Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Køkkenindretning
Forfatter: 
Dato:  25-03-2014 18:09

Jeg har lige valgt nyt køkken.

Nu venter vi kun på opmåling og tegningerne... Men men

De vil jo gerne ha lidt info om hvad jeg gerne vil have i køkkenet.

Hvad kan I ikke undvære i jeres køkken, hvad er vigtigt, hvad savner I i jeres køkken (tænker alt lige fra størrelsen på håndvasken, ovn/komfurtype, skab/skuffesystemer, placeringer af div. ting...)

Jeg får spisekammer lige ved siden af køkkenet.

Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Mit køkken
Forfatter: 
Dato:  25-03-2014 19:33

Jeg elsker:

min vandhane, hvor jeg kan hive i den, så jeg kan skylle hele vasken eller rundt i gryden. Bruger den ofte hver dag

mine to lange hylder, hvor der står en masse glaskrukker, til fx mel, havregryn, nødder, pasta osv

jeg elsker mit MEGA meget skabplads - så alt kan ryddes væk :D

min min pynte hylde, hvor jeg kan hænge mine vinglas og stille mine flotte keramik te krus - så jeg kan se dem hver dag :)

at at min microovn står inde i et skab

hos mine forældre er brødristeren i en skuffe - hvor ledningen er dernede! Super praktisk, så tager du bare skuffen ud og rister brødet. Og den er gemt væk!

Mine skuffer til dåser fx - skønt at hive en skuffe ud, så du Lan se det hele - istedet for at nogle er gemt væk bagi!

Det det var vist det - undskyld gentagelserne af nogle ord. Skriver på mobilen og den driller!

<3 med katten Dixie <3

Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!

Unge med høreproblemer - se her!

1
0
Svar på denne tråd

Ja, lav så
Forfatter: 
Dato:  25-03-2014 20:42

meget skabsplads og skuffer som muligt - eeeelsker at kunne gemme ting væk. Og så er det lækkert at kunne se ind i skabene, trække hylder og skuffer ud, så man kan se, hvad man har.

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Smarte skaber
Forfatter: 
Dato:  25-03-2014 20:49

Jeg vil ikke blære mig med hvad jeg har, men hellere nævne hvad jeg savner:

Skabe med skuffer, så ting kan hives ud, og intet vælter når man skal have fat i det bagerste

Et elektronikskab, som nævnt ovenfor, bare med alt

OPVASKEMASKINE!!!

Rigelig bordplads

ILD - altså gaskomfur

kæmpeovn

Stort vindue/udestue/drivhus i selve køkkenet til krydderurter og andre småplanter.

Det jeg har som jeg er glad for er: 2 elektriske kaffemøller: 1 til kaffe og 1 til krydderier.

Et stort smukt skab med glaslåger så jeg har overblik over mine krydderier og tørvarer, og kan lade mig inspirere når jeg laver mad.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

jeg får...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 02:44

Lige om lidt får jeg:

- en STOR vask med armatur på vasken, så køkkenbordet af træ ikke rådner omkring det.

- en opvaskemaskine - den skal tilbedes hver dag!!!

- plads, plads, plads! Ikke så meget skabsplads, det får jeg faktisk lidt mindre af, men luft i køkkenet, og overblik over sofa-område og legerum. Det har jeg virkelig savnet.

- Et gulv uden revner eller dørtrin så Marie (robotstøvsuger) kan komme rundt og få det meste med.

- Og nok det bedste. Jeg har nu et u-køkken, som egentlig bliver lavet om til et vinkelkøkken. Men... der kommer nu alligevel en lillebitte bordplade på den side, jeg ellers har taget ned. Så kan barylerne sidde på den anden side og hjælpe med at skrælle gulerødder og skære tomater, og jeg kan komme i ovnen og opvaskemaskinen uden hele tiden at falde over eller flytte barylere og skamlerne de står på. Er I godt klar over, hvor lang tid det tager en treårig at hoppe ned fra en skammel og flytte den??? Og jeg kan lave pandekager eller klatkager og fodre dem løbende, imens de er varme. Det bliver SÅ godt :-)

mvh. tina

Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd

2 ovne
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 10:34

jeg ville ikke undvære mine 2 indbygningsovne, den ene med micro dvs en kombi ovn.

Det er faktisk tit jeg bruger begge ovne samtidig hvis mad skal ind på forskellig temperatur, eller bager i den ene mens maden laves i den anden osv.

• Mine kogeplader støbt ned i gratipladen(altså 4 cirkler ikke en firkantet plade). ser godt ud og er funktionelt perfekt.
  • lys- det er vigtigt for mig med massere af lys både naturligt og kundstigt så maden kan tilbederes i lys så man kan se hvad man laver.
  • min brændeovn med 2 sider. den ene vender mod stuen- den anden side mod køkkenet. giver så perfekt landlig idyl

Mit køkken er fra 2007- dengang var det KVIK hvid højglas der var et hit- så sådan et har vi

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 12:47

En cooker vand hane, der kommer kogende vand ud af( nej ikke farlig) så er man fri for elkedel vandet er kogende med det samme.
Mine under skabe er store skuffer, det er jeg meget glad for.

2
0
Svar på denne tråd

Let tømning af opvasker
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 20:01

Det, jeg sætter mest pris på i mit køkken, er, at det er nemt at tømme opvaskemaskinen. Tallerkener og glas bor i et skab umiddelbart over opvaskeren, så man ikke skal gå fra opvaskemaskinen, for at sætte de fleste ting på plads.

0
0
Svar på denne tråd

hanneb
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 20:08

Det var dæleme godt tænkt! Men hvad så når de skal ned i opvaskeren?

mvh. tina

Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-03-2014 22:31

I mit køkken elsker jeg:

Mit gaskomfur! Ej det er bare nemmere altså.

Min dybe og forholdsvist store vask. Jeg hader at stå og vaske en kæmpe suppegryde af, som ikke kan være i vasken og derfor sprøjter ud over det hele. Så stor dyb vask er godt.

Min lille hylde over komfuret. Udnytter pladsen over emhætten super godt. Her har jeg krydderier samt min mikroovn. Så nemt lige at række op efter krydderierne, når de står lige over komfuret.

Hylder og skabe! Køkkenet skal være rydeligt, så ind med gryder og tallerkener.

Mine smalle hylder hele vejen rundt i rummet. Der er der lige plads til krus, bøtter med mel og sukker, te-æsker og den slags. Igen god udnyttelse af pladsen i et ellers lille køkken.

Min brede hylde lige over døren, hvor alt mit sprut står til skue :P haha.

Min smarte dims til at stille tallerkener på, så de kan dryppe af efter vask. Så behøves man ikke bruge tid på at tørre dem af!

Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  27-03-2014 20:33

Jeg mangler lidt nogen pæne ting at sige om vores nuværende køkken, men jeg har flere ideer om hvad mit næste køkken skal have :D

En marmorplade, så der er et sted at rulle dej ud og stille varme ting på.

Masser af bordplads - og opbevaringsplads!

Et "skuffeskab", der kan trækkes ud i hele skabets højde, med hylder. Måske ikke så relevant når du får spisekammer lige ved siden af (misundelse er en grim ting... )

Selvrensende ovn

Komfur med mere end 4 kogeplader

Håndvask med integreret armatur, så det letter rengøringen

Don't tell me the sky is the limit,

when there are footprints on the moon!

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-03-2014 05:48

en 70 cm dyb bordplade er altså super at stå at lave mad ved,- og i det hele taget god bordplads!

køle/fryseskab med udv. automater for isterninger og koldt vand.

Quoker vandhane

indbygningsovn, gerne i arbjedshøjde i stedet for i et underskab

mulighed for at gemme diverse maskiner væk: brødrister, kaffemaskine, el-kedel,- men på en måde så de stadig er sat til

musik/radio i køkkenet

dobbeltvask, så jeg har et ekstra rum at smide opvaskebørste, karklud osv i

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Elsker
Forfatter: 
Dato:  01-04-2014 22:14

Elsker

min kogeplade med plads til 5 gryder - 90 cm bred.

min emhætte som er skrå ud fra væggen så jeg ikke står og banker hovedet ind i den.

mit amerikanske køleskab med koldt vand og isterninger.

min kæmpe vask fra Bahco - vi har olieret egetræ på bordene, og så er en stor vask super til afsætning, så bordet ikke bliver grimt.

min disk med plads til at ungerne kan sidde og lave lektier mens der laves mad.

Mine store brede skuffer rundt i hele køkkenet.

at mine tallerkner og krus står i en af skufferne lige ved opvaskemaskinen, og i en højde så børnene selv kan nå dem :-)

mine sorte klinker på gulvet som får vand til at forsvinde uden pletter, og som er nemme at rengøre.

Mine flotte 6 cm tykke bordplader i flot olieret egetræ - giver køkkenet sjæl og varme.

mine 3 affaldsspande i samme skab - fra modulia - så jeg nemmere kan sortere affaldet.

indbygningsovn er helt uundværlig.

Mangler

Et højskab til eks. morgenmadsprodukter som ofte er for høje til at stå i mine skuffer. Det stod på ønskesedlen da vi lavede køkkenet, men vi kunne ikke finde plads uden at skulle gå på kompromis andre steder og det ville vi ikke.

Er træls

mine 3 hjørneskabe. Det er næsten umuligt at udnytte pladsen bagerst i hjørnet. Ville meget hellere blænde hjørnet af, og lave ekstra skuffer i stedet.

Helena

11 års hoppe e. Donato/Michellino/Roots XX

3 års hoppe e. BH Romanov/BH Leredo/BH Romancier

0
0
Svar på denne tråd

kommentarer
Forfatter: 
Dato:  02-04-2014 09:37
jeg elsker hver en detalje i mit køkken fra 2009.

Ting jeg aldrig får igen, men som er så fedt:
To vaske, så vi aldrig står hinanden i vejen i køkkenet.
Mit 75 cm brede fuldhøjde kølefryse skab med nul zone til grønt.
Mit 90 cm induktions komfuret med fem zoner.
Opvaskemaskine løftet 45 cm over gulvet,
Ovn i et højskab i fornuftig arbejdshøjde.
Mine tre barstole på den anden side, perfekt til lektielæsning, rødvinshygge, kaffe hygge, mens en eller to er i køkkenet og andre kan være med uden at stå i vejen.

Ting jeg til hver tid vil opnå i mit næste køkken:
En Qoukker, kogende vandhanen.
Masser af store skuffer.
Skraldespanden i en skuffe.

Jeg ville ikke sætte en dampovn ind en anden gang, den bruger vi alt for sjældent.

Mit køkken er et Kvik, sort højglans med 6 cm egetræs plade, høj sokkel, xl skabe så vi er på 98 cm bordhøjde. perfekt til mennesker på 190 cm højde.

Mvh
Jackp
ot

1
0
Svar på denne tråd

Køkken ...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 08:36

Faktisk er der kun 1 ting jeg ønsker mig i mit nuværende køkken.. Og at jeg ikke har det er faktisk ren nærrighed ;) .... Jeg ville ønske vi havde en Qooker/kogende vand i hanen ...

Til gengæld elsker jeg at mit u-køkken har så meget plads (har et kæmpe køkken/alrum - med 10 pers langbord i alrummet) ... Både alt skuffepladsen men så sandelig også den meget gulvplads...

Jeg elsker at min indbygningsovn sidder i "børnefri" højde - og at jeg har 5 kogezoner istedet for de sædvanlige 4 ...

Selvom det er lidt noget pjat elsker jeg også vores amerikanerkøleskab - særligt ismaskinen der både laver alm isterninger og knust is samt koldt vand ... Vores store på 3 kan selv tage et glas vand på den måde - det er en lille men meget dejlig ting ;) ...

*Gift med en ponypige og erstattet af en IrishCob*

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville nødig undvære
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 10:31

Mit rullebord med tre hylder Det bliver brugt rigtigt meget herhjemme !

Mangler du reg.smed? Kig på min præsentation.

Mvh Charlotte der kun ytrede sin mening, velvidende at andre har en anden.

0
0
Svar på denne tråd

Det perfekte køkken
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 10:22

Jeg vil gerne, i mit kommende køkken, have:

- 2 ovne

- En smart løsning til min grimme røremaskine (nødvendig med cøliaki)

- Skuffer - masser af dem. Skuffer er meget mere praktisk end skabe!

- Microovn inde i skab

- Skabsfryser

- Stort køleskab (Stål - ved det er upraktisk - men det er pænt!)

- Opvaskemaskine (Stål)

- Stort komfur - induktion - 5/6 kogeplader

- Kogende vand i vandhanen

- Masser af stikkontakter - stor mangelvarer i mit nuværende!

Det var vidst det :D

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

0
0
Svar på denne tråd

Hjørneskabet
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 23:06

Nu nævner en hjørneskabet... Her er et link www.kokkenkob.dk/ artikel.asp?n=Hj%F8rne...&ID=76 Jeg hader selv hjørneskabe og var egentlig næsten klar til at blænde da jeg skulle købe køkken i 2011... Dog sagde pladsen ikke helt go for det... Jeg valgte karrusellen med de indgående låger.. Godt valg!! Den er jeg blevet glad for..

0
0
Svar på denne tråd

Uundværlige features i køkkenet
Forfatter: 
Dato:  27-04-2014 14:31

Jeg ville lige give mit indspark i debatten om, hvad et fedt køkken bør have.

Et lækkert og flot køleskab med rummelig fordeling af frys og køl. Jeg er særligt forelsket i SMEGs sorte retrokøleskab. Det er virkeligt lækker. Drop de der kedelige køleskabe uden karakter, som de er så glade for at sælge ude i Elgiganten.

En anden ting i køkkenet som er et must er en cooker. Det har jeg selv fået installeret, og et er simpelthen en befrielse at kunne tappe kogende vand, så snart du har brug for det.

Ellers synes jeg et køkken skal være strømlinet og simpelt i design. For guds skyld aldrig vælg birketræ eller noget i den dur til skabslågner.

For yderligere inspiration skriver jeg lidt om gode idéer til boligen, som du kan finde lige her.

Vh. Joen

0
2
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2014 22:16

Jeg kan da lige fortælle hvad jeg har valgt...

Det blev Verona fra JKE design, lidt landlig idyllisk bondestil, perfekt til en romantisk bondekone som mig. Samme inventar skal bruges til bryggers og bad.

køkkenet bliver i U-model med stor vask ved vinduerne, stort konfur med 5 plader, skjult køle/frys, "bar" hvor jeg idyllisk ser mine pragt eksemplarer af to dejlige drenge, sidde og lave lektier mener mor sylter, bager og laver husmandskost, så bliver der detaljer med små pynte-apoteker-skuffer, masser af skabe og skuffer, ovenskabe med glas.

Der kommer lys granit bordplade som passer godt til de fliser vi har valgt.

Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

4
0
Svar på denne tråd

Nyt køkken
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 11:47

Vores sommerferie i år står på "lav nyt køkken" og vi glæder os som pisket. Ikke så meget til arbejdet, men til det er færdigt

Har bestilt Kviks model Mano - grebsfrit køkken. Det bliver så fedt.

Får induktion, store brede dybe skuffer, halvhøje skabe med indbygget ovn, der er oppe i højden. Har fravalgt Quaker hos mig fungerer elkedlen fint. Har valgt et højskab mellem 2 vinduer (ville gerne have haft jalousi låger, men det fører KVIK ikke endnu, så får nogle fine glatte der matcher MANO designet) meningen er at jeg kan lukke min køkkenmaskine og kaffemaskine ind bag lågen (når jeg ikke bruger dem naturligvis) så der altid er pænt og ryddeligt på køkkenbordet og ikke står en maskin-park og støver til i skabet er naturligvis installeret el, så de altid er plug-in og klar til brug. Har valgt en stor firkantet vask (uden afsætningsplade) for at kunne have plads i vasken til bradepanden fra ovnen, så rengøring bliver lettere og iblødsætning muligt. Ingen overskabe - men stadig masser af plads, slipper fremover for at skulle finde en taburet at stå på, for at nå op og gøre rent oven på skabe

Uh jeg glæder mig, selvom jeg også kan se frem til en periode med støv, skidt, rod og kaos. Forhåbentlig alle anstrengelser værd

:o) Lillian

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider