Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

er det synd
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 20:39
til sommer får min ridehoppe kun 2 timers græs om dagen + naturligvis kraftfoder og hø morgen og aften, jeg har kun 2 små shettere til selskab - og den ene skal fole, når der kommer føl er det vel best at mor og føl går meget på græs - men er det ikke synd for min ridehoppe, der så vil komme til at gå alene på jordfold.
0
0
Svar på denne tråd

Kan du så
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 20:46
ikke dele de to shettere`? Så Føllet kan gå sammen med sin mor. Eller evt. låne en hest på sommer græs.
Vil bare lige tilføje at vore dyrlæge anbefaler mindst 4 timer græs dagligt, 2 timer aften/2 timer morgen. :-)
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

ved det godt
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 20:51
at det er bedst med mere græs, men da det ikke er muligt for mig, i forhold til arbejde, kan det desværre ikke lade sig gør i hverdagene, men i weekenderne. Hvor meget skal en hoppe med føl heslt gå på græs?
0
0
Svar på denne tråd

Kat/futte1
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 21:13
Jeg går udfra I må være den samme person? I skriver i hvert tilfælde fra den samme computer...

Hvorfor lukker du ikke hestene på fold hele døgnet, og så laver stribegræsning? På den måde behøves du ikke at lukke hestene frem og tilbage...

Hvor meget de har brug for, kommer jo meget an på hvor meget du giver dem ved siden af (specielt om du vil give hø ved siden af). Jeg mener om vinteren får hesten jo heller ikke græs. Men det vil selvfølgeligt næsten være ærgerligt (og synd og dyrt) at hesten ikke skal have det gode græs om sommeren, når det nu er der.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Futte1
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 13:09
Formentlig er der slet ingen grund til at dele flokken op!!! De første dage vil det nok være fint for "mor og barn" at gå alene. Men herefter vil de formentlig sagtens kunne gå sammen....

(Det er selvfølgelig nød til at være en fold med ordentlig plads, da du nødig skulle ende med heste i hegnet - der skal jo lige hvines lidt og sættes lidt på plads, inden flokken finder deres gamle ro med deres nye medlem.

Ja, det vil nemlig være synd at din ridehoppe skal nøjes med 2-timer fold om dagen!

Held og lykke med føllet :-)

Mvh. Anja
0
0
Svar på denne tråd

SKAL PÅ FOLD
Forfatter: 
Dato:  07-03-2004 14:13
Hej Anja
Hun skal ikke kun gå på fold 2 timer, men hele døgnet, det var min mening at hun kun skulle have græs 2 timer, også kraftfoder og hø morgen og aften. Og derfor spurgte jeg om mor og føl har bedst af at gå på græs i døgn drift.???
0
0
Svar på denne tråd

ja kat.........
Forfatter: 
Dato:  10-03-2004 11:39
Din hoppe med føllet har bedst af at gå på græsfold hele døgnet.
Hun skal jo gi mælk hele tiden, og så har hun virklig brug for en masse græs.
Hvis jeg var dig ville jeg lade hende gå på græsfold hele døgnet, og så kun lade den anden være der en time eller to morgen og aften.
Det er osse problemet her.
Frigg og Mette skal ha føl, og blesa skal ikke.
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal bære mig ad, men jeg kan da regne ud at Blesa kan højst sansynligt ikke gå sammen med de andre hele tiden uden at blive alt for fed.
Jeg havde overvejet at låne en selvskabshest til Blesa der kunne gå sammen med hende på jordfolden, så Blesa ikke bliver alt for ked af ikke at må gå på græs hele døgnet ligesom de andre.
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>
0
0
Svar på denne tråd

Min erfaring med føl
Forfatter: 
Dato:  19-03-2004 18:20
Jeg har kun erfaring med min pony da hun fik føl og da gik hun på et meget stort område. Men da hende og hendes føl havde gået sammen i omkring en måned blev hun lukket ind til de andre heste sammen med hendes føl. Det gik helt fint. Husk at ormebehandle alle de voksne heste i god tid inden følses ankomst da det er meget farligt hvis de voksne heste smitter føllet. Da din ridehest er en hoppe skal du passe på at den ikke forsøger at stjæle føllet. det sker sjældent, men det sker så sørg for at mor og barn kender hinanden og har gået sammen alene i et stykke tid.
En god hest har ingen farve, men derfor kan en god hest godt have en smuk farve

Johannes heste er de bedste dem kan ingen tæske! Jeg elsker Janus og Daisy!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider