|
|
| hvad gør jeg med julen? |
|
|
jeg bor alene med min søn. mine forældre er døde og min søster bor i Spanien med sin familie. Nu er det juleaften lige om lidt og min søn på 15 skal være hos mig i år... Dilemma... Jeg ANER ikke hvor vi skal være???? jeg har forespurgt en tante og onkel på Fyn om vi kunne være sammen med dem.. hendes svar var at de skulle til deres datter (min kusine med mand og 3 små børn som jeg ser 1 gang om året ca) Men at jeg da kunne skrive til hende og spørge om der var 2 ledige pladser.... hmm... syns bare ikkd et lød særlig imødekommende fra tantens side... MEN måske jeg bare er speciel nærtagende lige netop i denne situation?? Vil jo bare gerne lave lidt familie hygge for min søn lige netop juleaften! jeg syntes jo der er lidt langt at køre til midt fyn juleaften og retur samme aften... men kan ikke forlange at få hestepasser lige den aften. Skal jeg sluge min stolthed og spørge min kusine og der er 2 ledige stole.. vi kan jo selv tage 2 med og vil selvfølgelig deltage med mad og gaver og hvad der måtte være.... eller skal jeg finde på noget andet (hvad det så end skulle være?) hvad ville du gøre i min situation?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har du ... |
|
|
... eventuelt venner med børn på samme alder - så kan det jo være du kan være med hos dem Jul behøver ikke KUN være den familie man er blodsbeslægtet med, men kan også være den familie man vælger selv - nemlig de nære venner.  Jeg har - siden mine forældre emigrerede for omkring 23 år siden - holdt julen hos forskellige venner. I begyndelsen på skift hos flere forskellige venner - i de seneste mange år hos den samme veninde. Når hendes jul er hos svigerfamilien er jeg såmænd også med det - og de dejlige mennesker får mig til at føle mig velkommen - også selv om vi måske kun ses til jul hvert andet år. Min venindes 12 årige datter er meget obs på at jeg får besked om julens planer lige så snart de selv ved hvor de er - for hun VIL at jeg skal holde julen hos dem - og lige nu har jeg svært ved at forestille mig andet 
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345½ |
|
|
En af de bedste juleaftner jeg husker fra min ungdom, var da jeg og min mor holdt jul sammen med naboerne. De havde nogen lidt anderledes traditioner end vi selv havde og det blev det hyggeligste og festligste mix nogensinde. Så hvis du kender nogen der også bare skal sidde et par stykker sammen, så se om ikke de vil være med til at holde jul sammen med jer. Det er mit forslag. Jul med den nærmeste familie er nogen gange lidt opreklameret 
Hilsen Jens Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET! "Tænk det du vil, og gør det, du gør."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Personligt |
|
|
ville jeg hellere holde jul alene, end sammen med famillie som man sjældent ser. Spørg da sønnen hvad han synes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg ville osse hellere hoere nogle venner, end familie jeg sjaeldent saa - og som i oevrigt ikke bare byder velkommen med aabne arme. Jeg har selv planer om at holde jul med min bedste veninde naeste aar - jeg bor i England, hun bor i Canada, saa vi vil proeve at holde jul i et endnu unavngivet land. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wwwwwwwwwwww |
|
|
http://www.xtrafamily.dk/ er en hjemmeside hvor man kan finde en ny familie, eller nogle venner. Jeg har ikke været derinde længe. Men kan huske at der er en del der sidder alene juleaften. Men ja, spørg din søn hvad han aller helst vil. Jeg håber du finder det helt rigtige til jer.
Pragtfuld prinsessepony sælges. Spændene farver, let at ride. Går nemt i trailer og lastbil. Stævnevant. Se mere på min præsentation. Sulten? www.halv-gris.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
jeg åbner gerne mit hjem for nogle der ikke har andre stedet at tage hen. Det er da det julen handler om, er det ikke .... synes den er blevet alt for materalistisk desværre. Håber at du findet et sted at være med din søn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg villle helt klart |
|
|
Jeg ville helt klart ikke vælge, ikke at spørge kusinen - det ville simpelthen være for mærkeligt! (din tante ved det jo , og de har helt sikkert talt om, at du har ringet , ønskede de at invitere/se dig, så var det sket! (sorry to say..)) Personligt ville jeg synes det var helt vildt mærkeligt hvis en kusine jeg aldrig ser kommer og ber om at deltage ...Det var noget helt andet hvis du også "kunne bruge dem" resten af året... Jeg ville finde en anden løsning - der er masser af muligheder hvis man ikke er for låst fast!
Nu uden Libero og Thorleif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
|
|
din søn er 15 år - dvs han er gammel nok til at forstå situationen.Du spørger simpelthen ham hva han gerne vil. Alt efter hans svar, hvis i har nogle gode venner- gerne med unger på hans alder. Så forhør dig hos dem hvis det er hans ønske, hos kusinen hvis det er hans ønske. Og hvis ingen af delene er ham... Så tager i den derfra.
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012 Jeg savner og elsker jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Hvorfor holder du ikke bare en kanon hyggelig aften med din søn, alene?
Jeg skal i år kun holde jul med min mor og min bror, og jeg glæder mig helt vildt til en hyggelig stille juleaften.
Mette Lauridsen med sin Butler P.s... Jeg drømmer om at få et barn der vil spørge: "mor hvad var krig?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| inviterer |
|
|
Du kunne jo lægge ud med at invitere nogle søde mennesker i år og dermed åbne op nye muligheder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for |
|
|
jeres gode tanker og ideer.. Jeg har selvfølgelig talt med min søn flere gange om julen og han ønsker at vi skal holde den med familie.. Derfor har jeg slugt min stolthed og har talt med min kusine.. Vi var meget velkomne så det er der vi tager hen  Rigtig god jul til alle Jer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fantastisk |
|
|
at du tog mod til dig. Håber I får en super hyggelig jul og at det kan åbne op for lidt oftere samvær i fremtiden Ved fra en af vores venner hvor svært det kan være når man ingen familie har, han holder jul hos os hvert år og ville nok ønske han havde en fætter eller tante at være sammen med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville sige |
|
|
at hvis det var mig, ville jeg lave en kanon hyggelig, og måske anderledes jul, dog med en del traditioner i hævd, of udelukkende mig og min søn.
Jeg ville: Istedet for måske at købe 1-2 store gaver, ville jeg måske købe flere små. Og så ville jeg finde et spil, som både mig og sønnen kunne spille og syns var sjovt og på den måde finde frem til, ved vinderen/taberen, eller hvordan man aftaler det, finde ud af hvis tur dcet er til at åbne en gave. Lave tradtionel julemad, selvfølgelig alt afhængig af hvad man er til og har som traditioner og måske noget utraditionelt med inde over, uden at ødelægge budgettet.
Det ville JEG gøre FORDI: Ved dine bestræbelser på at ville lave en god familie jul, med mange/flere mennesker, KAN du nemt resikere at det hele går i fisk, bliver kunstigt, eller at stemningen bliver trykket og så på den måde bagefter at sige: det skulle vi aldrig há gjort.
Derfor syns jeg klart, at i nok kunne få en kanon jul, alene jer to. Få f.eks din søn med ind over og få ham til at komme med ideer til, hvordan i to kunne lave en alene jul, som ville blive husket som en "alletiders jul"
Bare min ide..
Og på forhånd rigtigt glædelig jul til jer to 
Hvor der er en vilje, er der en vej.. Have trouble? Throw it in a´bubble, and blow it away.
Nu med himmelhest: R.I.P Rebekka Kastanjegård 2 April 1991-31 Oktober 2012. Himmelen har fået en ny stjerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kusine |
|
|
Nu er der jo kommet en løsning på situationen. -Jeg ville have rådet dig til det samme. At få snakket med kusinen. Glædelig jul.
Kilden ~Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08 Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jul snart |
|
|
ranunkel.. tak for dine tanker.. ideen er rigtig god og jeg forstår godt tanken bag... Men vi er alene ham og jeg de fleste andre af ugens dage når han er her... så lige juleaften har vi lyst til at være flere... Min søn er meget traditions bundet og har ønsket at vi var flere.. ens mor er jo lidt underlig, pinlig og irriterende når man er 15 år! nu spekulerer jeg over om jeg skal medbringe gaver til familien, bare til kusinens 3 (mindre) børn eller lade som ingenting? Mener jeg har ikke mange penge, vi er normalt ikke på gavefod, og de får med garanti en million milliard gaver fra deres øvrige meget store familie... Hvad er god stil? Må nok kontakte kusinen igen og aftale "noget"...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gaver...... |
|
|
Jeg synes du tage til juleaften med oprejst pande. Jeg har en fornemmelse af at du tillægger kusinen en holdning hun måske ikke har. Glem om der er bagtanker osv men glæd dig. 'Kære kusine, det er dejligt at vi skal holde jul sammen. Det glæder vi os til'. Mht. gaver, jeg ville da tage med til alle. Nok lidt mindre gaver til de voksne. Men jeg vil da ikke på forhånd spekulere over hvor mange eller hvor dyre gaver du TROR børnene får. Og sæt gaveniveauet ter DIN økonomi, ikke efter andres. Der er nogle gode tråde herinde om anderledes og gør-det-selv gaver, der kan du hente inspiration. Jeg synes det er dejligt du har fået en aftale med kusinen, lad nu være med at tænke negativt om det på forhånd 
Mvh. Sanne Golan - nyinstalleret, smuk og dejlig oldenborger Dolly - afinstalleret = pensionist
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Hvor blev jeg glad over at læse, at du har spurgt din søn og fuldt hans ønske  Mht. gaver så synes jeg da, du skal spørge kusinen, hvad hun synes, vil være bedst. Forklar på en pæn måde, at bugdettet ikke er så stort, men at du rigtig gerne vil have lidt med. Så foreslår hun sikkert, at du da kan tage lidt med til hendes børn, men ikke behøver at købe noget til hende og manden. Eller også kan du købe en fælles gave, enten til hele familie (en kurv med lækkerier) eller til børnene (nogle DVD-film eller andet de alle 3 kan bruge). Det behøver ikke koste så meget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|