Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hvordan fodres
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 12:59
Haii

Vi skal netop til at lave et hestehus (løsdrift) til de fire heste, som går på vores mark...

I hestehuset skal der være krybber eller lignende, og vi havde tænkt på nogle glaserede rør (tror jeg det hedder).

Men jeg har ladet mig høre, at heste tager skade af, at æde foder fra en krybbe, der sidder i hovedhøjde. Noget med at hesten bruger kæberne forkert.

Men på den anden side, gør de jo også tit det når de æder græs; tager en mundfuld græs, ser op og tygger den i denne stillig...!

Samtidig skal vi også tænke på, at hestene ikke må træde op i krybben...

Og vi er altså ved at være trætte af de spande... De vælter dem hele tiden!

Er der nogle der har nogle forslag? Hvordan gør I?

Knus fra Hvöt & Marie

Ismuler er ikke kun nuttede uldtotter. Det er gudernes heste, med stolthed, charme og tölt!

Grå/gråstribet sød hankilling (udekat) købes i Nordjylland.

0
0
Svar på denne tråd

???????
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 13:05
det har jeg aldrig hørt noget om...
jeg har set mange der har dem ca i hovedhøjde...
men jeg ved det ikke...
Knus sille og ama

!Billig ponysadel til welsh mountain søges!
0
0
Svar på denne tråd

Mange heste har problemer med kæberne...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 14:18
Ja, netop. Mange sætter krybben i hovedhøjde, men ved samme lejlighed, fik jeg nemlig at vide, at en stor del af heste faktisk havde problemer med kæberne (tror jeg det var) pga. dette.

Men det er ikke sikkert, at det betyder noget for ismuler, som jo ikke bliver fodret så meget af krybbe, men først og fremmest lever af græs og strå-foder...!

Knus fra Hvöt & Marie

Ismuler er ikke kun nuttede uldtotter. Det er gudernes heste, med stolthed, charme og tölt!

0
0
Svar på denne tråd

mine krybber
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 10:32
Mine krybber er placeret ca. 30 cm over gulvet. Så har hesten stadig hovedet i naturlig ædestilling, og krybben sidder højt nok til at der ikke kommer en masse halm i. Det fungerer godt for mig. Jeg har nogle plastik krybber til at skrue i væggen.

Har I tænkt på at lave foderspiltove? Det synes jeg virker som en ret smart løsning! :-)
B8
0
0
Svar på denne tråd

HADER at skrive overskrift!!!!
Forfatter: 
Dato:  25-07-2004 11:18
Jamen gør det da så meget hvis hesten står og spiser i 15. min 1-2 gange om dagen?!?! Den kan jo bare spise høet nede på gulvet! Og den går jo og ædet med hovedt nede når den spiser græs osv.! Skal ikk gøre mig klog på det?!?!?!
0
0
Svar på denne tråd

Havre og müsli....
Forfatter: 
Dato:  25-07-2004 20:46
Haii

Det er ikke kun hø der er tale om. Vores heste får også müsli og også havre om vinteren. Og det kan jo ikke ligge på gulvet :-)
Vi vil gerne have krybber, men har ikke noget imod, at de sidder helt nede ved jorden. Vi er bare bange for at hestene træder op i dem, for det er jo en løsdriftstald...!

Tak for svar!

Knus fra Hvöt & Marie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider