Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hvor mange høns?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 12:43

Min knægt skal have konfirmation og min mand og jeg blev lige enige om at lave maden selv (LÆS: JEG laver maden. Han holder sig ude af køkkenet og laver alt det praktiske). Vi bliver 33 mennesker, så det burde kunne overskues.

Jeg har dog aldrig lavet høns i asparges til tarteletter før, men tror jeg har fundet en god opskrift.

Men hvor mange høns skal man koge? Jeg regner med 2 tarteletter til hver + lidt ekstra.

0
0
Svar på denne tråd
 
 høns i tarteletter
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 14:20

Hej. Jeg vil regne med 4 tarteletter pr. person... :-)

Jeg vil gætte på ca 6 store kødfulde krabater på ca 1600 gram, masser af porrer, gulerødder, løg, kryderier, ærter og asparges...

 

Kanon ret!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skal jeg
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 14:54

også regne med 4 tarteletter per person når det er forretten? Kan se det sted vi ellers ville have købt mad, der regnede hun også med 2 stk per person.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ah det stod der jo ikke noget om :-)
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 15:49

Nej så har du ret :-) Så burde 3-4 store høner kunne klare det...

Mvh.

Morten

0
0
Svar på denne tråd
 
 arla....
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 22:29

www.arla.dk/opskrifter/tarteletter- med-hons-i-asparges

 

Den er testet til af selv samme formål :)

 

Og mængden passer også meget godt i forhold til opskriften :)


M.v.h.

Britta T.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nemmere at bruge
Forfatter: 
Dato:  09-04-2015 16:47
Det er nemmere at bruge kyllingfilet da du er fri for at det skrog arbejde, vi bruger altid filet som vi skærer ud inden vi koger det, det er nemt:-)

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdkriften
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 20:49

du har fundet er sikkert til 4 personer. Så er det jo bare gange og dividere, alt efter om det er hovedret, forret, natmad og om det er til kontorarbejdere eller landmænd :-D


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 14:34

for svar. Fik lavet høns i asparges i går og regner med at der er nok.

Brugte opskriften der blev linket til længere oppe. Det endte med 2 store høns og så blev sovsen 4-doblet. Der var nemlig så meget hønsekød at vi havde brug for mere sovs

 

Men hold nu op det tager lang tid. Begyndte omkring kl 15.30 og kl 23 ryddede jeg det sidste op.

Blev endda i tvivl om kogepladen kunne holde til vægten af en stor støbejernsgryde med 2 høns og suppe osv. Men den holdt og fryseren er nu fyldt med høns i asparges.

 

Så nu kan den konfirmation bare komme an.

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider