Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Passer 2 ishypper
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 08:36
Ja som overskriften siger så har heg ansvaret for min Perla og hendes fold-kammerat i de næste 2 uger.

Familien er taget på ferie og så må jeg jo passe flokken når jeg nu ejer halvdelen af den :-D
Så er der nogle søde høns som lægger æg til mig hver dag... nice!!

Men her er lige lidt sommer-morgen-billeder af de to dejlige damer.
Perla den sorte som er ifol ved Neisti og Freyja den vindott/blak der er ifol ved Odinn.

-->> Åh nej nu kommer hun for at smide os ud på jordfolden.... <<--

--> Jeg kan hvist godt lige nå et enkelt græsstrå eller to <<---

--> ARGH.. nu er hun rigtig tæt på... SPIS SPIS <<--

-->> Nå ja.. men så må man jo gå ind og få noget hø istedet <<--

-->> ikke flere billeder af mig.. jeg skal have noget mad nu <<--

-->> Suk... farvel du skønne græsmark... vi ses iaften. Nu gider jeg heller ikke mere.... jeg går ind <<--

-->> farvel.... nam nam der er hø herinde <<--

Ja.. det var så imorges... måske jeg skulle lave en "viskalhavegræs" serie iaften?!? :-D :-D

:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Sikken nogle
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 09:06
dejlige billeder. Må endnu engang sige, at hvor er Perla dog smuk.
Freyja har da godt nok er lækker farve.

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

Passer 2 ishypper
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 10:20

Sikken nogle dejlige billeder. Jeg kan nu godt forstå, at de kigger længselsfuldt efter deres græs.
Feed Me

Hvor lang tid står de så på jordfold?

Genialt med de lange stk. plastik i har der til indgangen. Er det ind til løsdriften?

Hvor bliver det spændende til næste år, når der kommer føl ud. Jeg kan næsten ikke selv vente, til Hera bliver gammel nok til at komme på herrebesøg. Men ventetiden må være ulidelig.

Venlig hilsen Lotte

SE GUDERNES HEST GÅ PÅ VANDET

Målet med liver er ikke at blive verdensmester, men at lære at mestre verden

0
0
Svar på denne tråd

isheste..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2004 13:00
Det er sådan at Freyjas mor hvist døde af forfangenhed, ellers så havde hun det ihvert fald, derfor er hendes ejer meget "bange" for at Freyja også nemt kan få det. Idén er så at de to damer går på græs om natten og kommer ind på jordfold om morgenen. Fordi Græssets proteinniveau er højest morgen og formiddag, og derfor er der størst chance for forfangenhed hvis de æder græsset på det tidspunkt. :-D puhaaa.... lang forklaring..

Men de er på græs fra ca 18-19 til 6.30. Så er det så smart at de "stribeafgræsser" marken. Så hver dag flytter jeg hegnet ca. 1 meter ned. SÅ om morgenen når solen står op og græsset bliver "farligt" er der stortset ikke mere... he he

Mht. løsdrift så er det indgangen til stalden... eller løsdriften kan man ved kalde det. De har fri adgang og der er et stort rum inde bag alt det plastik, hvor der blandt andet er sliksten, foderstande, sådan en dims til hø/halm (hvad er det nu de hedder??)
Jeg ved ikke hvorfor det plastik er der, men hestene er ligeglade med det.

Jo ventetiden er ikke til at holde ud... suk... de er ca. 2 mdr henne begge to... vi glæder os bare så meget til de to små føl løber rundt derude!!

:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider