Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Slankemiddel...?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 15:11
HeeY...

Fengur(vores hest)er blevet alt for tyk. Hvad kan vi gøre for at slanke ham??
Motion?
Sulte ham?(groft sagt)
Eller???

~Kristina~
Tölt er ikke en gangart men en gave fra gud!
0
0
Svar på denne tråd

Slankekur..
Forfatter: 
Dato:  27-05-2004 16:10
Jeg har altid fået at vide, at skridt, skridt og atter skridt er det bedste..
Sårn slankede jeg min hest..

Gør livet til en fest, rid Islandsk Hest!
0
0
Svar på denne tråd

Sulte ham
Forfatter: 
Dato:  28-05-2004 16:30
Må du aldrig gøre ved nogen hest det er strengt forbudt så heller sætte ham i en fold hvor der ikke er noget vildt godt græs og så røre ham hver dag i et par timer det burde hjælpe
0
0
Svar på denne tråd

Michelle wagner:
Forfatter: 
Dato:  29-05-2004 12:59
Det er også det jeg mener, at skære ned på fodret....!
~Kristina~
Tölt er ikke en gangart men en gave fra gud!
0
0
Svar på denne tråd

Det mest effektive....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2004 22:44
...er naturligvis også det besværligste;

Hesten skal for det første væk fra frodigt græs. Islænderen er meget nøjsom, og har som regel bedst af at gå rundt og gnave på en stor fold med meget kort græs.

Hvis det ikke er en mulighed, så lav en mindre indhegning på græsfolden. Den græsser han hurtigt ned og den skal så fungere som sultefold. Lad ham få ca. 3 timer på det frodige græs om dagen og luk ham på hans hjemmelavede sultefold resten af tiden - her kan han evt. få lidt halm at gumle på, så han ikke finder på unoder af kedsomhed. Du kan også give ham en balje med mineraler han kan gå og hygge sig med. Er han den grådige type, kan han måske finde på at æde den alt for hurtigt, det må du lige holde øje med.

Ellers må du bare bruge "vintermetoden" - lad ham gå på en fold hvor der ingen græs er næsten, og fodr ham som resten af året med stråfoder og fuldfoder. Det er som regel græsset der er skyld i fedmen - og fedme er meget usundt hos heste. Ikke nok med risikoen for forfangenhed - fedme slider også på led og sener og bevægelserne bliver hos islændere tit pasagtige og hæmmede. Kondien ryger i bund og sidst men ikke mindst bliver de rigtig grimme at se på.

Uanset hvilken slankemetode du vælger, skal du først og fremmest motionere hesten en helt masse. Rid i hvert fald 3-4 gange om ugen, og ikke bare en lille runde i skridt - i hvert fald ikke hvis det skal have nogen effekt på fedtet. Er han helt ude af form, skal du selvfølgelig ikke overbelaste ham ved at gallopere afsted, men der skal lidt tempo på før det batter. Du kan jo selv vurdere i hvilken kondidtion hesten er - og så kan du gradvist trappe op intensitetsmæssigt.

-Tanja
0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  01-06-2004 17:33
Hmmm, vi har det samme problem, det er ikke nemt at komme af med... Rigtig lange skridtture, det er godt. Hvis du har tid og mulighed og hesten er i kondition kan man jo også ride flere gange om dagen.
Og så en slankefold er også udmærket. En, hvor græsset er bidt helt ned, så hesten skal gå langt for at finde noget...
Held og lykke :-)
Knuzz fra Marie

{>Der er altid plads til endnu en ismule i mit hjerte!!! {>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider