Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

islænder eller engelsk sadel
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 22:15
jeg skal til at ride en islænder bare til hygge brug og har derfor lovet ejern af hjælpe med at finde udstyr til hesten :) nu er jeg så i tivl om at man skal have islænder udstyr elelr om man godt kan bruge en alm. dressur sadel til en islænder.
jeg har redet både i engelske sadler (er dressur rytter) og har også redet i islænder sadler men føler mig fint tilpas i begge former for sadel. nu er det sådan at ejern ikke er indstillet på at gå ud og mange tusind på en dyr islænder sadel og vil derfor gerne købe en brugt. men vi når vi kigger ligger brugte kvalitets islænder sadler langt over hvad en brugt engelsk sadel koster. og når nu hesten kun skal bruges til hygge og derfor ikke skal gå en masse stævner tænkte vi om en ganske alm dressur sadel fra fx kiffer eller stubben kan bruges så længe den ligger godt på hesten?
er det helt umuligt at ride tølt og pas i engelske sadler eller?
:)Trine og hesterne :)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 22:27
Jeg syntes klart du skal købe en dressur sadel da der er KLART bedre støtte i sådan en.

Og man kan sagtens tølte i en alm sadel, det er vel bare fordomme det med at man SKAL sidde helt omme i hestens kryds for at tølte.

Mette & Stjarni
Aalestrup, here we come !
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har valgt...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2004 23:50
at få en med forstand på sadler til at finde dem der passer.

Min den ene hest er meget bred og har lidt for meget svej i ryggen, hun går super med en stubben Tristan dressur sadel bum 32.

Den anden er noget smallere og med en lidt lige overlinje, til hende har vi en Ástund super, med mellem bum..

Så mit forslag er få en til at finde ud af hvilken sadel der ligger bedst og så invister i den, det er så underordnet om det er en islænder sadel eller en dressur..

Jeg har lært at erkende at ikke alle sadler ligger lige godt på alle heste, også har må min numse måtte lære at leve med den sadel der passer hesten 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider
Forfatter: 
Dato:  14-07-2004 00:52
Med dressur sadel, men den er ikke så god på tur, jeg har problemer når jeg skal ride ned ad bakke.
Problemet er at jeg ikke kan få benene frem, på grund af knæpuderne, og det føles ikke rart, nærmest som om man er ved at falde af, men ellers er den dejlig og ride i, og jeg har ikke problemer, med og tölte i den.

Laksi med dressur sadel.
Vrinsk Laksi

Gør livet til en fest - rid islandsk hest.

Man kan trække en hest til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke.

Laksis hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

sadler
Forfatter: 
Dato:  14-07-2004 13:13
Jeg rider i min gamle kloster-schöntal dressursadel. Den passer min islænder :-)

Islænderudstyr koster meget, fordi det er til islændere .... altså sadelfirmaerne har ligesom luret at der er flere penge i specifikt islænderudstyr.

Den islænder du skal ride - har den ikke udstyr i forvejen? Er den ikke tilredet?
B8
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider