Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Sliksten
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 18:07
Haii

Her i sommerperioden, hvor vi ikke fodre hestene så meget med mineraler, vil vi gerne have en sliksten, som de kan æde i stedet for...
En sliksten med mineraler, som hesten selv kan regulere´, hvor meget de skal have, findes der sådan en? Jeg har hørt om en, hvor hestene slet ikke kunne holdes fra den, så med den kan de vel ike selv regulere, hvad de skal have?

Hvor kan en mineralsten fåes, og hvad koste den?

Knus fra Hvöt & Marie

Ismuler er ikke kun nuttede uldtotter. Det er gudernes heste, med stolthed, charme og tölt!

Tålmodighed, respekt & tillid er vejen til et godt horsemanship

0
0
Svar på denne tråd

Hader at skulle skrive overskrift...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 21:14
Vi giver vores heste en sliksten fra Hippolyt! Den er super, og vist nok "natur-something!", så den indeholder rigtig mange mineraler..Måske kan du finde noget på Hippolyts Hjemmeside
Rid Islandskhest, gør livet til en fest! ;-)
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 21:51
Ja, vores heste har en mineral balje, ( den ligner en opvaskebalje).
Der er alle de mineraler du skulle ha brug for i.
Mine har den til at stå i et bildæk på folden, og i perioder næsten bider de i den for at få meget, og andre gange giver de den bare et par slik når de går forbi den.
Nogle gange gider de slet ikke at røre den,men pludselig begynder de at tag af det igen.
Man skal altså ikke tro at de pludselig ikke kan lide den hvis de i perioder ikke gider at æde det.
Vi har en balje på folden hele året rundt, men de får selvfølgelig tilført mineraler i deres foder om vinteren.
Den koster ca 110 kr, og jeg køber den ved Meldgaard Ved Farsø.
De sælger osse andre slags mineral baljer, og de koster fra ca 100 kr og til en mindre formue for nogle der er meget specielle.
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>

0
0
Svar på denne tråd

Horslyx
Forfatter: 
Dato:  17-07-2004 23:30
Marie J.
Den sliksten som du skriver hestene ikke kan holde sig fra er givetvis Horslyx. Der er ingen tvivl om, at den er velduftende og velsmagende - nok på grund af at der er meget melasse deri (men den smager af h.. til - har prøvet det, jeg kunne simpelthen ikke lade være).

Jeg køber ind i mellem horslyx med eucalyptus, mentol og anis til vores heste hvis jeg syntes, at de skal forkæles lidt og de kan ved gud ikke holde sig fra den - får de lov bliver de ved indtil der ikke er mere og er fuldstændig fedtet ind i hele hovedet.

Desuden er den ret dyr, når man tager i betragtning hvor længe den holder, så køb en "alm" sliksten - de er billige i brug og samtidig er hestene dækket ind.

Men prøv af købe en enkelt Horslyx, hvis din hest skal forkæles - det er et syn for guder og det er svært ikke at holde endnu mere af sin hest, når den dufter friskt af eukalyptus og mange andre urter.

Jeg har lige tjekket horslyx hjemmeside og deres anbefaling er 250 gr. dagligt. Så hvis man konsekvent giver Horslyx dagligt, betyder det ca. være 2700 kr. pr. år pr. hest.
0
0
Svar på denne tråd

Den smager af lakrids
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 14:15
Haii

Tak for svar...

Hehe, jeg prøvede også lige at smage på den omtalte sliksten. Den smager af lakrids, og lugter også sådan...!

Prøver lige at kigge på hjemmesiden...!

Knus fra Hvöt & Marie

Ismuler er ikke kun nuttede uldtotter. Det er gudernes heste, med stolthed, charme og tölt!

Grå/gråstribet sød hankilling (udekat) købes i Nordjylland.

0
0
Svar på denne tråd

Øv, siden kunne ikke vises...!
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 14:18
Haii igen...

Kunne nogen måske skrive adressen på hjemmesiden, for denne computer kan ikke gå ind på linket... "siden kan ikke vises"... Det er den værste besked næst efter "Husk altid at lukke computeren korekt ved at vælge "Luk computeren" i menuen "start""...!

Nå, men lige den adresse, på forhånd tak :-)

Knus fra Hvöt & Marie

0
0
Svar på denne tråd

ikke nok med
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 14:29
at de er fedtede fuldstændigt ind. Hvis det er ungheste i en flok, som har fået en spand af Horslyx' produkter (vi har prøvet den nye med hvidløg), så skal man ud at vaske dem om mulen hver dag, hvis ikke man vil risikere sårdannelse, fordi det klistrede stads lukker for luften til huden. Bvadr. Ikke flere af den slags til vore heste. I stedet for bruger vi den gule vaskebalje fra Vitfoss. Der er også godt med selen i.
0
0
Svar på denne tråd

Sessa...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2004 14:35
Haii

Sessa: Det lyder ret interessant med din sliksten... Dækker den hestens mineralbehov? Hvad koster den? Hvor kan den købes?

Knus fra Hvöt & Marie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider