Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

haløjsa............
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 21:09
.
Ja så fik jeg endelig sneget mig herind hos alle de glade islænder fans.

Jeg har er seriøst spørgsmål til jer.

Hvor store= høje er islænderen i ca genenmsnit. Jeg syntes islænderen er en dejlig hest men hvor store kan man egentligt regne med at en islænder kan være.
fås de også i meget store størelser og hvor meget kan de egentligt bære.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan
0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 21:18
Jeg tror det er meget almidelig at en islænder er 1,35 m. Hvis den er 1,40 eller mere er den meget høj. De kan bære virkelig meget. Vikingerne red jo rundt på dem, og det billede af en viking jeg har i hovedet, er ikke en splejs! En voksen kan let ride på islænderne!

Knus fra Hvöt & Marie

Ismuler er ikke kun nuttede uldtotter. Det er gudernes heste, med stolthed, charme og tölt!

Tålmodighed, respekt & tillid er vejen til et godt horsemanship

0
0
Svar på denne tråd

haløjsa............
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 22:04

Tja, jeg kan kun tale for mig selv. Vi har en på arbejdet der er 129 cm og af dem jeg selv har, ligger det mellem 135-142 cm. Jeg ved, at det ikke er helt ualmindeligt, at der er en del der "sniger" sig op over de 140 cm. Så er det, de bliver for store for mig.....

Venlig hilsen Lotte

SE GUDERNES HEST GÅ PÅ VANDET

Målet med liver er ikke at blive verdensmester, men at lære at mestre verden

0
0
Svar på denne tråd

hest... ja...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2004 10:21
jeg har engang set en på 1,50!!!! det er virkelig stort! så kan man roligt sige det er en hest :)
0
0
Svar på denne tråd

Store isheste...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2004 12:57
Det mest alm. er vel 135-140 cm., men de fås reelt i størrelser fra 125 til omkring 150 cm.
På Island mødte jeg en hingst på 158 cm., men han var nu også ualmindeligt stor og langbenet - slet ikke som jeg synes en islænder skal se ud.

Forårshilsner fra Sine
Verden er smukkere set fra hesteryg
Haflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
Nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!!
Forfatter: 
Dato:  27-06-2004 17:18
Hejsa

da min søster havde pony , stod der en islænder på gården som har været omkring 115 i stang eller sådan noget!!

Men en islænder blviver normalt mellem 128 til 148 i stang! dog ses de nok som de andre skriver i slutningen af 30erne starten af 40erne

Morten

Ismuler er da d bedste :-D
0
0
Svar på denne tråd

så har den ikke
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 12:43
været ren islænder, så små bliver de ikke!!!

har ikke noget imod dem er er 140-142, det er fint nok men højere skal de altså ikke avles...det er for dumt de ødelægger jo hele imaged omkring vores lille ehst, nu fåes den som alm. hestestr. hvad skal vi med det?? bliver gangarterne måske bedre af det? tvivler! :-)

mend e bliver altså ikke 15 cm...ja der er tilemd en herinde fra der påstod at ehndes pony på 105 cm! var ren islænder, fordi den gik tölt/ nærmere grisepas da hun longerede den,jaja, så snakkede vi længe om de tog pludselig var ponyen så blevet til en ½ islænder ½ shetlænder?? jaja, det må hun jo om...

Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

Tja........
Forfatter: 
Dato:  29-06-2004 16:18
Min Geysir var 142 cm da jeg købte ham som 6-årig - han har som 8½-årig sneget sig op på 145 cm.

Han er 5-gænger med gode gangarter. Han bærer ubesværet en voksen mand på 92 kilo ( har prøvet et par gange, det første år jeg havde ham ) ;-)

Han er en dejlig hest - jeg har bare mistet interessen for gangartsridning, da jeg åbenbart er og bliver mest til almindelig dressur ;-) Men så har jeg ham jo bare til dejlige skovture ;-)

Hilsen May-Britt.

Healing af dyr og mennesker.

Kurser arrangeres efter sommeren, for dig der selv vil lære at heale din hest, familie mv.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider