Sejt gået at du tør gå i gang, når nu alle tankerne pusler rundt 
Jeg begyndte at ride skovture, have skovtursparter fra jeg var 13 til 30 år. Jeg kom aldrig i en ridehal, og havde aldrig fået undervisning.
Nu er jeg 40 år, og et helt andet sted ridemæssigt 
Som 30 årig fik jeg nemlig min skovturspart foræret - Morgan på 22 år.
Ham havde jeg haft skovturspart på i 1 år. Men gamle Morgan var rentfaktisk en god velredet hest, som havde gået dressur, spring og jagt i sine yngre dage, og ikke havde glemt "knapperne" 
Så jeg fik en fantastisk lærerhest i ham, og begyndte at ride undervisning i dressur og spring, samt klubstævner i spring, dressur og distance, selv en begynderjagt blev det til.
Da Morgan blev aflivet som 25 årig, så begyndte jeg at få blod på tanden. Min nye hest Medoc var 8 år, og i løbet af 1 år, så red vi til placeringer i dressur på La1 niveau og distance på LB-niveau.
I løbet af et par år var jeg så i gang med piaff og passage, så det rykkede virkeligt.
Medoc fik desværre som 15 årig en foldskade, og blev aflivet som pensionist som 18 årig.
Men inden da havde jeg købt hans afløsere i form af to 1 års.
Nu er den ældste af plagene 6 år, klar til at gå LA4-5, og påbegyndt changementtræning til M-klasserne på sigt.
Den anden er 5 år, og klar til LA1.
De er tilredet ude, men ellers har jeg selv trænet dem med hjælp fra min underviser, som er en fantastisk berider.
Så jeg vil sige, at man kan hvad man vil, hvis man ønsker/har mulighed for at bruge tid og penge på det. Jeg bruger ca 3 timer om dagen på mine to heste, og bruger mellem 1000-1500 kr om måneden kun på undervisning.
Så gå du friskt i gang, og husk det vigtigste er at have det sjovt, og have et godt samarbejde med hesten og underviseren.
mvh charlotte