Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Skønne følbilleder fra i dag
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 21:44
Så skete det. Assa folede langt om længe. Næsten til tiden. Det skete lørdag morgen imens vi var på Samsø. De ringede fra gården og sagde at hun havde klaret det hele selv, og at hun havde fået et lille fint hoppeføl med sorte krøller.

Vi kom hjem fra Samsø i går, men der havde jeg ikke tid til at tage billeder. Vare bare for træt, så jeg måtte derud i dag.

Her får I billederne af det lille vidunder.
Hvilken farve tror I at hun får? Hendes far er Odur ned fra Grastenhus.

I kan se billederne her. Det var det eneste sted jeg lige kunne komme i tanke om at lægge dem ind, men der kan de desværre ikke kopieres hertil.

Hvis ikke I lige kigger billederne, går i glip af noget. ;-)

Hilsen Karina

Venlig hilsen Karina

Nye billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Søde heste!
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 21:48
Hvor er de søde!
Både mor og barn! :D Jeg har ingen anelse om hvad farve hun bliver, men sød er hun!
0
0
Svar på denne tråd

nåhrrrr ...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 21:56
Hvor er hun søøøød :)!

Farven? Den er enkel: det er en fin brunblak du har fået dig der :)! Og såvidt jeg husker, så er begge Odur'ere i DK blakke (en rødblak og en musegrå/sortblak), så det kan godt passe, at hun er brunblak. (desuden er det mørke i man og hale afslørende ... >o<)

Tillykke med hende!!

Ismulevrinsk Susan

Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det :-D!

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 21:58
et dejligt lille føl. Jeg har desværre ikke forstand på farver. Men held og lykke med det.

Hilsen Kenny
0
0
Svar på denne tråd

Brunblak, toppurristen
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 22:08
Jeg har tænkt på om hun bliver fjordhestefarvet med mørk man. Er det en brunblak? Med undtagelse af manen og halen, har hun nøjagtigt samme farve som hendes halvbror havde som føl, og han er meget lys rødblak. Meget lysere end faderen, som er rødblak. Synes bare at det passer dårligt sammen med den mørke man. Bliver den lysere, eller...?
Du har ikke tilfældigt et billede af en hest med den farve du tror hun får?

Venlig hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 22:14
en lille fin en

Ismuler er da d bedste :-D
0
0
Svar på denne tråd

Min var også
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 22:16
Den farve da hun blev født du kan se billederne på min præsentation det er björk der har bibeholdt den farve ikke føllet
0
0
Svar på denne tråd

Et par billeder
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 22:29
Nu har slettet billeder på min præsentation, for føllet SKAL bare herind. ;-)
Jeg havde sådan glædet mig til at ligge dem herind.

Her er et førbillede af Assa. Det er ca en måned gammelt.

Typiske islænderforben, men dejlig er hun altså.

Venlig hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Nååååhhh :-)
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 23:41
Hvor er hun fin! Tillykke!

Og effektiv slankekur for moderen, hva'?! ;-)

Forårshilsner fra Sine
Verden er smukkere set fra hesteryg
Haflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
Nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 13:34
@Karina: Jo, du kan godt kalde det for en fjordhestefarvet med mørk man og hale - det er ca. den farve jeg snakker om. Udover den lille detalje, at islændere ofte er noget mørkere på kroppen end fjordheste - og at islændere har noget mere mørkt i manen end fjordhestene.
Den mørke man bliver ... hmm, ikke mørkere, men fyldigere - der bliver mere af den! (forstå mig ret, ikke :P).

Jo, jeg har et billede af den farve jeg tror hun bliver, men jeg kan ikke finde ud af at sætte dem ind 8-) (jeg er ikke noget teknisk geni *suk*), men du kan kigge på min præs. ... Kylja er brunblak, omend en noget mørk udgave! Men jeg tror din bliver nogenlunde samme farve som Kylja er - omend nok lidt mere gullig end orange på kroppen. Manen kan du se i det billede, hvor hun prøver at græsse med mig :P!

Ismulevrinsk Susan

0
0
Svar på denne tråd

Hvad så med...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 16:57
...gulblak?
Kan hun ikke blive det når nu hun bliver gullig?
Jeg tror heller ikke at hun bliver helt så mørk som din. Hun ser i øvrigt ud til at være en sød hest.

Venlig hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2004 17:17
Ih, hvor er hun dejlig :D

Muntre hilsner fra Line og Náttfari!

~Gør livet til en fest, rid islandsk hest~
~Sneen smelter aldrig på ryggen af Gudernes hest~
0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  04-06-2004 16:41
@Karina: Gulblak? Den har jeg ligegodt ikke hørt før :P! Nej, jeg ved godt, hvilken farve du tænker på. Det er den gule med rød i man og hale, samt rød ål og røde ben. Men nej, den går ikke, for din følle har sort i man og hale, derfor kan den ikke blive rødblak. (som den rette betegnelse for den farve er ;)!).

Brunblak hedder den farve, som også fjordheste har. Det er fordi det er en brun hest, der får et (eller to) blakgener. Brun+blak = brunblak. :P

Men en brunblak kan faktisk være næsten hvidlig i farven på kroppen og så med sort man og hale (og mørke ben). Ålen vil være synlig som en mørk brun, og ansigtet vil muligvis være mørkere end resten af kroppen. Man og hale vil have lyse "fjer".

Det skal måske lige nævnes, at den farve en blak hests ål har, er den farve, som hesten ville have haft, hvis den IKKE havde fået blakgenet ;).

Hvis du vil se en mere "almindelig" brunblak (ikke så mørk som min dejlige Kylja), så tjek Sisse & Alfens præs. Hendes Ylfingur (Alfen) er mere "normal" brunblak i farven.

Iøvrigt tak for roserne til Kylja - hun er rigtig dejlig :)!

Ismulevrinsk Susan

0
0
Svar på denne tråd

Ikke det
Forfatter: 
Dato:  04-06-2004 17:11
Mener nu at jeg har hørt om gulblak hos fjordheste, men jeg er nu også d´sikker på ar du ved bedre end mig.
:-)
Det var ikke rødblak jeg tænkte på. Det er hendes far, og sådan kommer hun ikke til at se ud. Den er jeg helt med på.
Der er ingen tvivl om at man og hale bliver sort, halen med fjer og at hendes hovede bliver mørkere end resten af kroppen. Er bare i tvivl om hvor lys eller mørk hun bliver, men hvis du siger at selv fjordheste er brunblak, jamen så må det være det hun er.

Prøver lige at kigge på den præ. du henviser til.

Mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider