Marie J.
Den sliksten som du skriver hestene ikke kan holde sig fra er givetvis Horslyx. Der er ingen tvivl om, at den er velduftende og velsmagende - nok på grund af at der er meget melasse deri (men den smager af h.. til - har prøvet det, jeg kunne simpelthen ikke lade være).
Jeg køber ind i mellem horslyx med eucalyptus, mentol og anis til vores heste hvis jeg syntes, at de skal forkæles lidt og de kan ved gud ikke holde sig fra den - får de lov bliver de ved indtil der ikke er mere og er fuldstændig fedtet ind i hele hovedet.
Desuden er den ret dyr, når man tager i betragtning hvor længe den holder, så køb en "alm" sliksten - de er billige i brug og samtidig er hestene dækket ind.
Men prøv af købe en enkelt Horslyx, hvis din hest skal forkæles - det er et syn for guder og det er svært ikke at holde endnu mere af sin hest, når den dufter friskt af eukalyptus og mange andre urter.
Jeg har lige tjekket horslyx hjemmeside og deres anbefaling er 250 gr. dagligt. Så hvis man konsekvent giver Horslyx dagligt, betyder det ca. være 2700 kr. pr. år pr. hest.