Haii...
Jeg vil utrolig gerne have noget hjælp fra nogle meget kloge folk

Min lille brogede hyp har nogle problemer med "snavs"/sår/rifter m.m. på/ved hans

penis

...
Det første vi opdagede, var en vorte, som vi fik dyrægen til at snørre en snor om, og nu er den så visnet og faldet af. Vi opdagede så også en masse ulækkert, stinkende "blod"/snavs, der var ved/omkring/"oppe i" hans (ja, det samme sted

). Det fik vi så også dyrlægen til at se på, og vi fik at vide, at det bare var noget, der skulle vaskes af med lunkent vand og så "bare holdes rent... For ellers ville det måske udvikle sig til forhudsbetændelse.
Efter den besked har jeg vasket det cirka hveranden dag. Og der er altid en masse ulækkert, der kan vaskes af. Og der er nærmest hudflager, der bliver vasket af...
Den lille hyp kan bestemt ikke lide det, og vil stort set ikke stå stille når der er en vandspand i nærheden.
I dag da jeg var dernede, så jeg så, at han havde fået en masse sår/røde pletter på sin penis. Det fik jeg så min far til at se på, og vi mente, det kunne være noget han var overfølsom for, eller blev generet af. Der sad osse en masse døde fluger på hans penis, og det så ret ulækkert ud

Vi vaskede så rigtig godt, oppe hvor alt "skidtet" sidder, og så opdagede vi nogle "sår" blodskorper, længere fremme (mod forbenene af), bare stadig ved det lyse hud (lyserød) ved hans

penis

... Det vaskede vi så meget forsigtigt, og det kunne Fauni bestemt ikke lide!! Derefter smurte vi "pattesalve" på sårene...
Men er der nogle af jer, der ved noget, om speciel pleje af noget i den stil?
Jeg regner med at få dyrlægen til at se på ham igen inden så længe. Og jeg må så til at vaske ham hver dag.
Men kan alt dette måske have noget at gøre med, at lys hud er mere sart og overfølsom?
Og ellers (ikke så meget med det her emne at gøre) er det rigtigt, at lyse hove er mere "sarte" end de mørke? Det har jeg nemlig hørt noget om engang, men så fik jeg at vide, at det bare var løgn. Men sidst jeg havde smed, sagde han, at de lyse hove er mere sarte, men at Fauni's var meget stærke...
Håber meget på, at der er nogle, der vil hjælpe mig

Knus fra Emilie og stakkels Fauni