Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Islænderridning
Forfatter: 
Dato:  26-01-2004 10:30
Hej,
Jeg har jo gået og summet over at skifte DV'en ud med en islænder. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen der kender et godt sted hvor man kan prøve en eller flere islændere.
Jeg har redet lidt islændere for ca. 8 år siden, men vil selvfølgelig lige prøve lidt igen inden jeg bestemmer mig for at sælge min dressurhest.
Stedet skal være på Sjælland, jeg bor i Lejre og arbejder i Hillerød, har bil og kan let komme frem. Det skal kunne lade sig gøre efter arbejde (16:00).

Nogen der har en anbefaling?

Conni
0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2004 10:52
Der er evt. Fogedgården i Tisvilde ved Sussane Thimke! De har både undervisning og turridning!

Knus Sisse

Jeg har en holdning til alt!

Lykken er, når det er værd at gøre sig umage!
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg
Forfatter: 
Dato:  26-01-2004 12:24
ville også anbefale Fogedgården, vi ligger tæt på kæmpe skov og vi rider også tit ud til vandet.

Jeg vil derimod ikke anbefale Pegasus der ligger i Hillerød, der har jeg oplevet en del dårlige oplevelser.
Line K. Jeppesen
Stald Ankerly
0
0
Svar på denne tråd

daglig træning
Forfatter: 
Dato:  26-01-2004 12:28
Hvad gør i der arbejder fuldtids, med træningen om vinteren når det er mørkt og der måske er is/sne.

Conni
0
0
Svar på denne tråd

Ridehus
Forfatter: 
Dato:  26-01-2004 12:36
Hej Conni

Der hvor Ljóska står er der lige blevet opført et ridehus, som vi rider i 1-3 gang ugentligt. :-D Lige pt. går vi så nogle ture og træner HMS, for afvekslingens skyld, for det passer ikke "madammen" at komme i ridehuset hver gang.

Jeg har heldigvis et meget fleksibelt job, så jeg har mulighed for at møde tidligt og så nu derud, mens det stadigt er lyst et par dage om ugen. Det er de dage vi tager i skoven m.m.
Så tager vi i ridehuset, de dage hvor det er mørkt, når jeg kommer derud.

Desuden får jeg undervisning hveranden tirsdag aften, så der er ridehuset også en rigtigt god ting, når banen (og underviseren) er frossen. :-D

Jeg overvejer dog at give hende fri en uges tid i februar, hvor hverken min part eller jeg har tid til at ride hende. Det plejer ikke at give problemer. Hun har nemligt altid krudt i r.... , så der er ingen forskel at mærke hvis hun står stille et stykke tid :-D
0
0
Svar på denne tråd

Vintertræning
Forfatter: 
Dato:  26-01-2004 13:24
Hvis ikke du skal ride på vejen, kan du jo godt ride en lille tur i mørke. Ellers er det selvfølgeligt en fordel med en ridebane m. lys eller et ridehus. Mange vælger også at give deres heste enten helt eller delvist fri om vinteren, og hvis ikke det er fordi du skal træne til de tidlige forårs stævner, eller bare VIL ride hele året, er det jo en fortrindelig løsning, både for dig og hesten.
0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  26-01-2004 14:08
Jeg kikker efter steder hvor jeg kan have en kommende ismule stående. Er der nogen der kender gode steder ved Roskilde/Lejre.

Jeg ønsker mig et sted med andre islændere, hovedsagelig voksne ryttere (eftermiddag/aften), smidig opstaldning så man godt kan holde fri uden at hesten lider under dette, det kunne være løsdrift med fuld pleje, eller fuldpension i boks.
Der skal være ridebane til rådighed, samt godt ridetærræn i nærheden.
Desuden et rigtigt godt kammaratskab med tid og lyst til fælles ture osv.

Prisen ikke afgørende.

Conni

Dejlig dressur hoppe sælges billeder på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Prøv...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2004 11:19
... at kigge på www.joras.dk det er en hjemmeside for islænder-ryttere, og der tilbydes opstaldning, eller du kan selv søge. Du kan også prøve at sætte en annonce ind på hestenettets annonceside.
0
0
Svar på denne tråd

Ridested ved Lejre
Forfatter: 
Dato:  28-01-2004 13:25
www.sleipnir-naturridning.dk
Hej Conni
Der er faktisk startet et helt nyt islænderridested lige i dit nabolag - du kan tjekke stedet på det indsatte link.
Du skal også være velkommen til at kigge forbi hos os - det er heller ikke så langt fra dig. Vi arrangerer ikke ture eller noget, men du er velkommen til at komme forbi, se hestene og få en islændersnak. Når ridehestene er kommet igang igen efter vinterferien, er du også velkommen til en tur.

Hilsen Winnie

Gør livet til en fest - rid islandsk hest:-)
www.kongemosen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Link igen
Forfatter: 
Dato:  28-01-2004 13:35
www.sleipnir-naturridning.dk
Linket virkede ikke, men hvis du kopierer ovenstående adresse, og sætter ind - så virker det. Mystisk,
Hilsen Winnie

Gør livet til en fest - rid islandsk hest:-)
www.kongemosen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Link til Sleipnir
Forfatter: 
Dato:  28-01-2004 16:18
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider