Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

hestepriser??
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 16:54
hejsa.

ja jeg tænkte lidt på hvad en følgende mule vil stå i i kroner og ører??

--------
vallak
140 høj ca.
16-17 år
5 gænger
fdårlig galop, går enten forkert eller kryds
kan ikke så meget
kan dog schenkelvigninger
kan sagtens trav og tölt
kan flyvepas
har stamtavle

tja er der mere i vil vide??

men hvad vil sådan en mule stå i??

----og hvad med sådan en her:
vallak
min. 8 år max 12
rolig, omgængelig
traifiksikker
skal kunne tölte, og helst nemt til det
ikke grisepasser
skal kunne trave
og have sin dressur i orden
skal kunne rides alne og på tur.

hm, jo ingen eksem og skal have stamtavle..må gerne have erfaring med stævner(altså sådan så den ikke er ved at falde død om når den får øje på et dommertelt.) men den behøves ikke lige 9.5 i T.1 eller sådan...bare sådan middelklasser..

Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

Priser...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 17:15
Jeg går udfra, at den første hest er en du kender, og den næste er en du gerne vil have (drømmehesten...?).

Hest nr 1: Hmmm, lige umiddelbart vil jeg sige ca. 15.000 kr. Dog kommer det an på: Afstamning? Vilje? og ikke mindst sind? hvordan er den i omgang? Når man rider på den? kan alle ride på den, eller er det en en-mandshest? Hvis den kan gå med begyndere, og evt. kan bruges til familie hest, så er det ret nemt at sælge den (den er jo også dejligt stor), og så tror jeg godt man kan få mere for den. Dog er det ikke en fordel at den er så gammel, og stiv (går jeg udfra, når den går krydsgalop...).

Hest nr 2: 28.000 kr og opefter. Det kommer helt an på hvor meget den er trænet, om den har resultater fra konkurrencer, hvilket sind den har, og vilje selvfølgeligt. Iøvrigt er der også ret stor forskel i prisen på en 8-årig hest og en 12-årig hest. Dog er de som oftest temmeligt dyre, da det er i "den bedste alder". Og en hest der skal kunne gå konkurrencer koster jo også lidt ekstra (selvom det kun er lave klasser9. Det kommer da selvfølgeligt an på, om du selv kan træne hesten op, eller om den skal være i "tip-top"-stand...
0
0
Svar på denne tråd

hejsa....
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 17:23
kender og kender..

nå men den er da ret sød nem at omgåes, men ikke til begyndere...dertil er der for megen løbevilje...men er styrbar med en rytter der kan ride og ikke bare sidder der.

---den sidste hest:
vil jeg nu ikke kalde stævnehest, for det er ikke havd jeg mener er en stævnehest..men den skl være ren i gangarterne. ved nu ikke om den skal trænes op tl store klasser, ikke for min skyld :-) vi skal hygge os :-)

Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

Stævnehest?
Forfatter: 
Dato:  25-06-2004 19:41
Øh, jeg har vist heller ikke kaldt den anden hest for "stævnehst", du skriver dog selv, at den helst skal kunne gå konkurrencer, og jeg gik udfra det var de lave klasser du mente. Skal den kunne gå de sværer klasser, skal du op betale meget mere...
0
0
Svar på denne tråd

nja lidt..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2004 10:27
ja det jeg mener med at den skal kunne gå stævner er bare at den ikke falder død om af forskrækkelse over diverse ting hele tiden :-) at den kan klare hurlumhajet uden at få dårlige nerver :-) og så skal den jo være ren i gangarterne...men som sagt den behøves ikke lige være sådan et 100.000,-s dyr :-) den skal jo mest bruges til ridning, dressur og ture..og måske lidt spring for sjov :-) men jeg vil da gerne ud at starte på et tidspukt :-)

Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2004 18:27
... vil stadigvæk sige fra 28.000 kr op ad...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider