Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Venindeproblem
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 09:06

Jeg undskylder lige på forhånd hvis det her bliver lidt langt .. Jeg har lige brug for at komme ud med det og få lidt gode råd ..

Sagen er den, at jeg har den her "veninde". Jeg vil ikke rigtig kalde hende en veninde som sådan. Vi har aldrig rigtig svinget, men eftersom at hun har klikket med et par stykker fra omgangskredsen har jeg ligesom været nødt til at tolerere hende.

Hun er så den her type person, som bare skal være bedste venner med alt og alle, og som sladrer og snakker meget. Hun kan godt lide at være inde på livet af folk og være populær og have masser af venner, hvor jeg er meget mere reserveret. Så derfor klikker vi ikke og har altså aldrig gjort. Men jeg har som sagt ligesom tolereret hende og vi har da fungeret helt fint sammen, men jeg har aldrig sladret eller noget eller puttet alle mine hemmelgiheder hos hende - selvom hun har gjort sit for at hive dem ud af mig.

Nå, men Nytårsaften i år havde vi en mindre heldig episode, hvor den her veninde bliver lidt sur over, at jeg har valgt hendes fast fra frem for en anden, og ikke kan forstå hvorfor jeg ikke vil fortælle hende alting og så videre. Det er temmelig sent om natten, og jeg er ædru og vil egentlig bare gerne hjem. Jeg er kun kommet derop for at hente en anden veninde som jeg skal have med hjem. Jeg prøver at tale udenom, være høflig og tale om hendes kjole og så videre, for ligesom at undgå katastrofen (som jeg godt kan mærke er på vej), men hun nægter at lade det ligge, og da vi går mod bilen går hun med og stiller sig i vejenfor bildøren og nægter at flytte sig.

Jeg fortæller hende så tingene som de, og siger at det også har noget at gøre med, at jeg ikke vil være en 3. prioritets-veninde hvis det endelig skal være. (Hun har en sjov tendens til, at man kun kan bruges hvis alle de andre venner ikke kan. For eksempel inviteres jeg kun til hendes fester hvis der kommer tilstrækkelig med afbud til at der er plads).

Det kunne hun så ikke lide at høre, og råber så op og kalder mig en masse grimme skældsord og beskylder mig for at være en dårlig veninde, fordi jeg ikke ved at hun har mistet to børn og at hendes bedstefar er død og mere i den dur. Derefter løber hun op til festen igen og overfalder min lillebror verbalt og siger til ham at han endelig skal huske at sige til hans søster, hvilken so hun er. (lillebror er 19, jeg er 23, og veninde er 23) Vi sætter os ind i bilen og kører, og jeg siger ingenting til hende.

Jeg har virkelig aldrig brudt mig om den her pige. Hun snakker så grimt om andre bag deres ryg, hun kalder alle sine bedste veninder, hun sladrer og hun kan virkelig ikke holde på folk hemmeligheder. Hun strør om sig med dem, som om de ikke betyder noget for hende, men indtil nu har jeg ligesom tolereret hende.

Men det her kan jeg simpelthen ikke arbejde med. Jeg blev SÅ vred! Jeg sagde jo som sagt ingenting til hende. Jeg vil egentlig bare gerne ende al kontakt til hende nu, for nu har jeg bare fået nok. Jeg ses ikke så meget med de piger i den gruppe mere, og jeg synes det er på tide at få luget ud. Jeg vil ikke finde mig i at få den slags smidt i hovedet.

Jeg har fået en undskyldning pr. sms, hvor hun skrev at hun var ked af det, men at hun mente det var kujonagtigt gjort af mig. Jeg ignorerede den. Derefter har hun sendt cirka 12-14 beskeder om alt muligt åndssvagt, for eksempel at hun har set en taske som lige var mig, om vi ikke skal slutte fred og så videre. Jeg har ignoreret alting, blokeret hende på facebook, men hun vil bare ikke lade mig være.

Jeg er jo godt klar over at jeg vel bliver nødt til at tale med hende, men det vil jeg faktisk gerne undgå. Jeg føler ikke jeg skylder hende noget som helst. Ud fra hvad jeg kan forstå, så kan hun absolut ikke lide mig, så jeg aner ikke hvad hendes obsession med mig kommer fra. Vi har aldrig talt ret meget med hinanden, og det har aldrig været mit indtryk hun kunne lide mig, så jeg ved slet ikke hvorfor hun går sådan op i det. Samtidig er hun simpelthen sådan en dramaqueen, så jeg er bange for, at hvis jeg begynder at gøre noget ud af at sige hun skal holde sig væk og at vores venskab ligesom er slut, at så begynder dramaet ligesom først at køre.

Jeg vil egentlig bare gerne have hun skal lade mig være i fred. Jeg har fået nok, og jeg er dødtræt af at få en besked fra hende hver uge. Samtidig vil jeg egentlig også gerne kunne se pigerne fra den gamle gruppe uden at skulle frygte for en scene hver gang.

Men hvordan håndterer jeg lige det her? Jeg er faktisk ret skræmt af den her pige, for hun er en diva og en dramaqueen, og hun står ikke tilbage for smide med drinks og råbe og skrige og lyve og den slags ting ..

Puha .. undskyld det blev så langt .. Jeg har spekuleret og spekuleret og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal stille op med det her rod ..

Så ænder .. Heeelp!

0
0
Svar på denne tråd

stille og roligt
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 09:46

For at "afslutte" sagen, ville jeg skrive en kort besked, om at i ikke er uvenner, men at i heller ikke har ret meget til fælles og at du ikke ser nogen grund til at i hver især skal bruge tid på at forsøge at få et venskab igang, når i nu er så forskellige og tilsyneladende opfatter begivenheder og situationer SÅ forskelligt, at i ligefrem kan skændes om det, men at i har en fælles vennekreds og jo sagtens kan se hinanden dér uden problemer.

Jeg har da selv masser af venner, med andre vennekredse, som jeg ikke ser udover når vi er inviteret på samme tid, hos vores venner, som vi jo altså så har tilfælles. Jeg ville da få nok at gøre, hvis jeg også skulle til at være venner med mine venners venner.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-02-2013 21:24

I min verden ville jeg ikke kalde sådan en person veninde. Hun ville være ca 'jeg har mødt hende' og så et skuldertræk.

Hvis du sender en afslutnings sms synes jeg du har været meget høflig. Jeg ville nok bare overse og ignorere damen.

Mvh. Sanne

Golan - smuk, dejlig og blid oldenborger

Dolly - pensioneret meget RØD hoppe

1
0
Svar på denne tråd

veninde eller
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 06:11

Det er jo netop det - jeg har heller ikke rigtig opfattet hende som en veninde, ikke sådan rigtig .. mere alá en bekendt, men hun har jo så en lidt anden opfattelse ..

Og ignorere-teknikken har jeg jo så forsøgt fra nytår og indtil nu - med ni sms-beskeder til følge. Hun forstår det åbenbart ikke rigtig ..

Jeg bliver jo nok nødt til at skrive en besked til hende og direkte fortælle hende hvordan tingene hænger sammen .. Selvom jeg faktisk synes det er overflødigt .. Suk .. Jeg er rigtig træt af den her situation, sådan noget dramanoget er slet ikke mig .. Jeg vil egentlig bare gerne afslutte noget der aldrig har været der eller fungeret, og det kom noget bag på mig at hun mente noget andet ..

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dame
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 07:21

Hun må jo mangle indhold i sit liv siden hun er nødt til at opføre sig på den måde. Det lyder mest af alt som et børnehavebarn ....

Og det går så ud over dig, øv

Mvh. Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Jamen.......
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 08:46

Hvis hun blot er en bekendt, og du ikke er interesseret i mere end det så er hendes mening om dig jo underordnet..

Men jeg kan godt se problematikken i at I skal kunne mødes ved fælles venner, uden at der opstår dumme situationer.

Jeg ville nok vælge at svare på hendes SMS meget kort og "ligegyldigt" på den måde har du været høflig uden at du ligger op til mere.

Hvis hun skriver at hun har set en taske der liiiggee er dig - så svar ikke... Men skriver hun om I skal slutte fred, svarer du fx. "Fint med mig"

Så længe du er den rolige og fattede og den der opfører sig voksent, så er det dig der har fat i den lange ende. Og jeg vil vædde med at det pisser hende gevaldigt af, at hun ikke kan hidse en stemning op.

Når fælles venner fx. siger at hun har sagt det og det (negativt) om dig, så vær ligeglad. Hvis de tror mere på hende, så er de ikke værd at samle på alligevel.
Hvis hun fx. siger at du har sagt at Jens er grim - så svar "det har jeg ikke sagt" hvis de så siger at det siger hun at du har, så svar "så må I jo vælge hvem I tror på". Begynd aldrig at modsige eller forsvare dig selv. Hvis du intet har gjort forkert, så har du ikke noget at forsvare.

Fordelen ved Drama Queens er at på et tidspunk finder hun et nyt drama - Så lad være med at lade det påvirke dig. Jo mindre du lader det påvirke dig, jo mere "kedelig" synes hun du er.

Nøjagtigt som I folkeskole, når drengene stjal ens penalhus

Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

They simply mean I'll miss you,

until we meet again.

R.I.P. Dixie, Sille & Labsen <3

0
0
Svar på denne tråd

Godt så...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 09:57

Den slags mennesker må man aldrig slippe. Om ikke andet fordi de bidrager voldsomt til underholdningen. Se det som dit eget private TV3.

Spøg til side.... Jeg er helt enig med de foregående fantastiske råd. Bevar roen og vær høflig. Skulle hun lave en scene til en event hvor i begge er med er det supervigtigt at du bevarer roen og fatningen hvilket det jo lyder som om du er meget stærk i. Så står du endnu bedre stillet overfor dine venner. Det må du jo gøre når de får virkeligheden klasket lige op i fjæset.

1
0
Svar på denne tråd

Venner ....
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 10:46

Trölli skriver noget meget fornuftigt

Men vennerne - overvej, at hvis de 'holder med' damen når hun hidser sig op, så er de måske ikke så gode venner når det kommer til styrkket? Bare en strøtanke.

Som du kan se har du massiv opbakning fra HN he he Stakkels damen hvis hun begyndte på sit drama og der var HNer i nærheden ....

Mvh. Sanne

1
0
Svar på denne tråd

dramaqueens
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 11:38

Høhø, ja altså jeg vil gerne frabede mig at være midt i dramaet tak

Altså vi er heldigvis ikke ude i at de andre piger æder hendes ævl - men det gør alle andre. Jeg er principielt ret ligeglad med hvad folk siger om mig, men jeg har oplevet hvordan en anden piges facebook blev spammet med hadebeskeder og sådan noget efter dramadamen havde haft gang i rygtebowlen .. Og altså, det er jo ikke specielt rart .. Ligesom hun også smed drinks efter hende og råbte efter hende og den slags. Jeg har absolut ingen planer om at gøre noget som helst af noget som helst andet end at lukke munden - ligesom jeg har gjort indtil nu.

Men jeg er lidt ked af at skulle slutte fred med en som kalder mig grimme ting lige op i ansigtet.

Jeg tænker om jeg måske kunne skrive at jeg ikke er vred på hende eller har noget imod hende, men at jeg ser vores venskab som afsluttet? Eller vil det også være brænde på bålet?

0
0
Svar på denne tråd

Veninder
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 14:30

Det kan være rigtig svært at slippe af med sådan en burre-veninde/bekendt. De fatter ikke et vink med en vognstang, og hun lyder som et rigtig vedholdende, klæbende eksemplar.

Jeg synes det ville være en god idé at sende hende den besked du selv foreslår. Hun vil garanteret blive muggen, måske også hævngerrig, men livet er bare for kort til at spilde tid på mennesker man ikke har lyst til at omgås. Og hvis du derefter ignorerer hende totalt eller så meget som muligt, finder hun nok en anden at plage.

Held og lykke!

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Hfjkdk
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 21:42

Jeg er helt enig med Rosenholm:)

0
0
Svar på denne tråd

burre - godt udtryk!
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 16:34

Man få da helt lyst til at fabrikere nogle smser til hende:

"Vis lidt selvrespekt og lad mig være."

"Afvænningens 3 gyldne veje.

-slet mit nummer.

-Være høflig, men ligegyldig når vi mødes.

-og brug mindst muligt tid på mig.

Så beholder vi begge vores værdighed, især du."

Og ja ja ja hun har sikkert alverdens kvaler og frygtelig barndom m.m..

Jeg havde altså også mistet et par bedsteforældre i den alder og især den ene savner jeg stadig i en alder af 30. Det gør mig altså ikke til en burre.

Kilden

~Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

1
0
Svar på denne tråd

Det har ikke noget med dig at gøre
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 20:01

Jeg har engang fået et godt råd, som jeg nu vil give videre - hendes opførsel har ikke noget med dig at gøre - forstået på den måde, at hun i bund og grund er ligeglad med om du vil være hendes veninde; det hun reagerer på, er din afvisning, som hun ikke kan kapere. Hvis du 'gav efter' og blev halvveninde med hende igen, ville hendes interese dale i løbet af kort tid.

Så mit råd er bare korte nøgterne og neutrale afvisninger - måske bare ignorering, for enhver følelse eller 'irettesættelse' vil blive grebet som ild til hendes kamp mod afvisningen. Og så vil der gå noget tid indtil hun finder en anden at kaste interessen på.

MH Nana

1
0
Svar på denne tråd

Been there...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2013 09:32

Jeg har den opfattelse, at mennesker der opfører sig sådan skal stoppes.

De skal simpelthen have råt for usødet, at vide hvordan de opfattes og hvor trætte andre er - af deres opførsel.

Først dér får de øjene op. Der er nemlig aldrig nogen der har sagt noget til dem - og det er her problemet ligger.

Jeg har gjort dette - sendte en email til en person (hun ønskede ikke at tage telefonen da jeg ringede), der bare ikke kunne opføre sig ordentlig overfor mig, fordi hun var jaloux på at jeg var veninde med hendes veninde. I emailen lagde jeg på ingen måde fingre imellem - det var en MEGET grov besked og jeg frygtede selvfølgelig også at det ville skabe problemer efterfølgende men....

Det virkede. og jeg kan tale normalt med hende - den dag i dag uden problemer. Vi bliver aldrig slyngveninder, men hun ved, hvor jeg står.

Det skal også siges, at jeg selvfølgelig taler pænt til hende så længe hun taler pænt til mig.

Håber du får løst dit problem :-)

Lene

0
1
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider