Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Konkurrenceklausul som ledi
Forfatter: 
Dato:  11-05-2014 21:40

Kære ænder

Er der nogen her, der har forstand på konkurrenceklausuler?

Funktionærlovens §18 siger, at man skal kompenseres for konkurrenceklausul med 50% af sin løn i hele den periode, klausulen gælder for (hvis jeg forstår det ret). Mit spørgsmål går på, hvordan man er stillet som virksomhedspraktikant (ledig i ulønnet, 4-ugers praktik i privat firma) i en funktionærlignende stilling?

0
0
Svar på denne tråd

Tralalalulalej
Forfatter: 
Dato:  11-05-2014 22:50

Kommer an på din kontrakt, hvis det står i den du er omfattet af konkurrence klausul så er du, hvis ikke det står i din kontrakt er du ikke :)

Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

0
0
Svar på denne tråd

Men....
Forfatter: 
Dato:  11-05-2014 23:03

Så enkelt er det ikke, for jf. lovgivningen skal kompensationen svare til 50 % af lønnen i den givne perioden, men som virksomhedspraktikant er man ikke lønnet.

0
0
Svar på denne tråd

Tra lalalalalalalal
Forfatter: 
Dato:  12-05-2014 00:00

Så ville jeg ringe til fagforeningen og spørge :)

Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

0
0
Svar på denne tråd

konkurrenceklausul
Forfatter: 
Dato:  12-05-2014 00:42

Den ville jeg også tage med fagforeningen. Jeg tænker,at det virkeligt problematiske er, hvis klausulen rækker ud over ansættelsestiden - så bliver praktikken en belastning for den ledige, i stedet for en erfaring / kompetence.

mvh. tina

Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd

Meget forskelligt..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2014 08:27

jeg ville forhøre mig ved den virksomhed du har klausulen fra og få deres svar på skrift.!

I vores står der at vi ikke må arbejde med forhenværende kunder i 1½ år efter arbejdsophør, en kunde er en kunde vi har faktureret over ½ time på indenfor der sidste år inden arbejdsophør..

Altså kan jeg sagtens starte i en konkurrerende virksomhed uden problemer, bare jeg ikke jagter tidligere kunder..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-05-2014 08:31

Bare lige for at forstå det rigtigt. Kan man som virksomhedspraktikant, blive præsenteret for at skulle underskrive en konkurrenceklausul?

Det kan jeg slet ikke forstå er tilladt. Hvordan skulle det være en hjælp til at komme videre?

2
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-05-2014 19:49

Hvis du kun skal være i et firma i 4 uger som praktikant er det yderst usandsynligt, at du kan nå at få så vigtige informationer og/eller kundekontakter at du kan 'skade' virksomheden. Det lyder mest som en automatisk og ret uigennemtænkt holdning fra dem.

Mvh. Sanne

Pt. uden signatur :D)

0
0
Svar på denne tråd

konkurrenceklausul
Forfatter: 
Dato:  13-05-2014 22:02

som praktikant skriver man ikke under på en konkurrenceklausul, men derimod nok en tavshedpligtattest, men jeg læser dette som at ts har en klausul fra sit tidligere job, som virksomhedspraktikstedet ville falde ind under hvis det var en reel ansættelse.

om en virksomhedspraktik falder ind under klausulen er det nok kun din fagforening, der reelt kan svare på, dog kan jeg forestille mig at den måske gør det, men det betyder jo en del hvis du skal opgive 50% af dine dagpenge pga klausulen og der mener jeg ikke at kommunen kan forlange at du tager praktikken.

mvh

Mie

Med de fire skønne arabermuler <3

1 års ox hingsteplag og 2 års hoppeplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider