Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Udebleven mens
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 08:47

Jeg ved godt der er en anden tråd om emnet også, men altså.

Jeg stoppede med p-piller i efteråret og fik en kobberspiral. (Eller omvendt, først spiralen, også stoppede jeg med pillerne.) Men anyway, min mens har været meget regelmæssig efterfølgende. Hvilket jo sikkert har været eftervirkninger af p-pillerne. Nu er den slet ikke regelmæssig, og det er virkelig frustrerende.

Jeg tænker at det sikkert bare er fordi kroppen skal finde en rytme efter 12 år med p-piller, men alligevel kan man ikke lade være med at frygte diverse ting.

Jeg er ikke gravid, det siger tests i hvert fald.

Det er nok helt normalt alt sammen, men alligevel....

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 09:29

Jeg fik en kobberspiral for ca. 2 år siden, og efterfølgende har jeg haft rigtig meget bøvl med min menstruation. Nogle måneder har jeg blødt i 3 uger ad gangen, andre måneder er jeg gået over tiden og jeg har haft stærke menstruationssmerter samt har styrtblødt.

Det har været ENORMT frustrerende, men nu ca. 2 år efter, er min menstruation blevet nogenlunde regelmæssig, så det KAN tage tid at få en regelmæssig menstruation igen :)

Det skal dog siges at det ikke har været eftervirkninger af p-piller, da jeg ikke havde taget dem i ca. 2 år inden jeg fik min kobberspiral. Så det har udelukkende været pga. spiralen at min menstruation har været uregelmæssig.

0
0
Svar på denne tråd

årsag.
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 11:03

Det er rart at få en mulig årsag på hvorfor den er uregelmæssig.

Jeg plejer kun at bløde 3 dage, dog kraftigere end på p-piller. Og dag 1 plejer jeg at have ret kraftige smerter. Men ellers har jeg indtil nu ingen mén af spiralen.

Jeg er faktisk super glad for at jeg har fået den, og har tabt mig 5-6 kg ved at droppe p-pillerne, så dem vil jeg aldrig på igen uanset hvad.

Jeg kan sådan set også godt leve med at der går lang tid mellem blødningerne, men det er frustrerende at gå og vente på den, og frygte at man bløder igennem fordi man ikke opdager det i tide.

0
0
Svar på denne tråd

Kobber eller hormon
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 15:03

Må jeg låne tråden til lige at spørger hvorfor man vælger den ene spiral frem for den anden. For hormonspiralen skulle jo lette generne ved menstruation, men hvad er så minus ved den? Jeg forestillede mig at hormonmængden ville være meget lille, når den sidder der hvor de skal virker, og dermed ikke behøver fise rundt i hele kroppen at lave ravage. Det er måske ikke tilfældet?

Håber det er ok, jeg lige låner tråden?

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Kobber
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 16:09

Jeg valgte kobber spiral af flere grunde.

1. Jeg ville gerne slippet helt for hormonerne.

2. Kobberspiralen kostede 300 mod over 1000 kroner for hormon.

Jeg vidste/ved ikke om den skulle sidde tiden ud da jeg også snart er ved at komme i "tænke på børn" alderen. Og syntes over 1000 var mange penge hvis den nu kun skulle sidde et år eller to.

1
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 17:41

Jeg har valgt kobberspiral da jeg absolut ikke ønsker at udsætte min krop for hormoner gennem prævention, så valget stod på kobberspiral eller pessar :)

1
0
Svar på denne tråd

hormon spiral
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 09:45

Jeg valgte en hormonspiral og jeg er så glad for den.

Jeg har ingen bivirkninger af den i dag.

Jeg pletblødte on/off i de første par måneder og har ikke blødt siden.

Nu skal den snart skiftes og det bliver til en hormonspiral igen.

Ikke om jeg gider bruge tid og penge og bekymringer på menstruation. Jeg har fast partner og nyder at have integreret prævention. Jeg mærker intet til den lille niveau hormoner, der som en nævner, ligger meget lokalt. Jeg kan ride når og som jeg vil, tage det tøj på jeg vil og jeg behøver ikke at skulle skifte bind/tampax i tide og utide. Men mest af alt, jeg lugter ikke af blod (som jeg nemt kunne føle førhen).

Regnestykket; pris 1000-1200.

besparelser: kondomer/p-piller , bind, tampax, trusseindlæg, blod i trusser og på sengetøj i 5 år.

Fik jeg sagt, at jeg er MEGET GLAD for min hormonspiral.

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

Opdræt af mikroheste.

2
0
Svar på denne tråd

Spiral..
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 13:09

puha, jeg kender så mange skrækhistorier tæt på mig, som gør, at jeg ALDRIG ville anbefale kobberspiralen til nogen - ikke engang min værste fjende!

Blev selv gravid udenfor livmoderen med kobberspiral - og da det skulle fjernes, lå jeg på stue med 2 kvinder, der også begge var blevet gravide uden for livmoderen med den.

Har 2 nære veninder, der begge blev gravide med kobberspiralen - og ved BEGGE to sprang snoren i spiralen, da de på grund af graviditeten skulle have den fjernet. Den ene veninde lykkedes det efterfølgende sygehuset at fjerne spiralen på og graviditeten gik efterfølgende fint. Den anden veninde var knap så heldig - hende måtte de opgive at fjerne spiralen på og lade den sidde under graviditeten, - efterfølgende var den skyld i svangerskabsforgiftning og de måtte sætte fødslen i gang og mistede barnet, fordi min venindes liv var i fare.

Mvh

Line

Kender du de fede smykker fra Gade&Juul design? Billige og moderigtige smykker (priser fra 35 - 300 kr.) - sælges i Nordjylland kun via homeparty. Kontakt mig på 42647422/PB - værtinden får 10% til køb af smykker

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider