Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

hvorfor kan man ikke får part som voske
Forfatter: 
Dato:  02-07-2014 20:02

Hej

jeg har prøvet søge part et par gang her i men når jeg så skriver jeg har nogle handicap og har noget overvægt hed. og de så får af vide hvad mine handicap er og min vægt er så vil de ikke har jeg kan ride på deres hest. jeg mener bare man kan ride selv om de handucap jeg har. Og med den vægt jeg har. Jeg forstå ikke folke par lige lade mig prøve en tur så kan vi da snakke med det. jeg skriver da med åben kort. Jeg ved at ridening hjælper mig. Jeg er også åben for lære nyt.

0
0
Svar på denne tråd

Der kan være to ting i det.
Forfatter: 
Dato:  02-07-2014 20:34

Det ene kan være, at ejeren ikke ved præcis hvad hesten kan bære, men sammenligner med egen vægt. Jeg ville nok lige akkurat lade en rytter på +10kg. sammenlignet med min egen vægt ride min islænder, men jeg ville klart sige fra ved +30kg.

Det andet kan være handicappet. Pudsigt nok hørte jeg et kort indslag om handicaps og folks reaktion på det i radioen i morges og de fleste trækker væk fra det ukendte. På den ene side er samfundet indrettet med en parallelverden, hvor der tages ekstra hensyn til handicaps (og det skal ikke være anderledes. Forskellige mennesker har forskellige behov og kunnen og jeg synes det er GODT, at mennesker med et handicap kan deltage i samfundet og arbejdslivet med det DE kan levere), men den har på den anden side den ulempe, at mange ikke ved hvordan de skal forholde sig til en handicappet. Og det er ofte mangel på oplysning eller generthed hos den ikke-handicappede, der gør udslaget.

Min største bekymring ved en handicapppet rytter ville klart være, om handicappet ville have indflydelse på sikkerheden for rytteren omkring min hest. For jeg kan ikke garantere, at min hest opfører sig som et udstoppet æsel i enhver situation.

Venlig hilsen Camilla

Herman Sprenger bid sælges

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

6
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-07-2014 20:37

Nogle mennesker ønsker ikke overvægtige på deres ridedyr af flere årsager, og den må man respektere.

Nu ved jeg ikke hvad dit handicap er, hvordan du er osv, men kan det tænkes at folk ser det som en farlig coctail at sætte dig sammen med deres dyr? Og at det sikkerhedsmæssigt er uforsvarligt at lade dig håndtere deres dyr? Det kan lige så vel være det niveau du kan tilbyde, de ikke står og mangler. Mange hesteejere ønsker parter og lånere som kan videreudvikle dyret og øge dens værdi.

Hvis du virkelig bare gerne vil ridning, vil hestene og ønsker det, og er villig til at betale for det, så findes der rideskoler med udemærkede heste til formålet

Som sagt kender jeg dig ikke, ved ikke hvad du fejler og hvordan du er i omgangen med heste, det skrevne er blot mine tanker.

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

7
0
Svar på denne tråd

Hm........
Forfatter: 
Dato:  02-07-2014 20:37

Nuved jeg jo ikke hvad dit handicap og din vægt er. Og du behøver heller ikke skrive det her ;)

Jeg kiggede på din præsentation og det er udelukkende den og dit indlæg her jeg skriver ud fra.

Du beskrive kun hvad DU vil ha, ikke hvad du kan tilbyde. Det er ikke nødvendigvis noget galt i (kun) at ha redet på rideskoleheste, men hvor langt er du kommet? Har du f.eks. redet lidt konkurrencer, sprunget eller andet?

Du beskriver ikke havd du vil til yde udover at ride på en hest. Vil/kan du hjælpe i stalden med fodring, mugning, ind og udtræk eller andet af det, der også tit hører til at ha en part. Er du villig til at betale noget?

Din præsentation ligner meget dit indlæg her. Jeg får umiddelbart opfattelsen af, at du er lidt sur og mopset på hesteverdenene måske også tænker 'det er synd for mig, jeg er handicappet så jeg har fortjent at få en hest stillet til rådighed'. Jeg kan sagtens tage fejl.

Det næste jeg tænker er, uden at vide hvad dit handicap er, kan du så klare at hente hesten på fold, strigle, sadle op og ride uden at jeg skal hjælpe dig? Hvad hvis hesten bliver forskrækket så du ryger af? Kan du selv komme op, måske fange hesten igen osv.

Jeg ville ikke være afvisende for at en handicappet af og til red på min hest, men der ville være så meget, der skulle afklares først. Og HVIS jeg skulle ha en part på hesten var det jo for at hun kunne arbejde lidt mere, ikke for at jeg skulle ha ekstra arbejde ud af det.

Keg håber du lan bruge det til noget. Det er bestemt ikke skrevet for at være ond mod dig, men er mit bedste svar til dig udfra dit indlæg og din præsentation.

Mvh. Sanne

Velholdt brugt hestetrailer søges.

20
0
Svar på denne tråd

Jeg vil ha'
Forfatter: 
Dato:  02-07-2014 21:42

jeg vil ha'.... Det er det jeg læser ud fra din annonce....

Og ja, så tænker jeg - Køb din egen hest, få den opstaldet hvor det passer dig og få dig en part til den....

Når man har mange krav, så bliver man nødt til at betale for det man vil have....

Zamangah

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

9
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2014 22:41

Nu læste jeg også din annonce på din præsentation og den er meget negativ.

Prøv noget i stil med:

Jeg er en moden dame på 44 som ønsker en parthest hvor jeg kan komme videre med min ridning. Jeg har redet en del på rideskoleheste og (skriv så her om dit niveau osv).

Jeg søger en større hest, da jeg ikke er den mindste, og jeg synes det ene skal passe til det andet. Derudover har jeg nogle handicaps (og her tror jeg du er nødt til at skrive hvad og hvordan de har indflydelse på din ageren som part) men til gengæld kan jeg tilbyde en engageret og pligtopfyldende partrytter.... osv.

Dette er bare en ide uden at kende dit handicap og din vægt, men jeg tror ikke du får nogen part når du fokuserer på dem der allerede har afvist dig, det er helt uvedkommende for de andre der søger parter. Derudover skriver du der skal tages hensyn pga. dit handicap, men jeg mener du er nødt til at skrive hvordan i din søge annonce, ellers ville jeg også personligt hoppe videre.

Ellers tænker jeg om du ikke kan leje en elevhest nogle timer om ugen hvor du har den for dig selv f.eks? For jeg tror for at være realistisk det kan være svært at finde en part hvis man er handicappet, her tænker jeg mest på, som de andre også nævner, sikkerhed og om du kan tage dig af hesten. Men er du fuldt i stand til det bør du netop lægge vægt på det i annoncen så folk kan se der ikke er noget problem i det

8
0
Svar på denne tråd

min part
Forfatter: 
Dato:  03-07-2014 10:04

da jeg søgte part til min hest, havde jeg intet mod folks havde lidt ekstra kilo. bare de havde den fornødne viden og niv der skal til at ride min lidt vågne hest 182.

og du trods handicap kunne lave de ting i stalden der er på det dage parten har den. og ikke mindst er mødestabil.

når du laver part annonce så tror jeg du skal skrive hvad du kan og ikke kan. da det betyder meget når man sidder og leder efter kommende part til sin hest.

det er okay at have begrænsninger, det har jeg selv , du bør bare oplyse hvd du kan tilbyde.

jeg er sikker på der er en part derude:D

Lifewave er fantastik :D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-07-2014 10:05

Du er simpelthen nød til at a skrive noget mere om din vægt og dit handicap, og hvad du kan eller ikke kan.

Ud fra hvad du skriver så tænker jeg straks nej tak - jeg ville under ingen omstændigheder have en stor tung rytter, der måske ikke kan følge hesten så godt pga. et handicap, til at sidde og bumpe rundt på min hest, så jeg worst case ender med at den får ondt i ryggen og sadlen bliver redet skæv osv. Derudover er der væsentligt forskel på at være rideskole rytter og privatrytter, mange rideskole ryttere har ikke særlig meget erfaring i at passe en hest, og min part skal altså kunne opdage og håndtere hvis der er noget i vejen med hesten,så du må også uddybe hvor meget erfaring du egentligt har med heste.

Derudover er hele pointen med en part at vedkommende skal kunne aflaste ejeren, og passe hesten de dage ejeren ikke kan, så hvis hesten står et sted hvor man selv skal klare en del af staldarbejdet, så duer det jo ikke hvis parten ikke kan gøre det.

Men det kan jo sagtens være at alt dette slet ikke er et problem for dig, og så synes jeg bestemt at du skal skrive det. Tror faktisk at der er mange der vil være glade for en voksen ansvarlig part, jeg er ihvertfald meget glad for min.

Mvh. Louise O.P.

Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance

5
0
Svar på denne tråd

har selv et handicap
Forfatter: 
Dato:  03-07-2014 22:28

Synes Caroline har ret. Når du skriver at der er nogle begrænsninger som skal tages hensyn til, vil det være bedst at skrive, hvilke begrænsninger er er tale om. Handicap er et vidt begreb, med mange forskellige grader.

Personligt oplever jeg selv at folk bliver overrasket, når de møder mig, fordi at de havde forestillet sig at mit handicap var større/ mere synligt. Det samme med overvægt, der er forskel på 10 kg for meget og så 45 kg. Må indrømme at når jeg læser overvægt, tænker jeg xxxl.

Måske det kunne hjælpe med et par billeder på profilen, gerne til hest? Så man kunne se personen istedet for begrænsningerne. Ved ikke om det giver mening, men det er lidt svært at forklare

Det er en rigtig god ide at gå til ridning/have part på en rideskole. Det var sådan det startede for mig (altså med at passe private heste). Jeg har passet/redet på mange forskellige heste igennem tiden, også efter jeg fik min egen. Det har aldrig været et problem at finde nogen. Men det var alle nogen fra rideskolen, eller nabolaget, som havde set mig ride.

Håber det lykkes dig at finde en part

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Få hjælp
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 16:40

Og få hjælp til at gennemlæse det du skriver, det er meget svært at komme igennem :-)

Venlig hilsen Gitte

2
0
Svar på denne tråd

Nu får jeg nok nogen på kassen ;-)
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 23:02

Jeg er selv en overvægtig rytter (godt i gang med at smide overvægten) og ville helt klart foretrække, at en part er rimeligt normalvægtig - et par kilo for meget på sidebenene gør intet, men jeg ved selv hvor stor en kamp det er at holde styr på for mange kilo på kroppen. Hvis man oveni det samtidig skulle lære min følsomme dame at kende og lære at trykke på de rigtige knapper - det kunne hurtigt blive noget rod... Og der er ærligt talt en årsag til, at jeg knokler for at tabe mig :-)

Men i min verden, så kunne jeg se igennem fingre med overvægten, hvis det var dressur og rytteren var dygtig nok (og holdt sig indenfor de 15% af min hests vægt).

Til gengæld ville jeg være meget skeptisk i forhold til at du skriver handicap af 2 årsager:

For det første har jeg en meget følsom dame, som reagerer på, når rytteren ikke gør tingene rigtigt - et også være sig, hvis man sidder skævt eller har et svagere ben eller en svagere arm eller lignende fra et handicap. Og det ville være et problem ikke alene for parten, men også for mig, hvis der kom en rytter på, som red hende skæv og forvirrede hendes signaler.

For det andet ville jeg være bekymret for stabiliteten - især fordi du skriver der skal tages hensyn. Betyder det, at du ikke kan klare hesten alene? Kan du ikke klare det arbejde der følger med? Kan jeg regne med, at de aftaler vi laver bliver overholdt og fremmødet er stabilt?

Derfor ville jeg ret hurtigt sortere fra - ene og alene fordi jeg har en meget følsom hest, som kræver det rette match. Og sådan tror jeg faktisk mange af vi hesteejere med konkurrenceheste eller generelt private heste tænker :-) Vi leder efter det rette match til både hesten og os, så vi kan havde ro i sindet :-)

Christine og Faith...

RG kurser

Dressur og springkurser

v. examineret træner Rune Gludsted

Se mere på:

www.facebook.com/#!/groups/ 114989071912326/

4
0
Svar på denne tråd

det er svært..
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 15:22

Nu ved ingen af os jo hvad din vægt er og hvad dine handicap er.

Her ville en overvægtig rytter godt kunne få en part, men det kræver at rytteren er rutineret. En overvægtig urutineret rytter, får ikke lov at ride på mine heste.

Hvorfor får du ikke part, på en af de heste der er på den rideskole hvor du i forvejen rider.

Ofte får man jo parter på sine heste, for at få den redet lidt ofterer og for at få lidt hjælp i sin stald. Har du ikke ret meget rutine og en handicap der gør at du ikke kan deltage i staldarbejdet og der daglige arbejde med hesten, ud over at ride rundt på den, er det jo ikke til nogen hjælp for ejeren.

IMC nu med ny PROP.

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider