|
|
| Fifthy Shades of Grey |
|
|
Jeg har kastet mig over triologien Fifthy Shades of Grey, og har bare SÅ svært ved at slippe den... og samtidig sidder jeg med et fjoget grin, røde kinder og ... ja, ville ønske jeg var hovedpersonen  I går købte jeg bind 2 og 3, og oplevede at falde i snak med en total fremmed kvinde ved bogreolen - og dernæst at have en meget indforstået snak med pigen i kassen... hvor de omkringstående mænd bare stod og måbede... hi hi... de bøger gør bare et eller andet. I dag måtte jeg lige google "Fifthy Shades of Grey" og faldt over traileren til filmen... www.youtube.com/watch?v=v1tnLj2aJmE www.youtube.com/watch?v=swSA_GiB0g0 Jeg kan så ikke helt finde ud af, om filmen rent faktisk er lavet/bliver lavet... Der må være andre herinde, der enten har læst triologien, eller er i gang med den...??? Jeg har slugt bind 1 på 4 dage... og kan ikke vente med at komme i gang med nr. 2.
Hilsen Gitte <3 Tuttenas maj 2007 - Skrupsak maj 2010 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har ... |
|
|
... hørt et par kollegaer tale om den - men ud fra hvad de siger - og ud fra anmeldelserne jeg har læst, er det IKKE en bog der falder i min smag. Til gengæld er nogen af anmeldelserne da sjove  www.goodreads.com/review/show/ 340987215 Foreløbig er det i øvrigt på rygteniveau hvem der eventuelt skulle spille hovedrollerne i filmatiseringen. Men selvfølgelig bliver det da filmatiseret - der er penge at tjene!
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fifty Shades |
|
|
Jeg var igår på besøg hos min søster, og hun havde lige slugt bøgerne... Min mor havde passet min niece forleden, og hun var faldet over den første bog og var gået igang med den. Hun blev nødt til, at låne den med hjem for at læse den færdig. Så når både min søster og min 60-årige mor kan læse dem, så må jeg vist også hellere komme igang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marquis de Sade |
|
|
kan kun anbefale Marquis de Sade's værker hvis man vil beskæftige sig med at læse i den genre.
SJÆLDEN DRESSURSADEL SÆLGES Sommer Egon von Neindoff 17,5 sæde og bom 32,5 Bommen kan justeres Sadelen er yderst velholdt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, de er |
|
|
svære at læse uden at få røde kinder  Jeg har læst nr. 1 og 2 - det tog ikke mange dage, for man bliver helt opslugt. Jeg har dog valgt at lade nr. 3 ligge, da jeg blev træt af alle gentagelserne og hendes meget ligefremme skrivestil. Det er ikke ligefrem Shakespeare  Filmene ved jeg ikke noget om, men det bliver spændende at se, hvordan de har tænkt sig at lave censurerede amerikanske versioner af dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 50....... |
|
|
Den er alt andet end et litterært mesterværk, men de er da catchy.. Viser tydeligt at enhver kan blive forfatter hvis idéen er god nok, uanset hvor elendig man er til at skrive... filmen... tjah. tvivler på at vi nogensinde vil se en erotisk teenage film fra hollywood, men ok..
For where your treasure is, your heart will be also. Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM. Send pb for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har læst |
|
|
Har læst den første og ja, den var vældigt underholdende, men næsten uden handling  Jeg kan godt nok heller ikke forestille mig filmen he he. Ikke Hollywood versionen i hvert fald!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mening |
|
|
Har læst alle tre og synes, at det er en god og underholdende historie. Alt det der "frække" er der meget af i den første, jeg synes, det klinger af efterhånden. For mig var det egentlig bare fyldstof. Jeg synes, historien er fascinerende og ulykkelig på samme tid og synes egentlig godt, forfatteren kunne have brugt meget mere tid på treeren. Mig bekendt er den endnu ikke filmatiseret, de overvejer Ian Somerhalder (fra Vampire Diaries) som Grey himself - SÅ skal jeg se den, det er sikkert;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhhh... |
|
|
Rigtig gode bøger der blev læst på ingen tid. Synes klart at den første var bedst, 2eren var også rigtig god, men blev en smule skuffet over 3eren. 3eren er stadig en god bog men synes at den skifter genre og blev lidt for sukkersød. Slutningen var lidt for kedelig  Vil også gerne se en filmmatisering, men er nu ret sikker på at blive skuffet. Mon ikke den bliver klasificeret som uegnet for mindreårige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Af ren nysgerrighed, hvad er det som i finder godt ved bogen? det er ikke for at være nedladende eller højrøvet, men jeg kan simpelthen ikke komme igang med den bog! jeg opfatter ellers mig selv som en rigtig læsehest og læser alt fra BAtman til platon, og da både på engelsk og tysk. Men den her, hold da op, hvor jeg kedede mig og efter 100 sider måtte jeg give op. Jeg læser den på engelsk og jeg må indrømme, at forfatterens usædvaneligt ringe sprog tog en del af glæden. Men det som generede mig allermest, var et ekstremt to-dimensionelt kvindebillede, med en meget utroværdig hovedperson ( som ikke laver andet end at skælve og smægte i hans bestemte og dominerende favntag...)og de "erotiske" scener....ja, måske har jeg bare været meget "ude" men der er ikke noget der, som jeg finder specielt ophidsende? Men mange 1000 kvinder elsker jo bogen, og så er det jeg spørger: hvad er det, som fanger jer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det der fanger |
|
|
Det der fanger er jo i bund og grund ret enkelt. En ung almindelig pige, inderleder et forhold med et latterligt smuk, ualmindeligt rig, succesfuld mand. Han er alfa hannen som alle lytter til, men med problemer som kun HUN kan hjælpe med. Hun er den velopdragne, uskyldige lille pige, der får sig et sindsygt sexliv og et par billiarder... smid så et par mordforsøg en, når tingene skal spices op... ALLE kan skrive den historie og gøre den catchy, fordi grundkonceptet er noget 90% (åbenbart) af alle kvinder er tiltrukket af. Det er desværre så det der er sket, bogen er ikke skrevet af en forfatter, men af en eller anden tilfældig, uden nogen form for talent. ...."Oh my"... Læste også bogen på engelsk, og næstegang jeg høre nogen sige "oh my" bliver jeg altså sindssyg...
For where your treasure is, your heart will be also. Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM. Send pb for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har aldrig |
|
|
læst nogle af alle de her vampyrbøger, der er populære nu - men folk siger, at 50 Shades er Twilight med de frække scener uncut Så publikum sad allerede klar. Personligt havde jeg et par år som 18-19-årig, hvor jeg læste læssevis af chick lit (Marian Keyes, etc.), fordi jeg synes, at det var fantastisk at få al min usikkerhed osv. som ung kvinde beskrevet som helt almindelig. I dag gider jeg ikke læse den type bøger, da de ikke længere er relevante for mit liv. 50 Shades skal læses som en midaldrende, buttet, gift dame i Londons vildeste fantastier, som hun godt ved aldrig bliver opfyldt. Hvis I ser interview med forfatteren, vil I forstå, hvorfor jeg siger det Derfor er handlingen overdrevet og voldsom, og det må man gerne i bøgernes verden jo Ellers var de jo ikke sjove 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej nej nej |
|
|
Nej jeg har ikke læst den Nej jeg har ikke tænkt mig at læse den Nej jeg kommer heller ikke til at se filmen Jeg har læst et par anmeldelser og tror ikke jeg kan tåle at læse noget der er så dårligt skrevet, jeg er stadig ikke kommet i gennem sidste bind af Jean M Auel 
Mvh Charlotte T-shirtbutikken.dk Portrættegninger udføres i A4 (evt. A3) se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 50 Shades |
|
|
Jep, plottet er tamt, skrivestilen billig, og der er ekstremt mange gentagelser, så hvis jeg læser "oh my" eller "this beautiful man of mine" eller "he's so mercurial!" en gang til, så svarer jeg ikke for følgerne Men alligevel var de sgu sjove - og ekstremt letlæselige. Jeg fortryder intet  Generelt giver jeg gerne ekstremt populære bøger en chance af ren nysgerrighed - ind imellem går man galt i byen, men pyt! Jeg læste Virginia Woolfs "Mrs Dalloway" lige efter 50 Shades 2, så nu er der balance i mit indre igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg hører |
| Forfatter:  |
low ♣rider♣ |
| Dato:  |
29-10-2012 11:56 |
|
dem som lydbog og er igang med bog 3. Og jeg er ved at gå kold i de sammen sætninger og den lidt lade historie. Sexscenerne er ikke noget særligt, men måske er det bare mig  Ved ikke om jeg holder distancen og måske ender med en anden lydbog...lige om lidt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sine... |
|
|
Hahahah jeg læser også altid super populære bøger af ren nysgerrighed, men jeg kastede mig over Platos republic lige bagefter, for at få vasket mit sind rent...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fifty shades |
|
|
Jeg fik kun læst lidt af bogen. Syntes den var kedelig, men jeg er også lesbisk, og så fanger en beskrivelse af et erotisk heteroforhold bare ikke på samme måde  Jeg foretrækker også Platon (men hvis ens sind skal være HELT rent skal han da læses på oldgræsk ) 
Portrættegninger tilbydes efter foto - se præsentation for mere info 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bom bom |
|
|
har lige læst 1ern den var fantastisk! syntes det frække var "frækt" men skrevet på en måde så man ikke relatere til det  historien fangede mig meget! men syntes nogen ting var ret urealistisk her tænker jeg ikke hans "velstand" men den frække del syntes jeg var urealistisk og alt for overdrevet f.eks har jeg aldrig hørt om en jomfru "der får så meget ud af 1 gang" og syntes det er vildt så hurtigt hun er tryk ved og med på vanilije delen 
Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma? så kig forbi http://xtnd.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
jeg har lige været i sverige, hvor bogen hedder " femti nuancer af Honom" .... Ej, men ærligt, som kvinde blev jeg lidt stødt over, at hovedpersonen godt kan få den forfra og bagfra, men konsekvent omtaler sit køn som "Dernede" - hvad, er hun 12 år gammel? Og at man skal have en eller anden sindsyg baggrund for at være til S/M - for det er jo åbenbart en sygdom sammenlignet med andre former for @!#$? Hele plottet med, at hun igennem sit køns og sinds renhed, skal "frelse/redde" den perverterede og forkvaklede ungersvend, som så vil blive helt normal og endelig kunne elske, synes jeg er en spytklat i ansigtet overfor alle, som ikke lige er hvide heterosexsuelle middelklassemennesker. Og en trist bekræftigelse af, at kvinder tror det er deres job at ofre sig, så manden kan "reddes". Hvis hovedparten af alle kvinder tænder på den tanke, er ligestilling da en saga blot.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|