Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 stille op i lydighed på stiv 5-gænger??
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 15:03
er man så lidt for optimistisk? grunden tila t jeg spørger er at jeg gerne vil ride Lydighed Redet på tjallemand ( hvis klubben blvier overbevist om at den klasse kan de da ikke undvære til vores klubstævne!!) :-)

men sagene r den at han er 5-gænger, han kan skam fint trav men det går bare meget hurtigt og tror også det er lidt på forparten, han smeder en gang imellem.

han kan ikke galop på dressurbane, kun ovalen og der er det endda ikke særligt nemt at undgå kryds eller forkert galop :-( ( ikke for mig i hvert fald, det er jo ikke kun hans skyld :-) jeg er nok en ligeså vigtig del af det...)

så der bliver ingen galop i mit program, (jeg skal end ikke ride laxi special hvor der er galop på ovalen, medmindre jeg kan træne ham til at blive bedre til galopanspring :-)) kun skridt,trav og tölt, og da det ikke gælder om at lave et så svært program som muligt så kan jeg roligt lave volter og ditto i skridt, evt skråt igennem og en slangegang i tölt hvis vi kan det :-)

men jeg tænker bare, er jeg ikke lige vel optimistisk ( eller naiv :-D) at tro jeg kan stille op i en lydigheds klasse på en ret stiv 5-gænger??

hvor skrapt bliver der set på 2taktet tölt? altså tölt der bidner sig meget mod pas? for sådan er tjalle med mig på ryggen, hvis det er andre der rider bedre så kan han godt 4takt, og jeg har også med hjælp fra datteren fået ham i rimelig 4takt(ved at ride volter og slangegang :-))


Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 
 stævne
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 16:14
Er der ikke først stævne igen næste år? Så burde der da være rig mulighed for at få gjort Thjalfe blød og smidig indtil da. Jeg synes ikke, det er urealistisk. Hvis han er den hest, du har det bedst på ryggen af, så...
0
0
Svar på denne tråd
 
 stævne
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 16:34
Urealistisk: nej. Naiv: nej.

Jeg har selv en ikke helt smidig (godtnok kun) 4½-gænger, som ikke er verdens mest entuiastiske mht. at gå på bane, men jeg arbejder da hen imod at kunne komme til at ride en FreeStyle på hende (og IKKE blive nummer sidst :D)!

Det er ikke et problem at en hest er femgænger på en dressurbane. Det er heller ikke et problem at den er stiv på en bane. Hvis der er noget problem overhovedet, så sidder det i din knold ;)! Så det vil jeg hermed forsøge at fjerne: Hvis du træner med smidiggørende øvelser på banen (parader, tilbagetrædninger, slangelinier, volter, volte-tilbage'r, overgange skridt-trav-skridt, skridt-tølt-skridt, skridt-parade-tilbagetrædning-frem i skridt/trav/tølt, schenkelvigninger etc etc etc), så burde det være dig muligt at få ham blødgjort/smidiggjort, så du kan ride lydighed på ham. Og når hesten bliver smidigere, så forsvinder totakten i tølt på bane også, dvs. den bliver mere firtaktet, og når hesten får mere balance, så vil den også holde op med at smede - og vil gå langsommere på banen, så traven bliver "værd at se på" (dermed ment, at det er den også nu, den skal bare helst ned i et mere præsentabelt tempo ;)). Forstå mig ret, ikke?

Med målrettet, løsgørende træning på bane (og indimellem noget useriøst så hesten ikke keder sig :P) samt undervisning (vi KAN ikke klare os helt uden hjælp 8-)), så tror jeg på, at du kan ride lydighed på Thjalfe (Y) :)!

Tro på det - du kan godt!

Ismulevrinsk Susan





Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det :-D!



0
0
Svar på denne tråd
 
 ja toppur eller også
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 18:59
sidder problemet i Thjalfes sadel :-D


men jo jeg har tænkt mig at ride øvelser så snart han kommer hjem igen, hvis jeg da må :-)

men næste stævne er i september, og det er vores rigtige klubstævne :-)

ubndervisningen kan jeg nok få af deres datter, og det useriøse er nok det nemmeste at lave, for kan altid ride en god tur :-) på ham.

kan sige at han er så stiv pt at han ikke kan galopere op ad bakke ordentligt, det siger vel ikke så lidt :-)


det er ikke fordi jeg ikke føler mig tryg på raudur, ham er jeg skam ret glad for og vil da gerne starte på ham hvis jeg ikke kan få tjallemand med men jeg vil gerne have ham med, det dufter jo lidt af at have egen hest med til stævne når man har parthesten med :-)

desværre er han ikke så nervefast til stævner :-( har jeg ladet mig fortælle, han blvier så opildet at han ikke ved havd ben han skal stå på .-d måske man skulle skaffe en rød badage og komme på det ene ben så kan han stå på det ben :-)

ej vil seriøst gerne have ham med.

og håber at kunne tage mig sammen så jeg kan få redet lidt seriøst på ham :-)
for pt er hans trav jo ikke noget at råbe hurra for, bortset fra a tjeg såmænd tror den ser ok ud, men han er som sagt på forparten, uden at virke tung på tøjlen og så går det så skide stærkt at han næsten traver mig ud af sadlen hvis i forstår :-D



det skal lige siges at hans totakt sagtens kan være min fejl, jeg er som sagt grøn idenfor töltens verden endnu :-) så magter ikke det helt store endnu, men synes selvb at jeg passe rpå ham, og kan da få ham i arbejdstempo tölt :-) pling, ret stolt :-) hans takt er også lidt bedre jo langsommere han går så det blvier nok til mest arbejdstempo i programmet :-)


Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider