Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Sikke en FED ridetime!!!!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 10:53
hvor er det bare en fed oplevelse når noget lykkedes i timen!! det er bare npoget man lever længe på!

( i skal også lige tænke på at jeg ikke er vant til succesoplevelser i ridetimerne, fra min gamle tid i rideklubben...)

ok, det vi er ved at lave er at stoppe hesten, vi starter fra jorden af med at stoppe den, ved hjælp af tøjlerne, som skal være bløde og legende når man når til hestens hårde punkt, og så ved hjælp af ens krop. når det så virker på begge volter stopper vi på hesten.

og så skulle vi lave slangegang, først hele banen længde, og buerne skal være små, og så måtte vi kun ride halvt ind, og til sidst kun kvart ind, inden man drejer skal man lave en halv parade, og så bruge ens krop til at dreje med, dette foregår med let løse tøjler! vi har haft gjort det med længere tøjler. det er bare fedt, man ved det jo godt men at opleve at man kan stoppe og styre sin hest uden at man nødvendigvis skal bruge tøjlerne er bare en fed oplevelse, og noget som ethvert rideelevsbarn bør opleve for alt for mange børn bruger tøjlerne hele tiden...

nå men tilbage på sporet. da vi så fik det to at lykkedes i skridt skulle vi trave, og WOW siger jeg bare, for raudur töltede faktisk i ny og næ med mig rundt i buerne!! har aldrig töltet på ham før, så det var fedt. det er forresten vigtigt at man sørger for at drive hesten fremad på de lige strækninger, her har den pause og får lov at gå frisk og bruge sig inden vi skal dreje igen...

nå men til sidst skulle vi trave på hovslaget, med god fremdrift, det var noget der passede hestene!! også raudur :-D men ikke mig, hans trav er ret stor :-D nå men han havde jo töltet lidt i buerne så da vi skulle trave på anden volte kunne jeg ikke dy mig og lavede et par halve parader og drev godt bagfra da ridelæren sagde vi skulle ride frem i trav, og jep sikke en oplvelse!! RAUDUR GIK SKU I TÖLT MED MIG!!!!! ikke bare 10 skridt men hele omgange på hovslaget. den var rimelig ren, kunne mærke at han hoppede lidt over mod galop,(mener det hedder ruller??) men jeg fik hjælp og så var vi i tölt igen, vi red tilmed en volte i tölt også!!! man jeg er bare så utroligt glad!! det er bare det fedeste jeg har oplevet, at paraderne virkede og vi var et med hinanden! det er da bare fedt. det er nok den slags ting der gør at jeg stadig rider og elsker det, trods at jeg ikke har min egen hest...

men det er bare sådan en fed oplevelse at have styr på et levende dyr under en, og at han tilmed gjorde hvad jeg bad ham om, at jeg kunne få ham i tölt! Jeg som aldrig rigtig har fået undervisning i at tölte, kunne faktisk få en til det!!!!!

Jeg kunne skrige af glæde, og tror også jeg strålede som en sol efter timen!! ridelæren sagde også at det ikke så så værst ud endda :-) wow siger jeg bare :-)

nu forstår jeg rigtigt hvordan det er at være makker med sin hest, selvfølgelig har jeg også flere gode oplevelser, men bare ikke nogen som får mig til at kamme sådan over af glæde :-)

hvor er det bare fedt, og hvor holder jeg dog bare mere og mere af ruadur, tror at hvis han var til salg og jeg havde pengene, ja så købte jeg ham nok!

Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

Sikken en
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 12:23
dejlig oplevelse, kan godt forstå du stråler, det er bare rigtig skønt når man har sådan en succes dag med hesten.

Held og lykke med det videre arbejde.

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

Underviser?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2004 13:01
Hvem underviste Jer??

Gør livet til en fest, rid Islandsk Hest!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider