Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Jule tam tam/mistet min mor
Forfatter: 
Dato:  25-12-2012 18:09

Arrrh sidder lige og har lidt ondt af mig selv.Jeg mistede min mor d.12-12 -2o12 tidligt om morgenen,havde siddet hos hende hele natten på intensiv,og holdt hende også i hånden da hun gav op.Det var hårdt,men også en fredfyldt oplevelse,hvis man da kan sige sådan noget.Min mor var en god mor,og jeg blev især i de sidste år meget fortrolig med hende,hvad vi ikke helt ellers havde været.Mor var næsten blind,og kom efter blodprop i kørestol,hvor jeg og min mand kæmpede en brav kamp ,for at give mor mere førlighed tilbage,bla med hjælp fra en fantastisk fysioterapeut.I perioder var vi dagligt ovre at træne med min mor,og det var rigtig hårdt,da mor forståelig nok gik helt ned med flaget.Men hun kom tilbage og jeg kunne mærke at vi havde et helt anden fortrolighed og forståelse for hinanden,og det var så dejligt.Mor var så livsglad da hun pludselig fik lungebetændelse,nyrene satte ud,ja kroppen lukkede helt ned,og d.12 måtte hun give op efter 2 døgns inlæggelse på intensiv.

Nu er det bare sådan at jeg kan mærke jeg ikke orker mine søskende lige nu,kun den ene søster,som også var tæt på mor,og gjorde rigtig meget for at gøre mors liv så godt som muligt,hvor i mod mine 3 sidste søskene ikke gjorde alverden.

Mine søskene vil at vi skal mødes i morgen og spille pakkelej,som vi altig gjorde hos mor 2.juledag.Jeg orker bare ikke,kan ikke holde ud at sidde høre på hvor meget de 3 syntes de kendte mor,og var der for hende,for det gjorde de ikke,det kan godt være at de har brug for at bilde dem selv det ind,men jeg får næsten kvalme af det,og kan mærke jeg faktisk bliver rigtig vred.

Jeg skal nok komme over min mors død,hun var jo en ældre dame,det er en proces at komme gennem sorgen,og savnet,det ved jeg (mistede min far da jeg var 15 år)men det tager jo tid,og ja,jeg kan bare mærke at jeg ikke lige nu har brug for mine søskene udover måske min ene søster.Jeg har sagt jeg ikke kommer i morgen,og det ser ikke ud til at falde i god jord,de syntes vist jeg er barnlig,sær ikke kan være det bekendt osv.Det er jeg da måske også,men er jeg det ?kan jeg ikke være det bekendt ?Hvad siger i ?

Skal man virkelig have det dårligt over den måde man bedst føler man kan håndtere sorgen over et menneske som man holdt af.

Dorte.

Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude

0
0
Svar på denne tråd

Kan du ikke
Forfatter: 
Dato:  25-12-2012 18:17

forklare det med, at du rigtig gerne vil fortsætte traditionen med pakkeleg, men at du i år er nødt til at melde fra, da tabet af jeres mor er for nyt, og at du har svært ved at rumme det - Sorgen bliver for stor??

Og nej, jeg synes ikke at du er sær. Hver især bearbejder vi jo sorg individuelt. Og det er så din måde at få lov til at finde ro på.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

hej mee dig
Forfatter: 
Dato:  25-12-2012 18:59

Kondulerer - håber det med tiden bliver lettere

der er mange hjælpe grupper, så man kan vælge hvad

der passer bedst.

Hej

Jeg er over de 4o og rytter af den gamle skole

og glad FEI og Dyreværn og forskning og sund fornuft

Jeg mener man lærer hele livet og fra hele verden.

0
0
Svar på denne tråd

pas på dig selv.
Forfatter: 
Dato:  25-12-2012 19:34

Du må tage vare på dig selv.

-og det bør de respektere.

Med tiden vil I måske få en gensidig forståelse for hinanden.

Husk, at de måske også gjorde det, så godt som de kunne og at de også kom tættere på hende de seneste år i forhold til tidligere år, selvom de ikke havde samme resourcer som dig.

Men selvfølgelig skal du give dig selv tid. Jeg mener at det er helt fair, de måske noget andet. Som sagt først. Tag vare på dig selv. Nu har din mand og dig passet din mor så flot og med et godt farvel. Nu er det jeres tur til at få lov til at sørge og passe på jer selv og hinanden.

Kilden

~Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er enig...
Forfatter: 
Dato:  25-12-2012 22:35

... med Zamangah.

Sig det som hun skriver det - det er en pæn og diplomatisk måde at få sagt fra - uden at såre nogen.

Vi bearbejder alle sorgen på forskellige måder - og dine søskende må også acceptere at det lige nu er for tidligt for dig at mødes omkring noget der var tradition at gøre med jeres mor.

Det er absolut ikke alle der har styrken til at være der for en syg slægtning. Kan man det - som du har gjort - er det absolut al ære værd - men jeg synes det er svært at bebrejde andre at de ikke tager samme valg som man selv tager. Vi er jo alle forskellige.

Jeg kan godt forstå at du er skuffet over de 3 søskende der ikke var der for jeres mor i hendes sidste tid - men husk at de måske har været der for hende på andre måder og tidspunkter.

Så ligesom de må acceptere din måde at komme igennem din sorg håber jeg at du også kan lægge vreden fra dig og acceptere deres måde.

Mange tanker til dig - og alle dine søskende - det er svært at miste sin mor, og hun vil helt sikkert efterlade et tomrum hos jer alle.

£isbeth & Baloo

What do you call people who are afraid of Santa Claus?

Claustrophobic??

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-12-2012 23:16

jeres svar har givet mig noget at tænke på,og jeg har ringet til min søster og forklaret hvordan jeg har det,at det ikke handler om at jeg ikke vil dem,at det bare er lige nu (håber jeg da).

Hun blev glad for at jeg forklarede mig,og at hun også havde det lidt som mig mht til at det jo var os der trak det tunge læs mht beslutninger om hvad der var bedst at gøre for mor,også beslutninger som vi da af og til ikke vidste om var rigtige osv.

Lige nu har jeg nok besluttet at jeg ser om jeg har lyst i morgen,og ellers så må det jo blive næste gang der bliver søskende træf.

Dorte.

Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude

0
0
Svar på denne tråd

At miste forældre
Forfatter: 
Dato:  29-12-2012 00:34

Jeg kan "heldigvis" ikke sætte mig i dit sted, men det gør mig ondt at høre du har mistet din Mor. Det er hådt at komme gennem denne tid uden sine forældre, kunne jeg forestille mig

Håber dig og din familie har haft en dejlig jul, og 2.juledag - trods alt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider