Nu skriver TS jo ikke at hun vil ride letridning med ridegjorden. Og hun nævner specifikt at hun ønsker et håndtag, så hun kan holde fast (min tolkning).
I mit tilfælde gik jeg over til lammeskind, geleunderlag, underlag, ridegjord OG stigbøjler. Ikke for at ride letridning, men fordi jeg skal have den støtte til fødderne for ikke at spænde for meget i hofter og lår når jeg skal holde benene rigtigt.
Efter at ha redetpå den måde to gange skiftede jeg tilbage til sadlen og sad betydeligt bedre i den.
Så jeg regner helt sikkert med stadig, en gang i mellem, at bruge ridegjorden for lige at træne balancen igen.
Når jeg øver travnedsidning er det bestemt i et meget meget langsomt tempo, nok nærmest som western jog
men det vigtige er, at hesten går langsomt nok til at jeg kan slappe af, øve mig i at følge med hendes bevægelser. Og nu hvor vi har øvet det begynder hun at finde ud af, at langsom trav ikke betyder 'jeg skal over i skridt' men 'bliv ved at lunte'. Og jeg kan jo mærke, at nu begynder jeg så småt at kunne ride lidt i trav, begynde med volter og slangegange. Altså bruge schenklerne.
TS, kom du bare i gang, rytteren skal også ha lov til at tage sin ridning i små små skridt.