Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Forsikringsselskaber
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 10:11

Hej Alle

Jeg har nok i de sidste 15 år haft alle mine forsikring i Tryg forsikring og har altid været tro mod dem. Jeg har aldrig haft et andet selskab og jeg syntes jeg har rimelig mange ting hos dem.

Bla. Landbrug, Bil, Hest, Sommerhus, Erhverv, Ulykke, Arb.skade og forsikring til selvstændige.

Nu har jeg så søgt om en ejerskifteforsikring og husforsikring, fordi jeg køber mig et sommerhus. Det skal siges at jeg køber det af min far, men alt er lavet som tilstandrapport, eltjek og med vurdering, men uden ejendomsmægler for det er jo penge ud i luften, da vi har advokat som laver både købsaftalen og skøde. Men alt er foretaget som det er en alm handel da jeg har 4 større søskende.

Nu siger Tryg forsikring at de ikke kan tilbyde en ejerskifteforsikring til handler mellem familiemedlemmer?? Kunne forstå det hvis vi ikke havde brugt mange penge på de forskellige rapporter, for det er bestemt ikke billigt, men alt er som enhver anden handel.

Hvad gør i?? Har i samlet jeres forsikringer det samme sted eller har i dem forskellige steder??

Syntes man bruger meget tid på forsikringer og alligevel så kan jeg godt blive i tvivl om man overhovede er dækket særlig meget, fordi jeg altid har syntes at siderne i en police, indeholder mest alt de ting forsikringen ikke dækker..

Mvh.

En meget frustreret kvinde..

0
0
Svar på denne tråd

Ejerskifte er til
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 11:31

rige mennesker der giver penge ud til ingenting..

Jah, hårdt sagt, men prøv at søge på ejerskifteforsikring og se hvor få der faktisk får en krone når de melder en skade..

Jeg har lige købt hus og fravalgt det, ingen krævede det.. For chancen for at få noget er minimal..

0
0
Svar på denne tråd

ikke tro
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 22:34

Jeg er ikke tro. Vi har forsikringerne forskellige steder.

På et tidspunkt talte jeg med den forsikring hvor vi har vores hus og han spurgte om vi ikke havde nogle biler. Orrrrk jo. Men den ene vil i jo ikke forsikre. Nå? Men han spurgte videre og regnede og vi sparede flere tusinde ved at skifte.

Så når jeg har tid, så checker jeg lige, eller hvis jeg pludselig får en prisstigning og tænker. Nix. Så hører jeg nogle andre, men man skal lige huske at være opmærksom på, at der også er meget forskel på hvor svært det er at hive pengene ud af forsikringen, hvis man 7-9-13 står med et problem. Så at lytte rundt omkring er ikke helt tosset.

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 01:04

Sanne, når du har så mange forsikringer og specielt de erhvervsorienterede så vil jeg anbefale dig at anskaffe en forsikringsagent. De kender markedet ud og ind og kan finde den optimale kombination for dig så du betaler mindst muligt og er dækket bedst muligt.

Selv har vi forsikringer tre forskellige steder da vi også har et mix meget lig dit og det har sparet os adskellige tusinde om året i præmiebetalinger at have dem rundt om.

De fleste selskaber har også en hvis margen at handle med i forhold til at kunne tilbyde gunstige priser til deres kunder. Og så er det rigtigt smart at have "et par kort på hånden" så de ved at man mener buisness når man siger at man gerne vil have en rabat på 25% i forhold til det de skriver på deres hjemmesider ;-)

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 14:48

Mange tak Har nok bare tænk at det var en fordel at have dem det samme sted.

Hilsen Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider