Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Bækkenyrebetændelse eller blærebetændels
Forfatter: 
Dato:  03-07-2014 20:59

Er der nogen herinde der har haft bækkennyrebetændelse og kan fotælle hvordan det føles? Og evt. hvordan det føles anderledes end blærebetændelse.

Jeg var hos lægevagt med feber og mavesmerter mandag aften - de kontasteret en blærebetændelse. Jeg kan da se at ejg har geået med noget i et par måneder (ondt i lænd, hovedpine, feber, appetitløshed og generelt bare rigtig skidt tilpas - ja jeg er en torsk jeg ikke gik til lægen noget før). Det jeg ikke har haft er ondt når jeg tisser, altås ingen glasskårsfølese. Dog har jeg haft ekstremt ondt inden 'det løb til'.

JEg har nu fået pencilin i 3 dage. Feberen er faldet, men jeg har stadig hovedpine og ondt i lænden ligesom det stadig gør ondt inden jeg tisser dog ikke så voldsomt som før. Jeg har ligget i sengen siden mandag men stod op og gik på arbejde i dag fra kl. 12 - og da jeg nåede kl. 18 var jeg segnefærdig af udmattelse. Det synes jeg altså bare ikke lyder som en almindelig blærebetændelse men igen jeg har aldrig haft det før. Så vil høre hvad I har erfaret.

Jeg har ringet til lægevagten igen til aften - de sagde jeg skulle kontakte egen læge i morgen.

0
0
Svar på denne tråd

for et
Forfatter: 
Dato:  03-07-2014 22:14

Det du beskriver, oplever jeg også ved blærebetændelse. Jeg har lykkeligvis heller aldrig haft nogen fornemmelse af at tisse glasskår.

Jeg har selv haft blærebetændelse flere gange og oplever træthed, ondt i maven, hyppig tissetrang uden gevinst mm.

Sidste år ville min læge indlægge mig med nyrebækkenbetændelse. Jeg troede selv at jeg havde blærebetændelse, men en åbenbart meget spændende urinprøve og feber, fik min læge på sporet af det andet.

Da lægen straks proppede mig med penicillin og beordrede kontrol-opringninger, undgik jeg indlæggelsen. Jeg fik det lidt bedre efter er par dage, blev sat på anden penicillin og så gik det yderligere fremad.

Kort sagt fik jeg det bedre hurtigere end du beskriver.

Det er nok ikke helt pylret at kontakte lægen igen. Jeg har aldrig oplevet at almindelig blærebetændelse har taget 3-4 dage om bare at blive lidt bedre.

Mvh Tina

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  03-07-2014 22:45

Tusind tak :-) Godt at hør

Jeg er også klart blevet bedre i løbet af tirsdag og onsdag og meget bedre i dag. Men jeg fik så et tilbagefald her til aften. Men altså ingen feber - bare træt, træt, træt, mat i hele kroppen, hovedpine og så ondt i lænden.

Men jeg ringer til lægen i morgen :-)For nu har jeg også pløjet nettet tyndt og så er der jo ikke grænsr for hvad man kan fejle :-) Jeg plejer ALDRIG at fejle noget - så det i sig selv er skræmmende :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tralalalulalej
Forfatter: 
Dato:  04-07-2014 10:14

Jeg har haft nyre bækken betændelse, og der er man ikke i tvivl, det føltes som veer og når der trykkes på området gør det mega nuller naller! Som i man har svært ved ikke at jamre :(

jeg har haft det 2 gange og det kræver en ret heftig behandling.

Jeg syntes dine symptomer passer til en kraftig blærer betændelse eller urin rørs betændelse.

Vi har speciale i udvikling og drift af web applikationer.
Vi har leveret hjemmesider, web applikationer og cloud baseret løsninger til små og store virksomheder siden 2011.
Se mere under firma.

0
0
Svar på denne tråd

nyrebækkenbetændelse
Forfatter: 
Dato:  05-07-2014 11:15

Jeg har også haft nyrebækkenbetændelse - og vil også sige du slet ikke er i tvivl, det gør hammerondt. Jeg gik lidt for lang tid med det (havde haft 8 gange blærebetændelse den sommer, og tænkte vel det gik over af sig selv ), og besvimede en dag. Jeg tog til skadestuen - fik at vide jeg skulle henvende mig til lægevagten og da jeg gik fra skranten besvimede jeg og røg direkte til undersøgelse og blev indlagt. Tror det tog mig omkring 14 dage at blive helt rask.

0
0
Svar på denne tråd

Nyrebetændelse
Forfatter: 
Dato:  07-07-2014 22:10

skal man absolut ikke ønske sig at få, det er som beskrevet; man har meget ondt i underlivet og blæren har det virkelig ad H til.

Jeg fik prikket hul for at det kunne komme ud og der var overhovedet ikke tvilv da mit urin blev undersøgt efterfølgende. Jeg fik pencilin og jeg blev efterfølgende scannet via kranspulsåren. Og den ene nyre var skrumpet lidt, fordi man mente der var kommet baktierier op i nyren, og eftersom nyrebækkenet var syg og ikke kunne tage sig af den afdeling, var det godt jeg kom under behandling.

0
0
Svar på denne tråd

ved ikke...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 00:17

Jeg ved strengt taget ikke, hvad jeg har haft. I hvert fald en omgang blærebetændelse med atypiske symptomer, og som jeg derfor gik med i lidt for længe. Og så var vagtlægen i tvivl, om jeg også havde nyresten. Jeg tror nu personligt, at jeg havde nyrebækkenbetændelse, for symptomerne på nyresten passede slet ikke, og hvis det var det, ville den givne medicin ikke have kureret det.

Men altså... jeg lå på gulvet, først herhjemme, derefter hos lægevagten, på alle fire med hovedet på armene og måsen i vejret, for det var den mindst forfærdelige stilling, imens jeg klynkede og kastede op af smerter. Jeg vil hellere føde tvillinger igen!! Smerterne var primært i ryggen, og de udviklede sig fra en let murren, som jeg tænkte, at jeg kunne sove fra, og så var det nok bedre i morgen, og til rigtigt stygge på et par timer.

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

tak og opdat
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 17:26

Tak for alle svarene :-) Jeg ved ikek hvad jeg har haft. Men jeg har fået pencillin nu i snart 14 dage - det er 3 dage siden jeg rejste mig fra sengen. Men jeg har er godt på vej og har det meget, meget bedre :-) jeg er stadig træt og har ikke så mange kræfter - men spiser sundt og så kommer det vel stilel og roligt hen ad vejen :-)

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 05:35

Jeg har haft mange blærebetændelser - synes godt nok 14 dage er længe! Normalt er jeg over mit efter nogle dage, hvis jeg får medicin

Bækkennyrebetændelse har jeg skam døjet med også. Første gang troede jeg bare det var ondt i ryggen, så gik med det alt for længe, indtil jeg var helt syg af feber og rigtig, rigtig skidt. Blev indlagt og fik væske og antibiotika i drop.

Det gør ondt i ryggen i den ene eller begge sider, helt oppe hvor nyrerne sidder.

Alm blærebtændelse gør som regel kun ondt hen over lænden.

Jeg har desværre haft mange Bækkennyrebetændelser, det var dog heldigvis kun den første der krævede indlæggelse. Her havde jeg ingen symptomer på blærebetændelse først, det kom ud af den blå luft!

Er din urin blevet testet for resistens? Det er virkelig ikke normalt at være sløj efter 14 dage! Antibiotika virker efter et par dage. De gange det ikke har virket, har været fordi mine bakterier var resistente, og så fik jeg noget andet. Nyrerne skal man ikke spøge med.

HUSK at få testet din urin igen når du er færdig med behandlingen!! Meget vigtigt. Det er ikke altid lægen husker det, så bed selv om det. Så kan du få afklaret om du er rask, eller om du blot er symptomfri

Mvh. Sophie (:

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd

lidt svar
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 16:23

Tak for svar Sophie :-) Jeg skal lige sige at pencillinen også virkede efter nogle dage. Men den første portion, jeg fik, var bare til 3 dage - og da jeg så blev testet var der masser af bakterier tilbage i urinen - så gav han mig til 10 dage til. Bakterierne blev dyrket og på mandag skal jeg have taget en test for at se om alle bakterier er væk nu.

Jeg har det meget bedre så pencillinen har virket :-)

3
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider