Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

coach...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2013 10:13

Hej er der nogen der har gået ved en coach og fik i det ud ad det som i håbede????

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Coach..
Forfatter: 
Dato:  21-06-2013 17:07

Jeg har gået hos en coach nogle gange ift. nogle personlige udfordringer, men det gav mig ikke noget, jeg havde glæde af på sigt. For mig er det for meget "i hovedet" og det dur ikke ift. det jeg bøvlede med. Jeg skal også have fat i fortiden og undersøge hvorfor jeg ikke kommer videre, mærke det, og så kan jeg gå fremad. Men det er jo bare sådan, jeg har det. Andre er vilde med at gå til en coach.

Hvis jeg ville sætte nye personlige rekorder, f.eks. ift. en sportsgren ville en coach nok være super. Mål - delmål - fremad.

At gå efter det. :-)

Der findes også life coaches, og de er måske bedre men det kommer igen an på hvilket område i dit liv, det handler om. Jeg har f.eks. læst bøger af Sofia Manning, og hun virker til at være rigtig go' og går også i dybden.

Måske skulle du fortælle noget mere om hvad du ønsker hjælp til, så kan du via svarene nok bedre relatere til andres erfaringer. Hvilke mål har du og indenfor hvilket område? Altså hvis du kender dit mål ellers kunne det være godt at tænke over det.

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

At driste sig og være modig gør lykkelig

0
0
Svar på denne tråd

Coaching
Forfatter: 
Dato:  21-06-2013 21:18

Jeps Har gået til 2 forskellige

Den ene gang var i forbindelse med eksamensangst, men det blev desværre mest hypnoseterapi, og gav mig ikke noget videre, andet end et par dejlige meditationer... Den slags kan jeg egentlig godt ordne selv.

Den anden reddede nærmest mit liv, det kunne kun hun have gjort. Jeg var i en langt mere alvorlig situation mht. stress, præstationsangst og udefrakommende problemstillinger. Ikke nok med at coachen var super empatisk og havde samme livssyn som jeg, hun havde også indgående kendskab, og kritisk indstilling, til det sted, hvor mine problemer var opstået. Så hun vendte lige bøtten! Det var i den grad vigtigt, men måske også mere held end forstand, at jeg lige fik fat i hende.

Jeg burde nok have fulgt lidt mere op på sagerne, men det blev bare aldrig rigtig.

Jeg vil klart bruge en coach igen, helst en fra ID life coach-uddannelsen, som jeg også overvejer selv at tage.

Har også forsøgt mig med psykolog, men der er for meget tanke og for lidt handling. Jeg har handlemønstre jeg skal have ændret. Selve de bevidste tanker, har jeg egentlig ret fint styr på. Mine problemer ligger dybere, og skal lige som arbejdes ud. Det er ikke nok at snakke om dem.

Medlem af Bullerklubben

3
0
Svar på denne tråd

jamen hvad skal
Forfatter: 
Dato:  23-06-2013 22:42

jeg bruge det til.

Umildbart lyder min baggrund nok lidt ala Trilles. Som hum har jeg også gået til phykolog og den gang fik jeg en masse med som jeg kunne bruge, men kan se nu at mine handlinger er kommet tilbage, og dette vil jeg gerne havde redskabder til at få bugt med..

Jeg tænkte at en coach kunne gi mig andre redskaber end dem jeg fik ved phykologen, og dermed kunne jeg en gang for alle få kontrol over min fortid, og ikke den styre mig. Eller om ikke andet at jeg bliver opmærksom på hvornår den popper for meget frem

men jeg tænker stadig over om det er der jeg skal hen, eller jeg skal klare tingene selv ligenu og her

0
0
Svar på denne tråd

Coach..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2013 12:43

Hejsa

Jeg har som dig Heidi også gået til psykolog for mange år siden og blev også opmærksom på nogle ting og fik nogle redskaber.

Jeg har dog siden foråret benyttet mig af en coach iforbindelse med noget stress og andre "småting" og vil sige, at det er meget mere effektivt. De kan bedre få en til at ændre på det "mønster" man har og ikke bare komme med redskaber til nogle få uheldige reaktionsmønstre, men går mere i dybden med tingene, så man undgår at gå ned af den vej, der giver problemerne. Det er lidt som redskaber til at se vejen og manøvrere uden om forhindringerne:-)

Jeg syntes en dygtig coach er bedre end så mange psykologer, men der er selvfølgelig også forskel og desværre er coach jo ingen beskyttet titel som sådan, det kan alle i princippet kalde sig. Men det er ikke alle der kan optages i psykoterapeut foreningen. Hende jeg benytter er også uddannet fra Id-akademi, som en anden også skriver om, overvejer også selv uddannelsen på et tidspunkt.

Derudover kan jeg helt klart anbefale dig at læse Anthony Robbins, hans forklaring om hvordan hjernen fungerer, neuro associationer mm., hjalp mig til at holde med at ryge, efter kun få kapitler, det er snart fem år siden og savner det virklig ikke, fordi jeg har "afkodet" mig selv så at sige og skabt nye neuro associationer. Det skal iøvrigt lige bemærkes at jeg røg ca. 15 cigaretter dagligt i over femten år og har prøvet alt, fra rygestopkursus, Hypnose hos Ali Hamann, elektro-terapi, tyggegummi,plaster, you name it;o) Men det var få kapitler af Anthony Robbins bog "Væk din indre gigant", som gjorde udslaget. Han har iøvrigt skrevet et hav af andre bøger, holder foredrag rundt om i verden (har været med til et, helt fantastisk), du kan finde lydbøger og dvd'er mm med ham. Derudover kan jeg også klart anbefale Sofia Manning, hun bor i København, du kan tjekke hendes hjemmeside, hun er uddannet af Anthony Robbins:o)

Held og lykke med det hele og du er også velkommen til at skrive privat, hvis du har noget mere du vil spørge om:o)

Kh. Søs

0
0
Svar på denne tråd

Psykoterapeutforeningen
Forfatter: 
Dato:  24-06-2013 12:58

Kære Bamse-line

En coach kan ikke optages i psykoterapeutforeningen, dertil kræves en anerkendt uddannelse til psykoterapeut. Det er to forskellige uddannelser, men jeg tænker at din coach også har taget psykoterapeutdelen på ID-Academy. Den giver nemlig adgang til at blive optaget i foreningen. :-)

Følgende er kopieret fra hjemmesiden:

For at blive medlem af Dansk Psykoterapeutforening kræves iflg. § 3:

§ 3 Medlemskab

A. Individuelt medlemskab

1. Som medlem optages personer, der efter en lang eller mellemlang videregående uddannelse af psykologisk, pædagogisk, socialfaglig eller sundhedsfaglig karakter, samt en efterfølgende erhvervserfaring indenfor området af mindst tre års varighed, har gennemført en psykoterapeutisk efteruddannelse med en bestået eksamen på et af foreningen godkendt psykoterapeutisk uddannelsessted.

2. Som medlem kan i særlige tilfælde og efter en konkret vurdering, hvor der lægges vægt på ansøgerens alder, forudgående uddannelse og erhvervserfaring, optages personer, der ikke opfylder betingelserne i stk. 1 for forudgående uddannelse og erhvervserfaring, men som efterfølgende har gennemført en af foreningen godkendt psykoterapeutisk efteruddannelse med en bestået eksamen.

3. Ansøgere, der ikke har uddannelse svarende til ovenstående, men som på anden måde har opnået et tilsvarende niveau, vil i ganske særlige tilfælde kunne optages på dispensation.

B. Medlemskabets indtrædelse 

1. Medlemskab gælder fra den dato optagelsesudvalget har truffet sin afgørelse om optagelse. Medlemskab forpligter til at overholde foreningens love og etikregler og berettiger til at benytte titlen: Medlem af Dansk Psykoterapeutforening og forkortelsen MPF.

C. Psykoterapeutiske uddannelsessteder
Optagelse i Forum for Psykoterapeutuddannelser, FFP

1. Som medlem optages de af foreningen godkendte psykoterapeutiske uddannelsessteder.

2. Bestyrelsen fastlægger de nærmere regler for godkendelse efter indstilling fra uddannelsesudvalget.

3. Generalforsamlingen godkender efterfølgende reglerne, og det indarbejdes i vedtægterne.

Medlemmer har ret til at præsentere sig som
Medlem af Dansk Psykoterapeutforening
eller Psykoterapeut MPF

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

At driste sig og være modig gør lykkelig

0
0
Svar på denne tråd

Esma..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2013 16:07

Esma

Det er korrekt at min coach er uddannet psykoterapeut og at kun visse psykoterapeut uddannelser giver adgang til at blive optaget i psykoterapeut foreningen.

Kh. Søs

1
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  24-06-2013 20:56

for tilbagemeldingerne. Bestemt noget jeg kan bruge til noget..

Jeg har i dag talt med nogle der skulel ha forstand pådet, som mente at hvis det er noget i sin fortid man skal have bearbejdet, så er det hverken phykolog, eller coach man skal bruge. Der skulle man til regression, en form for hypnose. Dette var en phykolog der havde udtalt dette.

Jeg sidder nu her og kigger på nettet, og jow der er masser af spændende læsning om dette. Så ligenu er der mange ting der er kastet op i luften, og som jeg skal se på, så jeg kan finde ud ad hvad der er ggodt for MIG..

Phykolog har jeg jo gået til, og været glad for, men ja eftersom problemerne stadig er der, har det jo nok ikke været effektivt nok. Coach har jeg hørt rigtig meget godt om, men om det er det der skal hjælpe med at putte fortiden i en skuffe og op på en hylde, aner jeg ikke. Hypnosen lyder spændende, men også alternativ. Egentligt er jeg ikke bange for det alternative, og når en phykolog udtaler at det er det man ska, så er jeg slet ikke. Men samtidt skal jeg også finde en som har forstand på skidtet og ikke bare er en cirkus aktør..

Så jeg arbejder videre med mig selv og tænker.. Og tænker :-)

0
0
Svar på denne tråd

coach mm
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 00:22

Jeg har været et par gange hos "Den kloge Kone", men hun er desværre flyttet til Haderslev.

Det var rigtig rigtig godt. Hun er både Coach og har nogle helt særlige evner Clairvoyant osv.

Jeg havde også nogle ting jeg sloges med og første gang jeg kom og sad ned, så satte hun sig over for mig og lukkede øjnene, åbnede dem og fortalte lige nøjagtig hvordan jeg havde det, så tårerne sprøjtede. Meget mærkeligt og meget befriende.

Hun var så dygtig og de gange (4 måske) jeg var der, så ramte hun hver gang plet fra start, om hvad jeg nu gik og tænkte.

Hun gav redskaber til at rydde op i fortiden eller - i nogle tilfælde - lægge noget af fortiden på hylden.

Hun coachede og hun healede og hun "mærkede", det var virkelig noget særligt og jeg bruger stadig mange af de råd og redskaber jeg fik.

En lille ting jeg bruger. Hvis du går og sysler med 1000 tanker, men ikke lige kan gøre noget ved dem, så kan man parkere alle disse tanker på en hylde, sige højt til sig selv, ja tanker, jeg hører jer, men har ikke tid og overskud lige nu. I må stå på en hylde og jeg tager fat i én ting ad gangen, når jeg har tid. Det hjælper rent faktisk. Kan godt selv læse at det lyder pudsigt, men det er virkelig helt små redskaber der kan hjælpe, så ikke det hele bare bliver kaotisk.

Held og lykke med hvad du nu vælger. Det er rart at få ryddet op i rygsækken indimellem, og få redskaber til at sørge for at den ikke længere får lov at blive fyldt

0
0
Svar på denne tråd

glemte lige
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 00:26

Glemte lige. Jeg kan huske fornemmelsen efter første gang jeg kørte hjem fra hende.

Det var som om en tung dyne var blevet flyttet fra mit hovede og at jeg pludselig kunne åbne øjnene helt igen.

Ja, jeg kunne ævle om "oplevelsen" i timevis, men vil bare anbefale hende varmt og er ked af at hun ikke er i nærheden af mig mere, så man indimellem liiiiiiige kunne besøge hende.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 14:24

været ved sådan en "klog menneske" mere end en gang. Og det har også hjulpet mig nu og her. Ligenu vil jeg bare gerne finde den ro som jeg kan bygge fremtiden op om, og slippe fortiden. Eller i det mindste lære og styre fortiden så den ikke vælter frem på uheldige tidspunkter. Og hvis den alligevel gør, så ikke være bange for den, og tro jeg kan tie den væk igen..

Jeg går stadig i tænkeboksen, og ved ikke hvad jeg skal. En ting ved jeg dog og det er at der skal ske noget, og jeg ikke vil hoppe fra sted til sted

0
0
Svar på denne tråd

klogt menneske
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 17:35

Prøv at google hende.

Hun er ikke "bare" et klogt menneske, men coach og giver i høj grad redskaber til fremtidens håndtering af fortiden også.

0
0
Svar på denne tråd

rosenholm
Forfatter: 
Dato:  25-06-2013 23:57

har googlet hende, og ja hun lyser spændende og dygtig.. Jeg tænker stadig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider