbenene :-P Tölten var primært i starten, fordi jeg fik kortet hende for meget ned i traven - pga en "veninde" der underviste mig lidt, som åbenbart ikke ville tolere at en travhest altså har et højere naturligt tempo i trav, end en varmblodshest har...

Hun lærte næsten at tölte på kommando, inden jeg stoppede med at ride hende.

Jeg har oftest hørt om pas hos travere, men det sker altså, at de også kan tölte - ikke på helt samme måde som en Islænder kan, men meget der hen ad.

Linda.
Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
Medlem af FHK
0
0
Svar på denne tråd

kendte også en
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 08:19
Travhest.. Romeo tror jeg den hed. Den tøltede gerne istedet for trav, og den var ret god til det.

Tror nu nok det var fordi han var lidt hidsig og så blev pigen der red ham nød til at holde igen på ham...

:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Der er rigtig mange travere..
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 08:52
..der ikke bare tölter lidt, men endog særdeles meget, godt, og taktfast. Langt de fleste travheste har tölttendens - andre pas.

Du akn læse om töltende travere på den tyske Tölttraverforenings hjemmeside.

Endnu en grund til at jeg ikke forstår at travere er så ildesete som rideheste...store, elegante, smukke - og töltere - det kan næsten ikke blive bedre...

PJ

"Det er indlysende, at i et samfund som er opdelt i herrer og trælle,
kan virkelig frihed ikke eksistere.
Den vil ikke kunne eksistere så længe der findes udbyttere og udbyttede,
nogen som styrer og nogen som styres."
(Kropotkin)

0
0
Svar på denne tråd

Skægt...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 19:43
... Jeg vil arbejde videre med at træne både tölt og pas. Hesten er opstaldet på et islændersted, det være sjovt hvis han blev lidt god til det!

En kæmpe 5 gænger kunne da være humor!!! de griner allerede lidt i skægget derude, når han meget stolt tölter rundt på ridebanen.
Westerninstruktøren syntes nu slet IKKE det var charmerende!

Jeg syntes som PJ, at det er ærgeligt at traveren har sit rygte imod sig. Jeg syntes langt de fleste er venlige, veltrænede/velopdragne heste der er meget opmærksomme at arbejde med, også for den letøvede rytter. Af de gode travheste har mange været i kompetent proffesionel træning siden 1.års alderen og passet med ALT. Oven i hatten er mange travere super kælne og sociale heste.
Jeg stikker afgjort "tommen op" for travhesten som Skovturs/terræn/distance og fritidshest. Til westernridning må jeg erkende at racen generelt har sine begrænsninger.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider