Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Jagten gør mig skeløjet :-(
Forfatter: 
Dato:  24-05-2004 23:05
Pyha!

Jeg har af flere årsager besluttet at finde en ishest mere nu.

Jeg kigger efter en velrejst, solid 3-åring m. tøltanlæg - helst vallak, med et godt, kærligt sind. Er han rød m. lys man og hale og aftegn er det bare dejligt ;-) Han skal om et par år efter tilridning bruges til nus, skovture og som Geysir trænes efter klassiske principper.

Men for pokker - det er til at blive skeløjet af at kigge heste :-P Kan man håbe, at den rigtige bare lige om lidt er der - ligesom det var tilfældet med Geysir - ham ledte jeg meget kort efter ;-)

Hvor pokker skal man begynde og ende - jeg er fast tilskuer på Joras salgssider i denne tid. Her fandt jeg også min dejlige Geysir for godt 2 år siden :-)

Hvor har I andre fundet og købt Jeres isheste?

Jeg har det ligesom når jeg er på restaurant - jeg kan ikke rigtigt overskue alle de der retter :-) Jeg kan også have svært ved overblik over salgsheste - for ikke at tale om tanken om at køre land og rige rundt for at finde et til vidunder :-(

Kune nogen svinge en tryllestav tak - så den rette lige står uden for min havelåge en tidlig morgen tak ;-)

Hilsen May-Britt.

Kærlig, solid, islænderplag, gerne rød købes.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 07:29
...selv at indtrykke en "købe-annonce" på Joras? Der kan du selv komme med dine krav, og en køber med en hest der passer dertil, vil kunne henvende sig direkte til dig...

Ellers ville jeg nok prøve at skrive en liste over de ønsker og krav jeg havde, og så simpelthen sortere alle annoncer fra, der ikke passede præcis (du kunne jo fx starte med at sortere annoncer med hopper fra, og derefter søge på 3-års...). Det gør det mere overskueligt, og forhindrer, at man evt. kommer til at gøre et impulskøb, fordi annoncen ser godt ud.

Ellers kan du jo henvende dig direkte til stutterierne, eller salgsstaldene. Har de ikke selv det du døger, kan det jo være de kender nogen der har.
0
0
Svar på denne tråd

Nina BT
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 07:56
Hej Nina!

Tak for dine forslag :-)

Jeg har sat sådan en annonce på i går aftes ;-)

Nu må vi så se, hvad den gi'r af henvendelser. Det var faktisk også på den måde jeg fandt Geysir :-) Dengang forekom det mig lige så uoverskueligt.

Jeg vil forsøge at sortere bestemt - så bliver det nok nemmere :-)

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

stutterierne
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 13:33
Du kan også prøve at skrive rundt til de forskellige stutterier, og høre hvad de har at byde på!
Det gjorde jeg, da jeg skulle finde min hest nr. 2, og der var mange der havde rigtigt godt materiale at sælge ud af..
Du kan tjekke Joras for stutteriliste
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 13:59
Dejligt at du skal have en ismulle mere :-)

jeg fandt.... ja fandt og fandt det er nok så meget at sige. Jeg var ude hos en bekendt der havde ismuller som havde nogle ungheste til salg. Han havde et par jeg var interesseret i. Men han vil ikke sælge dem jeg vil ha' *GG*

heldigvis spurgte han om ikke jeg vil købe Perla, som jeg slet slet ikke regnede med var til salg.

Hende ville jeg selvfølgelig gerne have, jeg har kendt hende fra føl af og har redet hende før.
Så det var meget nemt.. :-)

Tritla kom af sig selv, da Perla var ifol ved købet.
Min vallak Glampi fandt jeg har på heste-nettet, men han var også på joras. Han er ikke tilredet og var kun 2 år på det tidspunkt. SÅ det var bare at se om han havde gangarterne osv.

Håber du finder en ismule mere... held og lykke

:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

besked til May - Britt
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 17:36
Jeg har sendt en besked til beskedcenteret.

:-)
0
0
Svar på denne tråd

May-Britt....
Forfatter: 
Dato:  25-05-2004 18:48
Det skulle du da bare have sagt noget før - sådan en har jeg på mit lager ;-D
Bare hit med adressen, så svinger jeg tryllestaven >o<

"Tre ting skal en rytter øve lige meget:

Ridning på ridebane eller i ridehus.
Ridning på landevej og i terrænet
samt springning.

Den, der ringeagter eller forsømmer blot en
af disse tre ting, vil aldrig nå til helt
at beherske sin hest."
Wilhelm Müseler
0
0
Svar på denne tråd

Når du sriver helst vallak...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 11:43
...så lyder det som om, du også kunne "nøjes" med en hoppe..

Jeg kan forstå din smag - jeg har en tre-års hoppe, langhalset og velrejst med masser af tölt - den er bare ikke til salg...

Nej, jeg vil ikke spilde din tid - blot sige at da jeg skulle finde hende som føl, skrev jeg til alle de stutterier jeg kendte med godt omdømme. Fortalte hvad jeg søgte, og jeg fik mange rigtig fine henvendelser. Når man snakker med proffessionelle, er de tit lidt bedre til at vejlede én - ringer man til en baghaveavler, vil de næsten altid synes at deres heste er velrejste med gode bevægelser etc,hvis det er det, man spørger til. - De har svært ved at se objektivt på hesten, og så spilder man tit bare tiden med at køre efter noget som slet ikke lever op til forventningerne. Dermed ikke sagt at professionelle ikke tit smører tykt på, jeg oplever bare oftere, at de er i stand til at vurdere hesten mere objektivt og desuden har større forståelse for, hvad det er, du søger.

Kontakt fx stutteri Nøddegaården - de avler mange gode heste, og de er tit røde, hvis det er sådan én du søger...nu ikke at det er det, der skal afgøre det.

På Stutteri Gudenådalen har de et bredt udvalg - oftest med rigtig fine stamtavler - her får du nok bare hesten temmeligt rå.......men det er smart at tage et sted hen, hvor man kan se flere heste på een gang. Så har man bedre sammenligningsgrundlag og risikerer ikke i samme grad at køre forgæves.

Held og lykke med søgningen.

-Tanja
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak....
Forfatter: 
Dato:  26-05-2004 17:41
Til Jer :-)

Jamen det er ikke krav hverken alder eller farve - det er bare det jeg sådan lige ser for mig, hvis jeg skal ønske ;-)

Da jeg købte Geysir, som er brun m. aftegn, søgte jeg en skimmel, prøvede en dejlig rød vallak m. hvid man og stjerne ..... - og faldt pladask for Geysirbassen, der bare havde så meget udstråling og skønhed at han tiltrak mig allerede helt ude fra vejen :-) Sådan er der jo så meget ;-)

Jeg elsker ham himmelhøjt stadigvæk - så en ny legekammerat til ham har ikke farve ret beset. Jeg er bare ikke helt til gule eller palomino isheste.

Vallak/hingst - helst fordi, at skal vi på et tidspunkt ud og opstalde, er det rarest hvis de kan følges - mange hestesteder har opdelt hoppe- og vallakfold.

Jeg vil bruge noget tid på at sondere stutterier i næste uge, hvor jeg har god tid :-)

Hilsen May-Britt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider