Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Lægesekretærer og hjemmearbejdsplads
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 12:38

Kære alle lægesekretærer på HN

Jeg er i gang med en fagprøve omkring lægesekretærer og hjemmearbejdsplads, hvor jeg gerne vil belyse om der er et behov/ønske fra lægesekretærens side om hjemmearbejde. Ligeledes hvilke fordele/ulemper, er er forbundet med hjemmearbejdet for sekretærerne. Tror du,at talegenkendelsen kan/vil blive en blokering for hjemmearbejde? Hvis du arbejder hjemme - hvilke ogaver arbejder du med ? Alle input er velkomne :-)

Mange hilsner

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Sikkerhed
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 17:34

Jeg er ikke lægesekretær, men både svigerinde og søster arbejder indenfor faget...

Jeg kunne tænke mig at det ville give nogle ret store udfordringer rent sikkerhedsmæssigt? Udover dette så er det vel en fordel at være tæt på lægerne i det daglige arbejde?

Man skal måske også have med at rigtig mange lægesekretærer kun arbejder 30-32 timer i ugen - så kan det svare sig økonomisk?

Trine (Faxa)

1
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 19:57

Mange radiologer har hjemmearbejdsplads, så det med sikkerheden kan løses.

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har.....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2015 12:37

Jeg har hjemmearbejdsplads - bor i Midtjylland, og kontoret ligger i KBH.

Vigtigt er at have god og stabil internetforbindelse.

Du mister samværet og sparring med kollegaerne - tlf og webex møder er ok, men Gud hvor kan man savne at se ens kollegaer IRL.

Du mister det sociale, som foregår ved frokostbordet, hen over en kop kaffe ect. Det kræver meget af arbejdspladsen, at "huske" de jyske kollegaer.

Du samarbejder altid bedre med mennesker du kender, og som du kan tolke deres kropssprog i samtalen.

Dejligt at slippe for transporttid. Jeg kan sætte en vask over mens jeg arbejder, eller gå en lille tur i haven hvis jeg skal "tænke mig om i frisk luft".

Det kræver en hvis personlighedstype at have hjemmearbejdsplads. Du skal være selvmotiverende, drive dig selv, og som sagt ikke være "kollega-afhængig/super social".

Min kæreste tager en gang imellem en hjemmearbejdsdag, og er benovet over hvor meget han kan nå pga mulighed for koncentration og fordybelse i opgaven. Til gengæld savner han det sociale og sine kollegaer, så det er meget sjældent han vælger denne mulighed. Og det er til specielt udvalgte opgaver.

Mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  12-03-2015 14:24

Nu er der jo også ret stor forskel på, at arbejde hjemme hver eneste dag og så tage et par dage om ugen hjemme. Sidstnævnte fungerer perfekt for mig, men nej jeg ville ikke ønske at være hjemme hver eneste dag.

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd

Hjemmearb.plads
Forfatter: 
Dato:  17-03-2015 22:58

Hej:-)

Jeg er uddannet lægesekretær og har i ti år af min ansættelse arbejdet med talegenkendelse. Tre gange har jeg haft brug for at arbejde hjemmefra pga. rygoperationer. Der har ikke været noget problem i forhold til talegenkendelsen overhovedet.

Sikkerhedsmæssigt har det heller ikke været et problem, måske fordi jeg bor alene. Normalt siger man, at PC skal stå i et rum, der kan aflåses, men hvis man selv overholder sikkerhedsregler, såsom at låse PC, når man går fra den, er det i orden.

Jeg ville ikke kunne klare fast hjemmearbejde. Bevares, det er da fedt lige at sætte en vask over i arbejdstiden eller bage en pladefuld boller, men som en anden også skriver, jeg ville savne det kollegiale.

Skulle min kollega ønske en hjemmearb.plads, måtte jeg acceptere det - men ville nok blive lidt ærgerlig, for lægesekretærer laver MEGET andet end skrivning, og en afdeling bliver hurtigt sårbar, hvis alle ikke kan løfte samme opgaver.

2
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  22-03-2015 13:34

Hej med jer :-)

Tak for jeres input. Det er helt sikkert noget, som kan tages med i min opgave :-)

Mange hilsner

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider