Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hvad er hestens overlinje?
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 19:39
Haii

Endnu et virkelig dumt spørgsmål fra min side: Hvad er hestens overlinje? Jeg har stødt på det mange gange, og det virker som om alle ved det, er det bare mig, der er helt tabt bag en vogn?
Nu var jeg altså ved at læse inde på www.ridkonst.nu, og jeg bliver NØDT til at vide det...!

På forhånd tak...!

Knus fra Hvöt & Marie

Ismuler er ikke kun nuttede uldtotter. Det er gudernes heste, med stolthed, charme og tölt!

Grå/gråstribet sød hankilling (udekat) købes i Nordjylland.

0
0
Svar på denne tråd

Overlinie...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 20:54
Hestens overlinie går, efter hvad jeg ved, fra hestens skulder (lansemærket tror jeg) og ned til hvor halen starter.
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan skal den se ud?
Forfatter: 
Dato:  19-07-2004 10:39
Okay... Mht. avl, går man vel efter en "pæn" overlinje... Erder nogen der så kan forklare mig, hvordan den er ud...? Evt. med billede?

Knus fra Hvöt & Marie

Ismuler er ikke kun nuttede uldtotter. Det er gudernes heste, med stolthed, charme og tölt!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2004 11:21
I bedømmelsen indgår bl.a. at ryggen skal være smidig, muskelfyldt og bred, og krydset skal være langt, muskuløst, velformet og hældende.

Men hvis du f.eks. kigger på Nói fra Nøddegården..han har 9.0 for overlinie..Ham må du kunne finde billeder af uden rytter... kig på Nøddegården

Muntre hilsner fra Line og Náttfari!

~Gør livet til en fest, rid islandsk hest~
~Sneen smelter aldrig på ryggen af Gudernes hest~
0
0
Svar på denne tråd

Og....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2004 12:44
....også Ögri Frá Háholti har en fremragende overlinje, ligeledes til 9.0. Du kan se billeder af ham hvis du søger på joras under stutteri Mjölnir - jeg kan ikke huske den eksakte adresse. Hos ham kan man se en smuk overlinje!

Beskrivelsen ovenover af hvad en god overlinje er, er helt fin. Dog skal det lige tilføjes, at man ønsker en blød og "swungende" (Hvis du forstår!)overlinje uden stivheder ved lænden. En stivhed kan mærkes som en svag bule lige før krydset begynder.

-Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar!
Forfatter: 
Dato:  19-07-2004 13:37
Haii igen...

Tak for svar... Jeg kunne desværre ikke finde Noi på Nøddegårdens hjemmeside, men Pytur har vist også 9 for overlinje, så jeg så lidt på ham og Ögri i stedet for :-)

Knus fra Hvöt & Marie

0
0
Svar på denne tråd

Nói...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2004 14:04
Det er fordi Anne og Christian har solgt Nói, og derfor er han ikke under avlshingste. Du kan dog finde ham under "øvrige heste", men han er også her:

mvh

Rikke
0
0
Svar på denne tråd

min vallak
Forfatter: 
Dato:  21-07-2004 09:42
Hej,
Jeg har lige købt en dejlig vallak efter Noi. Han skal dyrlægechekkes i dag og jeg er vildt spændt på at få ham hjem. Han er noget af det sødeste.
Helle
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider