Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Juleproblemer igen..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 11:56

Kæresten og jeg har været sammen i 3½ år..

Første år holdte vi jul hver for sig.. Men blev så enige om at nu var det sammen og på skift ved hver familie..

Første år var det hos mine svigerforældre, svigerbedste og kærestens søster.. Mine forældre sad selv juleaften.!

Så til sidste år, holdte vi jul ved mine forældre.. Med min mormor og ven, samt min broder og kone.. Mine svigerforældre sad ikke alene, jeg husker dog ikke lige hvem de holdte jul med, men vidst nok min svigermors forældre og selvfølgelig kærestens søster..

Kæresten og jeg er helt enige om at vi gerne vil holde jul på skift ved vores familier, så det er ikke der vores problem det er.. Det er mine forældre eller nok mest min far..

Han er en forstokket gammel nar (misforstå mig ikke, jeg elsker min far, men lidt stædig er han altså).. Lige siden jeg var lille har vi holdt jul hjemme, hvilket har betydet at mange år har vi blot sat min mor, far og jeg.. Da mine søskende er noget ældre end mig og har haft kone/mand og børn.. Det er kun min ældste broder og hans kone der sommetider har været forbi, samt mine bedster selvfølgelig..

Min far holder stadig på at jul foregår hjemme hos dem og ellers sidder de selv.. Hvilket min mor selvfølgelig er lidt ked af på juleaften og tro mig jeg havde den sorteste samvittighed for to år siden, følte mig virkelig som den lede datter der vare lod dem sidde mutters alene

Men jeg føler jo heller ikke at det kan passe at fordi jeg er den der sidste forlader reden, skal sidde hjemme ved mine forældre hver eneste jul.. Og jeg vil jo rigtig gerne holde jul med min kærestes familie..

Så hvad er jeres bud på problemet.?

- Forsætte med løsningen om jul på skift, og være ligeglad med at de sidder alene (er umuligt, men kan jo være nødvendigt)..

- "Skifte" jul, så vi endnu et år holder jul ved mine forældre og på den måde får byttet rundt, så i år bliver det kun mine forældre, kæresten og jeg.. Til næste år kommer min mormor, ven, broder og kone så og holder jul med dem, imens jeg holder jul med svigerfamilien (denne løsning ville også give mig følelsesproblemer, vil jo gerne holde jul med søskende og bedster)..

- Blive stædig og sige at julen bliver holdt ved kæresten og jeg fra nu og vil folk se os juleaften er det i vores hus (ved faren for en jul alene er tilstede, men skal jeg være helt ærlig, ville det rage mig en høstblomst)..

Der er sikkert mange flere gode bud, det allerbedste ville jo være hvis min far opgav sin stædighed og begyndte at holde jul ude (det ville så nok bare give et nyt problem, der hed at der er 4 børn, hvor af de tre ikke er min mors og hun derfor gerne vil holde jul med sin søster et år)..

Argh.. Dette dilemma kan virkelig ødelægge mit julehumør..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Juledilemma
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 13:58

Vi er fire børn i familien, og har alle en kæreste/ægtefælle som vi bor sammen med, bortset fra min lillesøster der stadig bor hjemme, og hvis kæreste bor i Odense. Min kæreste har børn, min storebror og hans kone har børn, min lillebror har ingen - og vi har fået det bakset sådan hen, at vi i år ALLESAMMEN kommer til mine forældres jul. Sådan som det altid har været. Bedsteforældre, søskende, kærester osv.

Næste år er det min kærestes tur til at have børnene til jul, og vi er blevet enige om at blive hjemme, invitere bedste/oldeforældre/søskende mm., og så se hvem der kommer. Bliver det bare os med børnene, er det også fint. Hvert andet år ses vi allesammen, og sådan bliver det fremover. Så bestemmer man selv hvert andet år, hvor mine forældre har min lillebror har ytret at de nok tager ud til min storebror, ligeledes mine bedsteforældre - hvilket især har noget at gøre med pladsforhold og beliggenhed. Jeg bor noget længere væk, så derfor bliver det nok kærestens familie der kommer ned til os.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

altid svært med juletraditioner
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 14:33

for det første så håber jeg du er klar over at du bestemt ikke er ene om dine juleproblemer.

vi har i mange år holdt jul på skift mellem mine forældre og hos os selv -

mine svigerforældre ville ikke holde jul andre steder en hos sig selv eller hos deres ældste søn (mærkelige familie)

da mine forældre blev ældre, overtog vil alt juleriet efter min mors ønske, så det var uden problemer.

nu hvor vi ikke har mine forældre mere, er vi bare hjemme, med det 3 hjemmeboende og dem af de stor udebodende unger der nu synes de vil hjem og holde jul.

når engang ungerne er stor og gerne vil holde jul selv, tror jeg vi gå tilbage til den model vi havde med mine forældre, altså hver andet år hjemme hos os selv og hvert andet år hos det barn der holder jul.

jeg tror ikke jeg ville lave om på mine traditioner med min kæreste for at tækkes din far - han må også lære at hans børn bliver ældre og måske danner deres egne traditioner

jette

undervisning på ponyer for børn mellem 3 og 10 år

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 14:58

Det kommer vel også lidt an på dine forældre? Der er jo ingen grund til at have dårlig samvittighed, hvis de har det ok med at være alene. Det ved jeg fx at mine egne forældre har.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 08:35

min far er fløjtende ligeglad, han er den type der allerhelst bare vil være hjemme.. Når der holdes fest, venter han kun på at desserten bliver serveret også vil han hjem..

Jeg tror ikke min mor vil indrømme at hun er ked af at sidde selv juleaften, for det tror jeg oprigtigt at hun er.. Hvis jeg spørg siger hun helt sikkert nej, for ikke at give mig dårlig samvittighed..

Jeg er virkelig træt af at min far er så stædig og forstokket.. Dog mener jeg også at mine to søskende der har børn også er nogle forstokkede hoveder.. De vil kun holde jul hjemme og gider knap nok komme til den årlige julefrokost 1. juledag.. For der skal børnene da have lov at lege med deres legetøj.!

Børnene virker så total ligeglade, de vil faktisk allerhelst lege med bedsternes legetøj end de fine og dyre ting de fik aftenen før Jeg tror bare det er forældrerne der bruger deres børn som en dårlig undskyldning, istedet for at sige at de sgi er trætte efter juleaften..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

forstokket gl far
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 10:48

Jeg har også en gl forstokket far, som altid vil have sin vilje og ofte fik den ,fordi min mor eller jeg ikke turde sige ham imod. Han er heldigvis blevet mere medgørlig på den triste baggrund , at min mor døde for 5 år siden, og han kort efter fandt en kæreste, som tør og sætte ham på plads.

Din mor har valgt og leve sammen med ham, og dermed hans forstokkede holdning. Men i teorien kan hun vælge og holde jul sammen med Jer eller ved en af de andre børn, og din far kan så sidde og surmule alene derhjemme.Det er jo hans valg , hvis han absolut vil holde jul hjemme.

Kan godt forstå du gerne holde jul hjemme ved dine forældre, for at din mor ikke skal være ked af det,det er sikkert et mønster , du er vokset op med lige som jeg. Jeg gjorde så oprør i 30érne, og det gik ud over min mor i den perio(.Nu var/er min far meget dominerende og lidt af en tyran, og jeg var ofte skidebange for ham som barn og yngre). Men det var ikke mit ansvar og heller dit ansvar , hvordan dine forældres juleaften bliver. De eller din mor kan tage i mod tilbuddet og holde jul ude eller lade være.

Det er på tide , du pakker din dårlige samvittighed væk.

Alternativt kan I/du tilbyde og holde "Juleaften" lille juleaften ved dine forældre.Eller 1.Juledag ?

Men held og lykke med , hvad du end beslutter dig for.

Kom endelig med en opdatering, hvad du vælger.

Kan til slut sige, at min far og kærste holder jul hjemme , sammen med min bror , der er ungkarl. Det har de gjort de sidste 4 år. Min kæreste og jeg har så i de sidste fire år kommet lillejuleaften til dem med til lidt god mad og har udvekslet julegaver.Det er så blevet en årlig tradition.

mvh Eva

0
0
Svar på denne tråd

Tja.....
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 11:08

Jeg er 50 og har en datter på 27

Min mand og jeg har holdt jul hos os selv siden datteren kom til verden.

Da vi begge blev slæbt rund i julen som børn, og ikke har de bedste og minder fra det.

I starten inviterede vi så skifte vis, min forældre og svigerforældre.

Men det er gledet ud, vi holder tit jul alene, og nyder dette.

Datteren sejler og er ikke altid hjemme til jul.

Min svigerfar holder jul med hans kæreste og hendes bror og svigerinde.

Svigermor er død og har været det i 9 år.

Min mor er også død og far og kæreste holder jul, sammen med hendes datter og børnebørn og har også holdt jul sammen med min bror og famillie i KBH.

Vi andre bor i nordjylland.

Kan kun sige lav jeres egne traditioner, gør som i føler det er rigtigt, det kan meget hurtigt ændre sig.

Jeg er blevet enig med min mand om at vi ikke gider tage hensyn, vi invitere og kan de ikke, så hygger vi alene.

PS. går faktisk ikke ret meget op i jul, og giver små billige gaver til dem vi er sammen med ikke andre, sådan har det været i mange år.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 23:22

Det er en svær generation, at trækkes med :-)

Jeg syntes du skal gøre det DU gerne vil! Og så op i hatten med, hvad det har af konsekvenser for dine forældre.

Ikke ment på den hårde trælse måde - men du skal igang med dit eget liv.

Vil lige sige, at vi også vægter 1 juledag hjemme, hvor ungerne kan lege med deres ting og vi bare flader ud og slipper "jule-presset".

Det er den bedste dag på året - slår juleaften med flere længder :-)

0
0
Svar på denne tråd

juleaften
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 15:10

Jeg har retssager kørende omkring børnene,fædrene har valgt at tilbageholde dem efter endt samvær i April,den sidste retssag blev ikke til noget da der mangler oplysninger,så ved jeg ikke om jeg har børn hjemme eller ej.

Jeg har for 2 måneder siden mistet min mormor så har det lidt svært med at holde jul med familien uden hende.

Min kammerats mor spurgte for noget tid siden om jeg kommer ud til ham til jul,det kunne han jo af gode grunde ikke svare på uden at høre mig om det.

Vi har kun holdt nytår sammen,men sagen med børnene piner hende så hun vil gerne passe på mig og sikre sig,at jeg med eller uden børn får en god jul i år,jeg har snakket med min mor om det da de ellers kommer til at sidde alene med min lillebror nu min mormor er væk,hun syntes at det er en god ide,da min kammerats unger siger at jeg skal med, deres egen mor gider nemlig ikke holde jul med dem,da hun ikke mener at man kan det når man ikke er en familie mere.

Så jeg regner med at holde jul med min kammerat og hans familie med eller uden mine egne børn,det er så første gang at jeg skal holde jul et andet sted end sammen med egen familie eller kærestes familie.

Jeg ved at det bliver en god jul men underlig hvis det så også skal være uden mine egne børn,så håber at retten når at få afsagt dom i begge sager inden jul,da børnene ikke ønsker at holde jul uden mig,det prøv de store sidste år men det var en fiasko.

Jeg syntes at du skal holde jul der hvor du har lyst og så være ligeglad med,om dem du ikke holder med kommer til at sidde alene,da du jo ikke kan være mere end et sted af gangen.

Hilsen Anette

Det er cool at ride på en gul

fedt lingeri til rimelige priser og super service på hotshop.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider