Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvad er det, der gør forskellen?
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 16:13

Kære senior

I har været med mig gennem en svær tid, og nu har jeg endnu et spørgsmål:

Hvad i alverden er det, der gør forskellen?! Da jeg søgte jeres (og professionel) vejledning, var jeg fuldstændig nedbrudt, havde mistet min dømmekraft og var generelt rundt på gulvet i så udpræget grad, at jeg var i tvivl om hvad dag det var.

Siden da er tingene spidset endnu mere til omkring mig og jeg har påtaget mig nogle ekstremt udfordrende arbejdsopgaver, men jeg har det bedre!? Min personlige sikkerhed er tilbage, ikke for fuld styrke, men jeg ved hvor jeg er og ikke mindst hvor jeg står, og hvad jeg vil være med til.

Hvad i alverden er der sket? For det vil jeg virkelig gerne vide til en anden gang!

Måske hjælper det at jeg har fået indsigt i, at jeg var i en umulig situation, og at ingen kunne have tacklet perfekt, så det ikke er MIG der er noget galt med. Måske har det hjulpet, at jeg har fået styr på parforholdet. Eller også er det bare fordi, at de mange gode råd jeg har modtaget, har fået lov at arbejde i mig. Jeg ved bare ikke præcist hvad jeg skal gøre en anden gang.

Det er i øvrigt ikke fordi at jeg har ændret min kost eller generelle livsstil synderligt. Tvært i mod er jeg gået helt væk fra antisukkerprincipper og spiser præcist lige så meget slik, som der skal til for at holde mig oppe hele natten for at nå dagens opgaver. Jeg har dog skåret ned på nattearbejdet. Det kan bedre betale sig at være udhvilet end overforberedt, når det er dér valget står.

Er det ikke underligt? Situationen er blevet værre, og jeg har det bedre?

Hurra jeg kan tænke, improvisere og træde i karakter igen

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 18:52

... som om du har genvundet magten over din egen situation.

Hovedproblemet med stress er jo ikke travlhed, men at man føler at man ingen indflydelse har på egen situation, og derfor mister overblikket.

Ved at acceptere at du ikke kan nå det hele og vælge at prioritere, har du genvundet magten over arbejdet - og når du har magten, kan det ikke få dig ned.

Afklaringen med parforholdet hjælper helt sikkert også - for usikkerhed der er jo lige så stressende som usikkerhed på arbejdet.

Dejligt at høre at det går så meget bedre!!

£isbeth & Baloo

What do you call people who are afraid of Santa Claus?

Claustrophobic??

0
0
Svar på denne tråd

Godt at høre
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 21:13

Det er godt at høre det går bedre

Jeg tror, at det at du har fået overblik også betyder at du har taget kontrol over dit liv. og når vi har kontrol får vi overskud.

Mvh. Sanne

Golan - smuk, dejlig og blid oldenborger

Dolly - pensioneret meget RØD hoppe

0
0
Svar på denne tråd

lige præcis
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 21:16

Det er lige præcis essensen.

Når man tager styringen over sit eget liv. Siger til og fra, så får man det bedre.

Når man opdager at man rent faktisk bare kan sige NEJ, får man det bedre.

Fx. er der ofte nogle der er i et parforhold/kæresten ikke ved om han/hun vil væk fra det forhold. Personen der er i "fare" for at blive "gået" er helt rundt på gulvet, nede og prøver at gøre kæresten tilpas. Farer rundt i cirkler, kan ikke andet end vente på kærestens beslutning.

Og får det straks bedre, når det går op for samme person, at JEG kan da vælge at gå, hvis jeg har lyst. Hvem siger jeg egentlig gider beholde ham/hende.

Ligesom forholdet også går bedre, når personen stopper med at "please" og måske endda virker selvsikker i forhold til situationen. Begynder at gøre noget for sig selv. osv.

Held og lykke med din forbedret situation

0
0
Svar på denne tråd

At sige nej
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 20:16

Nej, det er jeg ikke blevet bedre til, men jeg tager vidst bare lettere på det hele. Måske er jeg nærmere blevet bedre til at sige, at jeg gør det så godt som jeg kan i den givne situation, og så tager jeg det lidt lettere hvis nu opgaverne ikke kan løses til UG.

Det sjove er, at de nye opgaver egentlig er uden for min uddannelse, men jeg har bare mere talent, eller træning i den slags, så det giver mig den der fornemmelse af flow, eller at gøre noget jeg virkelig er god til, frem for alt det andet hvor jeg føler mig middelmådig - måske fordi jeg netop er uddannet i det, og har et billede af hvor perfekt det kan være.

Måske er det det jeg skal huske til en anden gang: at sørge for at få opgaver jeg hviler i. Det er nok dét jeg skalsige nej til: opgaver jeg ikke føler mig kvalificeret til. Der er bare så mange omstændigheder der gør forskellen på om det er let eller svært, så jeg har nok ikke fundet de vises sten endnu, men det er da rart at være ovre endnu et bump på livets landevej. Jeg ville bare ønske jeg kunne huske en lille smule fra det, så jeg kunne analysere på det.

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider