Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Er det lovligt??
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 13:20

Hej

Vi står i en situation hvor jeg er røget på A-kasse, og vi har derfor måtte skrabe budgettet til og frasortere unødvendige udgifter.

Derfor har vi opsagt vores alarmsystem.

Jeg bliver så ringet op af virksomheden i dag, at det koster svimlende 1200 kr. (!!!) at opsige alarmsystemet.

Vi har i forvejen betalt i dyre domme for de enkelte alarmenheder, som firmaet naturligvis gerne vil have retur igen, og vi får ikke et depositum eller lignende tilbage - og det er fair nok, for det blev vi gjort opmærksom på.

Men vi er ALDRIG blevet gjort opmærksomme på, at det skulle koste så mange penge at opsige abonnementet igen. Kvinden fra firmaet oplyser mig så om, at det fremgår på den kontrakt vi har underskrevet - at det står med småt.

Jeg finder så min kontrakt, og det eneste der står er, at vi ved "handlen" er blevet gjort bekendt med de gældende abonnementsbetingelser.

Ganske rigtigt, da sælgeren fra firmaet var ude og gennemgå aftalen med os, gennemgik han ganske rigtigt betingelserne fra aftalen. Men aldrig at det skulle koste så meget at få det ned, for så havde vi ganske enkelt aldrig skrevet under!

Mit spørgsmål er så, om de rent juridisk godt kan tillade sig pludselig at opkræve så stort et gebyr?? Jeg står pludselig i en lortesituation hvor jeg ikke har råd til at beholde abonnementet, men jeg har heller ikke råd til at opsige det

Med venlig hilsen

Line Madsen

Fotonørd med ualmindeligt stort F!

Se evt. mine billeder på:

www.Line-Madsen.dk

www.facebook.com/FotografLineMadsen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 13:23

Desuden oplyser kvinden fra firmaet mig med, at hun kan tilbyde mig at sætte abonnementet i bero, da det så bliver billigere, og at "det kan jo bedre betale sig end at opsige det". Til det må jeg jo bare give hende ret i at den har de kringlet rigtigt fint og i øvrigt svare, at jeg hverken har tænkt mig at fortsætte som kunde hos dem, eller at betale 1200 kr. for ikke at være det længere. Min frustration er bare, at jeg bruge tid på at finde ud af, hvordan.

Med venlig hilsen

Line Madsen

www.Line-Madsen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Men har
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 13:46

i ikke fået noget papir med abonnementsviklår på? Du må da kunne finde det der, hvis det står skrevet....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 13:58

Vi havde en sælger ude, der forklarede os de forskellige betingelser ift. hvad der sker når alarmen går, hvor lang opsigelsesfrist vi har osv osv.

Vi fik aldrig at vide at der var et opsigelsesgebyr, og har heller aldrig fået noget på skrift om, at der er et opsigelsesgebyr. Jeg har desuden søgt deres hjemmeside tyndt på så vel min brugerside som deres offentlige side, og ingen steder kan jeg finde noget om et opsigelsesgebyr

Med venlig hilsen

Line Madsen

www.Line-Madsen.dk

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 14:49

Mig bekendt er det piv-ulovligt at sælge så meget som en slikepind til en person hvis man ved at vedkommende ikke har råd til at betale. Jeg kan simpelhen ikke huske hvilken lov det står i, men det er enten købeloven eller aftaleloven... det kan være at der er en jurastuderende her der kan huske det?

Med det i baghovedet, så ville jeg tilbyde dem at træde ud af abbonementet uden at betale det omtalte gebyr, da de dermed vil kriminalisere sig selv ved at holde på deres aftale. Giver det mening?

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

1
0
Svar på denne tråd

Jens Sigurdson
Forfatter: 
Dato:  20-09-2013 19:32

Jeg vil jo så nødigt kloge mig....men skulle der være en lov, der forbød folk at sælge til insolvente personer, ville der så ikke være en anden slags mennesker registreret i Ribers????

Missolga

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  21-09-2013 20:24

For mig lyder det bestemt ulovligt og jeg tror ikke den holder at de påstår at sælger har gennemgået det, når det ikke står på de papirer i har skrevet under på!

Er det ikke Forbrugerombudsmanden man skal sende sagen til? Eller OperationX ;-) de søger vist altid en god sag!

Snart mor til 2!

0
0
Svar på denne tråd

nu ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 03:26

hvem firmaet er, men jeg er nu pænt sikker på at er det G4S ellers Securitas (gamle dansikring) så har du helt sikkert fået abb. vilkår om det så er noget du finder via et logon på en hjemmeside ellers modtaget med posten ved abb. start.

Jeg tvivler simpelhen på de ikke har garderet sig i hoved og mås.

Et andet godt råd er begge disse firmaer har tunge skyts i form at jurister som ikke laver andet end og trække andre rundt i manegen.

Så med mindre du er HELT sikker og kan finde det på skrift, så kan det bedre betale sig og betale inden du har en større regning med rykkergebyr og efterfølgende RKI.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 08:00

Om det pruhest skriver er rigtigt vil jeg ikke gøre mig klog på, har ingen erfaring med de firmaer hun nævner. Men vil bare lige informere om at hvis du skriftligt erklærer dig uenig i en regning skal firmaet sætte det hele i bero til det er afklaret hvem der har ret. Du kan altså ikke blive smidt i rki mens sagen undersøges.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

Rettighed
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 09:03

Jeg ville skrive til firmaet og bede DEM dokumentere præcist, hvor det står i jeres vilkår, at I skal betale for at opsige abonnementet, før I betaler.

Imens de finder ud af det, så kan du kontakte den nærmeste gratis advokathjælp. Se her: www.gratisadvokathjaelp.dk/ advokatvagten/

Held og lykke

Alt er gedeben.

3
0
Svar på denne tråd

Jamen....
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 14:56

skal man ikke underskrive en aftale, når man opretter den slags??

Og dermed skrive under på, at man accepterer viklårerne??

Der må da ligge en abonnementsaftale et sted....

Hvis der ikke er noget på skrift, kunne du jo påstå at du ikke har noget alarmsystem.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Sende aben tilbage...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 16:26

Jeg er enig med Kirstine. Hvorfor skal du bruge tid på at finde ud af, hvor det står, at du skal betale til firmaet - hvis det står et sted, må de ryste op med en kopi af det dokument, hvor det står. I hvert fald, hvis de vil have pengene.

Jeg ville også bede dem om at dokumentere det med en frist (jeg går ud fra, at du gerne vil opsige inden den 1. oktober?) og jeg tror, at jeg ville skrive, at såfremt du ikke har hørt fra dem inden, betragter du det som deres accept af, at der ikke eksisterer sådan en aftale.

mvh. tina

Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-09-2013 17:28

Hej alle

Først og fremmest, tak for input

Vi har gennemgået ALT hvad vi har fået udleveret (hvilket i øvrigt er stærkt begrænset, og drejer sig om ganske få papirer), og ingen steder fremgår dette gebyr.

Jeg bad hende sende mig en kopi af det vi skulle have underskrevet/accepteret, hvor der stod noget om dette gebyr - hun sender os en kopi, men heller ikke her står der noget som helst om dette gebyr

Ikke på deres hjemmeside - hverken den offentlige del, eller under vores kundelogin - kan jeg finde noget som helst om dette gebyr.

Jeg har desuden fået bekræftet af vores bankrådgiver, at vi under ingen omstændigheder er forpligtet til at betale.

Nu har jeg skrevet en længere mail til deres kundeserviceafdeling om, at jeg antager, at der er sket en fejl. Og så må jeg jo tage den derfra..

Med venlig hilsen

Line Madsen

www.Line-Madsen.dk

7
0
Svar på denne tråd

Slutning
Forfatter: 
Dato:  04-10-2013 10:57

Er der kommet en slutning på sagen?

Ting vi skal af med

Nyt og brugt børnetøj - og meget andet. :)
Søger rød mammutreol fra Ikea.

5
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider