Hej
Vi står i en situation hvor jeg er røget på A-kasse, og vi har derfor måtte skrabe budgettet til og frasortere unødvendige udgifter.
Derfor har vi opsagt vores alarmsystem.
Jeg bliver så ringet op af virksomheden i dag, at det koster svimlende 1200 kr. (!!!) at opsige alarmsystemet.
Vi har i forvejen betalt i dyre domme for de enkelte alarmenheder, som firmaet naturligvis gerne vil have retur igen, og vi får ikke et depositum eller lignende tilbage - og det er fair nok, for det blev vi gjort opmærksom på.
Men vi er ALDRIG blevet gjort opmærksomme på, at det skulle koste så mange penge at opsige abonnementet igen. Kvinden fra firmaet oplyser mig så om, at det fremgår på den kontrakt vi har underskrevet - at det står med småt.
Jeg finder så min kontrakt, og det eneste der står er, at vi ved "handlen" er blevet gjort bekendt med de gældende abonnementsbetingelser.
Ganske rigtigt, da sælgeren fra firmaet var ude og gennemgå aftalen med os, gennemgik han ganske rigtigt betingelserne fra aftalen. Men aldrig at det skulle koste så meget at få det ned, for så havde vi ganske enkelt aldrig skrevet under!
Mit spørgsmål er så, om de rent juridisk godt kan tillade sig pludselig at opkræve så stort et gebyr?? Jeg står pludselig i en lortesituation hvor jeg ikke har råd til at beholde abonnementet, men jeg har heller ikke råd til at opsige det