Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Bløndal fra Isafold DK 205
Forfatter: 
Dato:  15-06-2004 22:56
:-)Hej allesammen
Jeg overvejer at sætte min hoppe i fol med Bløndal...er der nogen af jer der ude som har fået føl,eller har heste efter ham ??? og hvordan er de...?? er det noget der dur ?? man høre ikke så meget om ham andet at han avler spænende farver.. derfor kunne det være sjovt at høre hvad det er for nogle heste i har efter ham...sind vilje gang osv.
0
0
Svar på denne tråd

Blöndal....
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 07:59
Jeg kender en lækker tre-års hoppe efter Blöndal som jeg nærmest har kendt siden den blev undfanget....dvs. at jeg var med ejeren ude at aflevere hoppen da den skulle bedækkes. Unghesten er lys palomino og rigtig stor og flot (Vel en meter og et par og fyrre?)med et rigtig godt sind. Jeg vil tro hun er 4-gænger, for hun vælger altid trav på folden - hun har rigtig store, flotte bevægelser.

Jeg har ikke mødt mange andre afkom, men har en veninde der arbejder med tilridning af ungheste på et islændercenter, og hun fortalte, at de havde mange Blöndal-afkom som havde gode bevægelser. Det skal lige tilføjes at Blöndal ikke har ret mange tilredne afkom på nuværende tidspunkt og det derfor kan være svært at vurdere afkommene.

Blöndal selv er en rigtig lækker og imponerende hingst med et dejligt sind. Jeg kunne rigtig godt lide ham, da jeg mødte ham - og så er han bare rigtig flot.

Du skal selvfølgelig ikke vælge ham udelukkende fordi han laver skægge farver; han skal også matche din hoppe. Hun skal nok have stærke ben, for Blöndal er bedømt med 6.5 for disse. Der var på et tidspunkt tale om, at karakteren var blevet så dårlig fordi han var blevet overanstrengt under træningen til vistnok VM - jeg tror han var udtaget for at skulle repræsentere dansk avl - men jeg er ikke sikker.

-Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Kender en hoppe efter ham
Forfatter: 
Dato:  16-06-2004 09:14
hun er godt nok ikke særlig stor...
Hun er meget lys rød.. men er meget sød. Er desværre ikke tilredet så det kan jeg ikke sige noget om.

Men ellers nem og sød at have med at gøre.

:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

blöndal
Forfatter: 
Dato:  17-06-2004 10:13
jeg syntes det er meget forskelligt med hans afkom. nogle er sådan lidt "pony-agtige"(nu må i ikke misforstå mig-det er der ikke noget galt med!) jeg syntes heller ikke jeg har set de store konkurrence heste efter ham. jeg syntes han er perfekt til at avle gode smukke familieheste med gode gangarter, til lettere konkurrencer, hvis man vil. men har set en, forhåbentlig en ny, meget lækker hingst efter ham!
0
0
Svar på denne tråd

Bløndal...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2004 16:04
Jeg tror Bløndals "problem" er hans farve. Jeg kan huske da han lige kom frem, folk var helt elle vilde, og der blev sendt et hav af hopper til ham, på trods af, at hans kåring ikke var den bedste på markedet (den er selvfølgeligt ikke dårlig...), specielt kan vel nævnes, at han har en ben karakter på 6.5, hvilket efter min mening, gør at man kun skal sende hopper med virkeligt gode ben til ham.

Nå, men i hvert tilfælde blev en masse hopper sendt ned til Bløndal, selvom de egentligt ikke rigtigt passede til ham, udelukkende pga. hans flotte farve. Og det har gjordt, at hans afkom er af svingende kvalitet.

0
0
Svar på denne tråd

Blöndal!
Forfatter: 
Dato:  18-06-2004 17:10
Har kun set 1-års efter Blöndal-1 vindott,1palominobroget,1palomino,1lys rød. Så ja-fine farver kommer der :) Kommer selvfølgelig an på hvilken slags hest man håber på at få avlet frem,men ønsker man en sød og rar hest virker Blöndal som 1 godt forslag. Har redet ham nogle gange,han er virkelig samarbejdsvillig og har meget nemt ved alle 5 gangarter,skifter lisså fint så snart man ber ham om det. Han er generelt en meget behagelig hest at håndtere i det daglige,så ingen "klager" herfra :)
Viggo
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider