Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Ny sadel...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:47
Skal have mig en ny sadel...
Er der nogen der kan anbefale et mærke, eller en butik??
Det må gerne være nogen som kører ud,(jeg bor i Roskilde) så man kan prøve flere sadler.
Har tænkt mig at bruge 5-10.000 kr...

Så hvis der er nogle derude som har nogle erfaringer med køb af ny sadel, så skriv...
0
0
Svar på denne tråd

Mit råd...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 21:58
Da jeg skulle have saddel kiggede jeg i laaaang tid..fordi at jeg ikke kunne finde en som sad godt på hesten, ikke gred frem, og som var god at sidde. osv.
Jeg prøvede en jc tölt.. I starten glider de frem.. Meen når de er redet til, ligger de perfekt, er godt at sidde, giver god kontakt.. osv. Jeg har nu er jc... Og de er skie gode..
Islændere er dejlige!
Islændere er bedst!
Godt der findes sådan en super hest
;-D

GØR LIVET TIL EN FEST RID ISLANSK HEST! (y)
0
0
Svar på denne tråd

tja.....
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 22:18
-Syntes du skal kigge en gang på Topreiter... -Jeg er meget tilfredse med deres sadler...

:-D Mvh Sisse :-D

0
0
Svar på denne tråd

Wintec...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 09:56
HeY..

Efter at have erdet i min mors gamle feldmann sadel i mange år ville jeg have min egen!!
Det skal siges at det også var en kanon sadel..!

Jeg kiggede efter sadel længe men.. Faldt meget hurtigt for: Wintec Hightec Feldmann.. Det en kanon sadel! Ligger godt på alle heste.. (Næsten :-D) Og er kanon at side i.. Kan tåle meget, og man skal jo ikke pusse den hele tiden, hvis min blev beskidt tog jeg den bare med ind under bruseren og så var det ordnet!! Da jeg så fik stor hest og skulle sælge den.. Tænker mange nok at det er svært at komme af med en kunststof sadel.. Men det tog ikke engang i en uge og jeg fik altså 3500 for den selv om den var to år gammel...

Så den vil jeg helt klart anbefale!!!!
Menge venlige heste hilsner Anja (Balou)

Msn: super_maalmand@ofir.dk :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hej jeg synes
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 10:57
du måske skulle kigge hos læderværkstedet hjemmeside de har næsten alle sadler til islandske heste og så kan du danne dig et overblik.

Men hvis du er interesseret i en Wintec higtec forbedret model, har jeg en liggene til salg. Den er næsten ikke brugt medfølger orginale stigremme og s-bøjler.

Held og lykke med det.
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

Hmm.. Har ikke helt samme mening som anja...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 18:43
En wintec er dejlig at sidde i... og ligger også ok på hesten.. Meen meen meen.. Den har balangse punktet for lang til bage, og kan derfor skade hestens ryg!.. Du kan ind på www.heklarideudstyr.dk ... der har de en saddel oversigt!.. Hvor de fleste islænder sadler er på... Der står lidt om de forskellige sadler!!!..
Her er oversigten:

Sadelmærke Længde Bredde Balance Sadelkammer Andet

Ástund Special lang smal/medium midt smal

Ástund Super/Classic 50 smal/medium midt smal

Bennis Harmony kort alle str. midt bred

County 47 alle str. midt bred

Eldjárn lang smal/medium LL smal

Fálki lang smal/medium LL smal

Görtz Champion 51 smal/medium L bred

Henri De Rivel 50 31-32-33-34 midt middel God til
korte og brede heste

Hercules 51 medium L middel

Hrafn 52 smal/medium L middel

Hrafn 2000 51 smal/medium midt middel

Hrimnir 51 medium L middel

Iceni lang alle str. midt bred Fordeler vægen godt

Jarl 50 smal/medium midt middel Giver korrekt
opstilling, tæt kontakt

JC Tölt kort 30-31-32-33 midt bred

Karslund Kátur 49 medium LL middel

Karlslund kort medium LL middel Passer få heste, ryger
ofte frem

MD Tölt 47 smal/medium midt middel God til heste med
lige ryg

Pfiff 53 medium midt bred God til heste med meget svaj

Royal 45 medium midt bred

Saga 52 smal L middel

Skagafjord 53 smal/medium L middel Giver korrekt
opstilling, tæt kontakt

Sleipnir lang smal L smal Giver korrekt opstilling, tæt kontakt

Stübben Nordica 50 alle str. L bred

Top Reiter 2000 49 smal/medium midt middel Ofte skæve, giver ikke tæt kontakt

Trainers 53 medium L middel

Wintec dressur kort alle str. midt bred

Wintec - islænder 51 smal LL bred Passer på yderst få
heste.
Zaldi Isafold 51 29-30-31-32 midt bred Giver korrekt opstilling

Zaldi Islandia 50 smal/medium midt bred Giver korrekt opstilling

Du kan selv gå der ind... hvis du vil vide mere.. Det er bare ind i rideudstyr.. Og så ind i sadler..eller sådan noet.. og så står der for neden SADDELOVERSIGT ...
M.v.h. Ane

Islændere er dejlige!
Islændere er bedst!
Godt der findes sådan en super hest
;-D

GØR LIVET TIL EN FEST RID ISLANSK HEST! (y)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har altså
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 20:05
heller ikke megen fidus til wintec hi tech feldman.

Jeg har selv prøvet den på flere heste, og den ligger efter min mening generelt elendigt.

Man sidder SÅ langt tilbage at hestens undertrædning bliver hæmmet, dvs. at hesten jo ikke træder længere ind, end man sidder.
Derfor kommer tølten til at mange samling, sammen med alle de andre gangarter også.

Sadlen er også meget smal, lige og lang, og de færreste islændere har altså den facon.

Der er en stor tendens til at de glider frem, fordi sadlen simpelthen bliver vippet op fortil, fordi man sidder så langt tilbage.

Ikke noget for mig.

Anyway har wintec da 2 islændermodeller på banen pt, hvor feldman ikke har nogen finger med i spillet. Den ene hedder vidst noget med 500, og er lavet i "plastic", den anden har jeg haft på prøve, og det var en god sadel, som også kunne fås i læder. Desværre var den ret lang (52cm) og dermed for lang til min hest. De har begge cair og udskifteligt copjern. Koster omkring 4300 for 500-modellen og 6800 for den anden..Som jeg ikke kan huske hvad hedder.
Jeg lånte den i hubertushuset i ringsted, som har et stor udvalg af sadler.

Held og lykke på sadelmarkedet. Det er en jungle.

Skinke
0
0
Svar på denne tråd

Er det ikke
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 21:13
noget med at Læderværkstedet har sagt at den liste de har lavet på Hekla-rideudstyr, er totalt hen i vejeret og man aldrig må bruge den....`??

Men giver skunkeben ret- en jungel
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

undskyld- Skinkeben!
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 21:16
totalt dårlig til at stave nå det går stærkt
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

Hihihi
Forfatter: 
Dato:  10-02-2004 21:34
Skunkeben..Hehe, det er faktisk ikke så tosset :)

Skunk er noget med stinkdyr...Jaja..:)

Men det er jo allerede et totalt åndsvagt navn, så det er helt i orden.

Jeg ved ikke noget om den liste på hekla..Har set det engang, men husker ikke hvad der står..

Men det kunne jo nemt være et slagstrick af en slags.

Skinken
0
0
Svar på denne tråd

listen
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 10:14
Er listen hos Hekla Rideudstyr ikke lavet ud fra oplysninger, folk har ringet / mailet til dem om? Jeg synes måske, ideen er god nok - men det bliver da lynhurtigt subjektivt, - og hvor mange forskellige typer heste er de forskellige prøvet på? Jeg har aldrig rettet mig efter den og vil nok heller ikke gøre det - så hellere få en kyndig ud og tjekke den eksakte hest med den eksakte sadel.
0
0
Svar på denne tråd

Men det er rigtigt
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 10:39
at hvis man holder wintec hitech feldman'en op foran sig, så er det dybeste punkt i sadlen MEGET langt tilbage i forhold til sadlens midte. Sådan er det forøvrigt med de fleste gamle feldman'er.

Det må jo et eller andet sted være indlysende at det er noget skidt når trykket skal fordeles.

At nogen af vores heste så er totalt "kolde" overfor hvad de får på ryggen er noget andet.

Jeg har redet med de gamle feldman'er selv, og jeg var dengang meget begejstret :)
Hestene gik godt og tøltede let.

Men med den viden jeg har idag ville jeg jo aldrig sætte mig 5-10 cm længere tilbage på hestens ryg, for at få den til at tølte. Så derfor ville jeg heller ikke vælge en feldman idag...Men måske de nye er anderledes opbygget ?

Skinke
0
0
Svar på denne tråd

ja Sina fina
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 10:41
det er jo nok det bedste, det gør jeg når jeg køber sadel.

Vi har en rigtig sød sadelmager, der gerne kommer ud og er ret billig og meget grundig.
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 10:43
Må man spørge, hvem det er, Line?
0
0
Svar på denne tråd

Hej det er
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 12:48
en dame i Ramløse der hedder Susanne 48711896, vi har haft rigtige gode erfaringer med hende hun har lavet min mors sadel som var skæv og Meretes der efter et styrt havde mistet gjord stropperne.
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

Wintec...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2004 18:07
Ja, det er rigtigt at den gamle model Wintec Feldman er meget dårlig. men den nye Wintec Feldman Pro, men cair system og udskifteligt kopjern er faktisk rigtigt go. Jeg fik Rikke Schulz til at tjekke den inden jeg købte, og hun syntes den var rigtigt god, og meget bedre en den gamle model (hvilket selvfølgeligt heller ikke siger så meget, i og med at den er virkeligt skidt!)
Den ligger rigtigt godt på min hest, lige hvor den sakl, og jeg sidder godt i den. Det eneste negative er at den er lidt høj fortil, og noget hård. Ville nok nødigt ride 3-dages lang tur i den... Men det er der sådan set mange sadler jeg helst ikke ville i. I virkeligheden burde man have en helvedes masse sadler: Til bane, dressur, skovtur, bomløs osv.....
0
0
Svar på denne tråd

Wintec
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 20:27
Check.: www.hyldahl.com for priser på wintec med luftsystem og udskifteligt kobjern, som vi synes er rigtig godt.

Prisen for en wintec 500 er kr 3650 med valgfrit kobjern + 65kr i fragt
0
0
Svar på denne tråd

Wintec Feldmann...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2004 22:58
Jeg rider i øjeblikket med en Wintec Feldmann sadel på min vallak. Det ligger udemærket på ham - ingen rutsning frem eller irritation fra hestens side. Men jeg vil da give jer fuldt ret i at balance punktet, er alt for langt tilbage i sadlen.. Men da jeg altid rider lidt i "letsæde" er der ikke nogle problemer i det for mig. Jeg synes den giver en udemærket knæstøtte. Dog har jeg ikke i sinde, at købe en sadel af dette mærke, jeg har blot een til låns.
Med venlig hilsen Lise!
Hvorfor nøjes med 3 gangarter, når du kan få 5? B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider