Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Flytte eller ej?
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 17:04

Jeg står lidt i et dilemma.

Sagen kort:
Svigermor er blevet handicappet (kørestolbruger), svigerfar og svigermor kan ikke blive boende hvor de er nu.

Min kæreste og jeg bor i et af deres huse lidt længere henne af vejen. De går persontligt konkurs hvis vi flytter, og bytter vi huse går min kæreste og jeg på røven.

De har ikke råd til at svigermutter skal bo på plejehjem.
Huset vi bor i, og deres sommerhus har sentimental værdi - derfor er salg ikke noget der åbenbart kan komme på tale!

Så her er mit spørgsmål, hvad dælen do we do?

Svigerfar siger vi skal vente til vi ved med svigermor osv - altså han skubber det fra sig.

Mine to svigerinde og min kæreste har forsøgt at hjælpe med en løsning, men uanset hvad ender en eller anden på røven.

De vil ikke sætte huset til salg af frygt for den bliver solgt for hurtigt (hvilket er temmelig sikkert den IKKE gør).

Jeg har ikke råd til at flytte væk alene og sige "det er jeres problem ikke mit", og så vil jeg da gerne bo med kærligheden i mit liv.

Puha en smørre, hvad er jeres råd? Hvad bør min kæreste og jeg gøre?

Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words"

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 17:21

hvorfor kan de ikke blive boende hvor de bor nu? fordi hun er kørestolsbruger betyder det jo ikke hun ikke kan klare sig?

Det ville da også være synd at sende svigermor på plejehjem, har svigermor og far ikke boet sammen hele deres liv?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 18:05

Hun er pt på daghjem i hverdagene, hvor hun trives super og har det godt der. Der de bor nu er ikke kørestolsvenligt, og hun er afhængig af at der 24/7 er en der kan hjælpe hende. Og så vil de gerne bo et mere kørestolsvenligt sted og få solgt huset. Hun kan ikke selv komme i seng, på toilet eller i bad. Hun har kun en hånd og begge ben er - ja hvad kalder man det - ude af drift.

Jo de har boet sammen hele deres liv, men efter hun blev syg (ikke kun fysisk, men også psykisk skadet), har det været svært for svigerfar at kunne føre en tilværelse han kan trives i. Når han kommer hjem fra arbejde er han hendes plejer, altså han passer hende.

Hun er MEGET svag på alle måder, og kan sådan set dø når det skal være. Derfor vil svigermekanikken gerne have et andet sted at bo. Hvis hun dør nu imens de har huset de bor i, så går min svigerfar personlig konkurs.

Til salg:

VW Passat 1.6 Benzin

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 18:20

Kan svigerfar ikke få noget hjælp fra kommunen til at passe hende, lægge hende i seng osv? Det ved jeg min nabo får, hans kone skal også passes døgnet rundt, men han har hjemmeplejen der kommer 4-5 gange om dagen og klarer det praktiske, som personlig pleje, læggen i seng osv.

MHT husene tænker jeg (kender jo ikke jeres økonomi) men måske det var en mulighed at i købte huset, og evt sommerhuset, evt for et symbolsk beløb. På den måde er din svigerfar ude af husene økonomisk, og de bliver i familiens eje :)

sender ihvertigfælde lige nogle varme tanker, det er en træls situation at stå i.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 19:42

Min svigermor har sendt hjælpen væk hver gang, og mener ikke det kan betale sig de kommer - hendes mand er der jo! Så jo - den er prøvet

At vi køber husene kan slet ikke komme på tale - på nogen måde. Jeg er under uddannelse og min kæreste har lige fået afslag på drømmehuset.

Pt betaler vi 3500 i husleje uden forbrug, og de to andre huse ligger på mindst 10.000 i måneden uden forbrug. Til sammen udbetalt om måneden har vi ca 18.000 kr. Efter skattefar er der nok ca til sammen 14.000 kr hvis ikke mindre, til udgifter, mad, husleje, transport osv.

Det har ellers været oppe og vende - din idé er jo kanon hvis økonomien var der, men vores økonomi kan slet ikke holde til de huslejer og udgifter der er i forbindelse med husene.

Kunne være rart lige at vinde i lotto - så er sorgerne og bekymringerne om økonomi da væk.

Til salg:

VW Passat 1.6 Benzin

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 19:44

Det fik jeg da formuleret rimelig dårligt.

til sammen har vi 18.000 inden skat, efter skat er der nok kun 14.000 tilbage hvis vi er heldige.

Til salg:

VW Passat 1.6 Benzin

0
0
Svar på denne tråd

Sommerhus
Forfatter: 
Dato:  21-09-2012 22:50

Nu ved jeg ikke hvor længe din svingerfamilie har ejet sommerhuset, men hvis de har ejet det længe nok (kan ikke huske det præcise antal år) så må de fantisk bosætte sig der, og have det som helårsbolig. Så var det en mulig at bygge sommerhuset så det er handicapvenligt. Når det så er gjort kan de flytte der ud mens de sælger det hus de bor i nu.

Det var en løsning, men den bedst for jer alle ville nok være, at sætte det hele til slag. Lade svingermor komme på plejehjem, det lyder også til i alle ved det, men bare ikke helt vil accepter det, så i håber der kommer en lottogevist eller andet ned fra himlen der kan klare økonomien. det kommer der desværre sjælendt.

Håber i finder ud af det

Man skal ikke kaset med Sten, hvis man selv bor i glashus, eller hvis Sten er rocker og ved hvor du bor.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-09-2012 06:58

Sommerhuset skal blot have lagt lidt om indvendig og have en fast rampe, så er den handicapvenlig. De har haft den lejet ud, men nu er den fritaget fra sommerhustjansen. Det er faktisk beliggenheden der er et problem i forhold til svigerfars job. Den ligger i modsatte ende af landet

Men dit forslag er genialt og er helt klar noget jeg vil foreslå dem om ikke andet må han jo søge job et andet sted.

Mine svigerinder og min kæreste vil gerne have deres mor på plejehjemmet, men det er vidst mere hende der ikke vil. Hun vil bo med sin mand - og det kan man jo ikke fortænke hende i.

Ja at sælge hele molevitten ville ski' da være nemmest Men det går svigermekanikken aldrig med til - det har vi nemlig været inde på.

Til salg:

VW Passat 1.6 Benzin

0
0
Svar på denne tråd

Har ingen løsning
Forfatter: 
Dato:  22-09-2012 21:54

Men det lyder som, at uanset hvad nogen foreslår, så duer det ikke

Jeg synes umiddelbart at I skal snake med kommunen igen, så svigerfar kan få noget aflastning. Jeg kan ikke lige vurdere hvor meget svigermors hoved stadig fungerer, men kunne man prøve at forklare, at han altså også er gammel og ikke kan klare alt?

Vi havde lidt det samme med min svigerfar, han syntes ikke de havde brug for hjælp indtil min svigerrmor satte ham stolen for døren. Hun! trængte til aflastning af og til.

Jeg synes det er fint, at alle I børn er så imødekommende, men måske er I bare nødt til at være lidt hårde nu, på den pæne måde.

Mvh. Sanne

Crosstræner sælges eller byttes til kondicykel, se præs.

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider