Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 var ellers lige så glad
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 06:54
men nu er det væk, hvorofr får jeg altid afvide at der er noget galt med mig? at jeg ksla tage mig sammen og så videre, hvad grundlag har folk lige til at sige sådan til folk?

de ved jo ikke hvad der foregår bag facaden, de kan jo ikke vide at man gør de ting som trods for en dum barndom, eller fordi man har været udsat for incest eller andet, vel, så hvor kan de lige tillade sig at sige til folk de skal tage sig sammen??


ja jeg kan virke underlig, det ved jeg, og jeg har temperament og de tløber sommetider af med mig men når du render rundt med et indre kaos som jeg gør, hvis folk vidste hvad der foregår indeni mig, burde de kunne forstå mig, men det er nu sjældent de gør, kun min veninde som selv har kaos indeni gør...


og ja jeg har sagt og gjort ting som ikke var smarte men ligefrem at sige at der så må være noget galt med mig, nej det synes jeg ikke man kan.

og nogen vil nok synes at dette indlæg er latterligt og medlidenhedssøgende, men nej det er det nu ikke, det var bare for at få luft så min dag msåek kunne redes bare lidt....


for jeg har fundet ud af at jeg faktisk er træt af mit liv.....


Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej anja...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 08:38
det var noget af en mundfuld, håber det hjalp dig til at få en lidt bedre dag :-)

Men hvad har lige været grundlag for at du har det som du har det?? Jeg har selv haft det skidt for nogle år tilbage, men fik hjælp af healingen og idag har jeg det superduper fint. Fandt jo ud af hvad der lå til grunds som du selv siger, barndom m.m.

Hvis der er noget jeg kan gøre for dig, er du velkommen til at kontakte mig.

De varmeste tanker ;-)

De bedste hilsner
Lillian


{> Har din hest brug for healing? Så tager jeg ud til ulykker, psykiske problemer, forkert behandling m.m. {>

DI

Smil til verden og verden vil smile tilbage til dig
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak lilian
Forfatter: 
Dato:  03-03-2004 19:13
ja det hjalp mig til at få en bedre dag og da jeg så den udtrolige smukke solopgang idag blev jeg allerede de ri lidt bedre humør :-)

tja havd ligger til grunde, jo det er nok noget i banrdommen, min far har været sådan lidt dum eller hvad kan man sige? han har selv haft en dårlig barnsom med tæsk og uretfærdighed, ikke at han har slået mig og min bror men noget er blevet ødelagt i min far og det har så ført til at han har kørt psykisk terror på mig og min, sikkert ikke med vilje men derofr gør det skide ondt alligevel :-( og ja så har han temperament (som jeg desværre også har arvet...)

bare ved at se på min krystalstensamling kan jeg se at der e rnoget galt med mit indre, for mange af mine sten står for glæde, ønske, og livsmod. uden at jeg har været klar over det da jeg købte dem (jeg tror nemlig på at man selv vælger de sten man har brug for.) købte uskyldigt to fine sten i genbrugen, flotte er de og nu har jeg opdaget at det er karneol, hvilket står for glæde ved det der er til. ja der er flere, bl.a. snekvarts som står for positivt livssyn, umiddelbarhed og lengede tolorance, ret mærkeligt at jeg lige falder for sådan en sten :-) :-) men jeg bliver glad når jeg rører ved den...

hvad går det der healing ud på? vil gerne høre mere :-)

hilsen hende der vist lige skal have alle de glædessten og positive sten i en pose om halsen :-)


Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 
 He he og jeg
Forfatter: 
Dato:  04-03-2004 05:03
fik en gylden Calcit forærende, den skulle stå for indre harmoni (som jeg manglede i høj grad både dengang og nu).

Anja, man kan ikke ændre fortiden, kun sin måde at betragte fortiden på. Man kan også kun ændre folks måde, at tænke på. Og sin egen.

Min far fik sikkert både tæv- og blev tvunget til at studere, han fik et godt job- og et nervøst sammenbrud. Midt i livet skiftede han job fra civilingeniør til skovarbejder, han elskede fugle og natur, det lærte jeg af ham.

Jeg har også arvet den sorte side, som måske kom i udbrud efter den busulykke, og den mobning, jeg blev udsat for.

Men man kan blive fri, hvis man vil. Måske skal man flytte væk, tage på højskole eller andet, så kan man finde ud af, hvordan man virkelig er.

Hvornår skal jeg ned og se dig og Thjalfe?

MVH
xtiny

Hvis man ikke er et skridt foran- er man et skridt bagefter...

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen hej extiny
Forfatter: 
Dato:  05-03-2004 08:28
nej hvor er det længe siden :-) :-)


ja den sorte side kender jeg alt for godt :-(

forresten ejg har også en gylden calcit, og en gul kvarts og ja jeg har mange :-) men synes nu det er lidt spøjst at man selv vælger de sten som faktisk står for noget man ikke lige regnede med da man så på dem :-)


ja jeg ved det ikke rgitigt, lige nu er han vist nok stadig på græs i morud :-) han var blevet lidt tynd så han hygger sig på deres datters gode græs :-)


forresten, der er stævne på laxi 27 og 28 marts :-) jeg skal ride den 27. på Raudur :-) ville ellers gerne have haft tjalle med meen det må jeg nok ikke :-)


Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 
 diverse
Forfatter: 
Dato:  05-03-2004 20:51
Ens psyke er nu engang så vidunderligt indrettet, at den selv opsøger det, den mangler. Mangler vi fx livsmod eller tro på os selv, så søger vi enten at opnå noget, der kan give os det, eller vi finder sten (eller andre ting), der kan give os det.

Jeg har det på samme måde. På flere levels, faktisk. Nogle gange får jeg en umådelig trang til fx bananer eller appelsiner. Det er fordi kroppen har brug for vitaminer og mineraler, som er i de frugter. Så spiser jeg dem og efter en periode, så er trangen væk. Så har kroppen fået det, som den havde brug for.

På samme måde med vores psyke.

@Anja: mht. dit temperament etc. Jeg læste på et tidspunkt i avisen, at mobbe-ofre havde tendens til et hidsigt temperament. At det med konstant at blive udsat for "ikke god nok" gør, at man får en masse indestængt vrede, som man ikke kan komme af med og på et tidspunkt render bægeret ganske simpelt over. Det kan være de mindste ting, der gør det. For eget vedkommende har jeg præsteret - i dyb frustration og ærgelse over en dumpet eksamen (for tredje gang 8-)) - at hamre hånden ind i væggen så hårdt, at jeg gik med et blåligt håndled i 2-3 dage.
Psykisk terror kan have samme effekt som "konstant mobning" ... så det er muligt, at dit temperament hænger sammen med noget i den retning (såvidt jeg forstod på dit første indlæg i tråden?).
Så ... du er ikke alene, Anja. Jeg ved præcis, hvordan du har det. Men bare det, at du har fundet ud af, at det stammer fra barndommen er et godt tegn. Arbejd videre med det! Find ud af, hvilke hændelser det er, der starter dit temperament og gør følgende:
1. undgå lignende situationer eller
2. vær bevidst om, at de situationer "trikker dig", så du ved, at du der skal passe på, at der kan komme en reaktion - så du kan stoppe det på halvvejen.

Og hvis du har modet til det, så snak med vedkommende, der har "startet" det, om det. Hvis du får det "ud af verden", så vil det muligvis blive lettere for dig at takle.

Du er velkommen til at skrive til mig privat, hvis det er. Skal gerne prøve at hjælpe dig i det omfang jeg kan. Det kan være det tager et par dage (meget skole etc lige for tiden), men jeg skal nok svare :)!

Ismulevrinsk Susan





Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det :-D!



0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa toppur
Forfatter: 
Dato:  06-03-2004 15:47
det lyder jo meget rigtigt det du skriver :-)

bliver helt glad af det :-) for så ér det jo ikke mig som sådan der er noget galt med :-)

ja det med at have lyst til noget kender jeg, en overgang kunne jeg æde en hel kop optøede ærter rådt :-) bare skovle ind :-)


hæhæ, min kanin går amok i sit nye bur, han løber fra den ene side til den anden :-D :-D det ser skægt ud :-D

jeg tror lige jkeg vil bruge et par dage på at "fordøje" det du har skrevet :-)


Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja- Susan har ret
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 03:28
Man kommer let til at vende mobning indad. Det er noget fis, for børn vælger mobbeofre ret vilkårligt.
Da jeg tog på højskole som 18 årig, så fik jeg en stærk oplevelse af- de kender dig ikke- du kan være, hvad du er. Det er 20 år siden, men de folk var gode stabile venner i mere end 10 år. (Jeg er flyttet ret meget)

"Mine sten" er som regel grønne, eller tigerøjer. Jeg er glad for grønt (jadeit, fluorit, mosagat), men calcit- eller rosenkvarts (bvadr lyserød), det *er* ikke mig.

Jeg samler på sten, mest fossiler, så jeg har lidt godtkøbskram af krystaller. Jeg tror ikke på dem, de er kønne at se på- ikke så meget mere.

Desværre, så kan jeg nok ikke komme til Laxistævnet.
Jeg vil derimod gerne se dig og Thjallemand- eller en anden på hjemmebane. Jeg skal bare klappe hestene- og tage billeder. (Det er jeg ret god til).

MVH
xtiny

Hvis man ikke er et skridt foran- er man et skridt bagefter...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa..
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 14:51
ja vi må finde en dag hvor diu kan komme og hilse på tjale, men pt er han stadig på græs og ejg ved ikke hvornår han kommer hjem igen :-) men vi skrives da ved, ærgerligt du ikke kan komme tils tævnet,men det er ok, ved jo hvor travlt du har :-)

det er kun her på det sidste jeg er begyndt at tro på stenene, ellers har jeg også mest været fascineret af deres farver og former :-) men ejg tror ikke på dem på den måde at jeg vil helbrede sygdom med dem, men jeg tror på deres evner til at gøre en glad og sådan i den dur :-)


Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 
 puha sikke en mundfuld.
Forfatter: 
Dato:  17-03-2004 14:46
Kæmp for det...

Men jeg kan alligevel ikke lade vær med at spørge mig selv om??? er det i dette forum du skal have svar???

Burde, du måske ikke søge professionel hjælp, for herinde, er der vel ligeså mange meninger, som der er svar, og måske bliver man bare mere forvirret, ville jeg blive...

Det råb om hjælp kræver faktisk en professionel, som du har det godt med, og tør stole på, ikke griner af dig, men som har overskud til at se dig som du er... ikke her, og ikke uden at se dig i øjnene...
0
0
Svar på denne tråd
 
 tja jo måske men sagen er den
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 07:45
at jeg stoler på xtiny, og på toppuristen :-) har snakket meget med toppur og har mødt xtiny :-)




Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det skal...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 07:59
...der jo heldigvis også være plads til herinde - dejligt at Susan og xtiny er gode støtter for dig, Anja :-)

PJ

"You can never be too rich or too thin"
(Rasputina: Transsylvanian Concubine)
0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det er helt utroligt
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 15:06
så dejligt der er her på hn, hvor søde (de fleste) er ved hinanden herinde :-) og hvor gode folk er til at støtte og hjælpe :-)


Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider