Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 hunden jagter hestene
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 15:37

hej hestenetter

 

jeg står på vestegnen på et større opstaldningssted hvor gård ejers hunde lov at jagte hestene ind fra fold, det er specielt en lille hund som ikke kan bide hestens ben, men den skræmmer dem og nogle gange løber de løbsk ind med hunden gøende efter sig, hunden er ramt flere gange og min hest har sparket hunden i hovedet og det er jeg selvfølgelig ked af, jeg og flere andre har forsøgt at få gårdejer til at holde hunden inde men hendes holdnig er at dør den af det så har den haft et godt frit liv på gården...

 

Hvad syntes i om den holdning? og hvad nu hvis hesten kommer til skade under indlukning af hestene hvis hunden løber efter og det er det der forårsager skaden? hvem skal betale?

 



0
1
Svar på denne tråd
 
 jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 18:05

Jeg tænker - hendes hund - hendes valg med EGNE heste.

 

Jeg gad godt nok ikke at mine heste skulle forbinde hunde med jagt, panik, voldsom indlukning og meget mere.

 

Jeg ville ikke lægge hest til. (eller hund, for den sags skyld)


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

6
0
Svar på denne tråd
 
 Uegnet!
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 19:20

 

Hun er uegnet som hundeejer, ganske enkelt!

 

Der er meget fokus på hundeloven i denne tid. Det har igennem de sidste 20-25 år været diskuteret om der skulle indføres en form for "kørekort" for at måtte holde hund. Nu er det oppe igen...

 

Det du beskriver er et glimrende eksempel på at der er behov for en kørekort for at man må holde hund. Det er ikke normal adfærd!

(og det er synd for hunden)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

4
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 19:47

ja men jeg ser det også som meget farligt for hestene som jo kan komme til skade eller man får en skræmt hest hvis en hund kommer i nærheden, jeg kan mærke min hest er meget nervøs når der er en hund i nærheden, og jeg ville jo være frygtelig ked af det hvis hunden blev sparket ihjel eller smadret for ejeren er tilsynladende ligeglad med sin hund, men også for sine pensionærers heste.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Flyt til et andet sted, hvis det er san.
Forfatter: 
Dato:  03-12-2016 23:26
Hej.

Det hun laver lyder ikke gennemtænkt.
En ting er, hvis hunden elsker at jagte heste - lige indtil den får et velplaceret spark.
Men levende væsener er pokkers hårdføre, så den vil nok overleve i første omgang - og så enten kræve akut aflivning eller dyrlæge, behandling og hvad dertil hører af udgifter, besvær og ansvar.
Dernæst lærer hestene at forbinde hunde med flugt. Gad vide om det ikke øger risikoen for en ulykke senere i hestens liv - fx en hest der løber løbsk fordi en hvalp glad kommer løbende efter at have vredet sig ud af et halsbånd - eller hesten prøver at sparke en hund og rammer hund eller nogen andre?

Jeg havde flyttet min hest hurtigst muligt.
Hun tænker sig tydeligvis ikke om - og hvis man ikke tænker, skal man ikke have medansvar for mine dyr. Det er jo en tillidssag..
Og så havde jeg set på om hun kunne meldes. Dels fordi hun (set med mine øjne) påfører hestene en handelsfejl - nemlig de bliver bange for hunde. (Hvilket er utilgiveligt, når man er hunde elsker og dyrene skal kunne være trygge ved hinanden). Dels fordi hun bryder dyreværnsloven, som jeg forstår det skal man beskytte dyr i sin varetægt imod unødig angst, frygt, smerte og lidelse - og hun fremprovokerer det jo netop.


Men...
Et eller andet sted, så er den rutine så himmelråbende tosset, at jeg håber at det er et fiktivt oplæg.
Eller, at virkeligheden er en helt anden.
Er det virkelig sandt dether?
3
0
Svar på denne tråd
 
 doctor who
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 22:28

gid gid gid jeg kunne sige det ikke var sandt, men det er desværre sådan det er, igår overhørte jeg en bekymret opstalder der talte med manden på gården om at hunden jagtede hestene og her var beskeden at døde den af det havde den haft et godt liv på gården, hun havde nok håbet på manden havde sagt at det skulle den ikke, men det er deres holdning, og sidst da min hest havde sparket hunden havde jeg ikke fået besked, og da jeg gik til dem, for at høre hvad der var sket, fik jeg bare svar at den lille hund ikke kunne bide i hesten, SÅ jeg forsøgte at fortæLLte at der kunne ske det, at hesten løb løbsk, og kom til skade, eller blev bange for hunde fes det overhovedet ikke ind, de er ikke selv hestemennesker og rider ikke så jeg tror ikke det er noget de kan sætte sig ind i eller også er de bare ligeglade.Datteren er rytter og burde vide det ikke er okay, men selv hun forsvarer sine forældre.

 

jeg har i går lavet et opslag på deres facebookside for dem der har hest på gården, og her slettede de det med besked om undskyldning for det "støj" det måtte have givet????? og datteren syntes det var uprofessionelt???? men jeg ser kun en der er UPROFESSIONEL og det er dem der har gården hvor det tillades at hunde jagter folks heste hele vejen ind fra fold, der er åbenbart kun positive ting er tilladt derinde på facebooksiden, så jeg har meldt mig ud, at en bekymring fra en opstalder om at deres hund får lov at løbe efter hestene når de lukker dem ind er ikke ønsket, de åbner en fold og de løber mellem 3-8 heste ind vel 200+ meter med hunden farende efter sig gøende....og det syntes jeg IKKE ER OKAY.

 

Ja der er INGEN empati for dyrerne derude desværre, sådan mennersker burde ikke have dyr og for den sags skyld heller ikke passe andres, vi betaler trods alt 2515 kr-2545 kr om måneden for at de skal håndtere vores heste og de gør det ikke ansvarligt efter min mening når man er ligeglad med om ´de jagtes ind.

 

og at tage det op på et staldmøde er heller ikke en løsning, der får du en sludder for en sladder og bliver fejet af,som de siger så er gårdejer god til at få talt fok fra det så ALT DER KOMMER OP DER BLIVER FEJET AF, også at der ryges i indgangen til høladen og stalden imens halmen ligger lige inde for døren....men det er en anden sag, jeg er for længst stoppet med at komme til de møder da et er spild af tid, og opstalderne der kommer til dem siger det stadig er sådan....

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor hurtigt....
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 23:13
Kan en hest flyttes?

Stem med fødderne..
2
0
Svar på denne tråd
 
 flyt hesten
Forfatter: 
Dato:  15-12-2016 10:03

Du kan kun gøre en ting, det er at flytte hesten.

 

Det er deres hund og deres sted, så hvis du ikke er tilfreds med forholdene, så må du flytte.

 

Tænk at være så ligeglad med ens egen dyr og de dyr de har i deres varetægt.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xhjkmghnvc
Forfatter: 
Dato:  12-03-2017 11:52

Sådan har det da altid været der er nogle som ikke kan kontrolerer deres hunde,sådan er det.

Har du prøvet med et jagtgevær.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider